چگونه یک مبل را تمیز کنیم

مبل ها یکی از پرترددترین مکان ها در منازل مردم هستند و قرار است به هم ریختگی هایی بیفتد. لکه ها تهدید فوری هستند، اما گرد و غبار روزمره می تواند به مرور زمان باعث تیرگی شود. برای افزایش طول عمر یک کاناپه و حفظ ظاهر آن، مرتباً آن را جاروبرقی بکشید و برای تمیز کردن سریع آشفتگی ها آماده باشید.

آنچه شما نیاز دارید

جاروبرقی : یک جاروبرقی دستی یا یک چوب شارژی (با اتصال دستی) و همچنین یک جاروبرقی با سایز کامل با شلنگ این کار را انجام می دهد.

یک پارچه جاذب سفید یا حوله کاغذی سفید: وقتی از پارچه رنگی استفاده می کنید، خطر نفوذ رنگ از پارچه به روی اثاثه یا لوازم داخلی را دارید.

اسپری: این به شما کمک می‌کند تا بدون استفاده از آب زیاد یا فرمول تمیزکننده، آشفتگی‌ها را به طور یکنواخت بپوشانید (علاوه بر ایجاد ضایعات، استفاده بیش از حد از هر کدام می‌تواند زمان خشک شدن را طولانی‌تر کرده و خطر تغییر رنگ یا کپک زدن را افزایش دهد).

برس موی اسب: یک برس موی اسب این اطمینان حاصل می کند که الیاف شما پس از تمیز کردن "خاموش" به نظر نمی رسند. و موهای ملایم الیاف را "کرک" می کنند.

یک ماده تمیز کننده : یک پاک کننده پارچه به از بین بردن لکه ها و بو کمک می کند. منسوجات مختلف نیاز به اسپری های متفاوتی دارند. بنابراین قبل از استفاده، کد تمیز کردن روی مبل و برچسب پاک کننده را بررسی کنید.

یک پاک کننده قابل حمل فرش و اثاثه یا لوازم داخلی (اختیاری): برای تمیز کردن نقطه ای اثاثه یا فرش خوب است. این مکمل جاروبرقی است. انتظار نداشته باشید که این پاک کننده به مبل شما تمیزی عمیق بدهد.

یک غلتک پرز (اختیاری): غلتک های پرزدار می توانند به ویژه برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی مفید باشند.

جاروبرقی مرطوب و خشک (اختیاری): پس از تمیز کردن کاناپه خود، واکس خشک و مرطوب می تواند به حذف رطوبت از آن کمک کند. شما می توانید از یک جاروبرقی فروشگاهی استفاده کنید، اما یک مدل 1 گالن نیز می تواند کار کند.

چقدر طول می کشد تا تمیز شود؟

برای جلوگیری از عمیق شدن لکه ها و چسبیدن به الیاف، لکه ها یا لکه ها را در اسرع وقت تمیز کنید. تمیز کردن بیشتر لکه‌ها حدود پنج دقیقه طول می‌کشد (اگرچه استفاده از یک پاک‌کننده اثاثه یا لوازم داخلی قابل حمل می‌تواند پنج دقیقه اضافی باقی بماند). با این حال، لکه‌های سخت‌تر ممکن است به بیش از یک دور تمیز کردن نیاز داشته باشند.

تعمیر و نگهداری منظم - عمدتاً جاروبرقی - می تواند حداقل 10 دقیقه یک بار در هفته طول بکشد.

علاوه بر نگهداری روتین مبل، همه تمیزکننده های حرفه ای که با آنها صحبت کردیم پیشنهاد کردند که اثاثه یا لوازم داخلی خود را به طور حرفه ای هر شش ماه یکبار تمیز کنید تا کثیفی در آن ته نشین نشود.

مواد را شناسایی کنید

هر متخصص تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی که با آنها صحبت کردیم. همراه با استاندارد و راهنمای مرجع استاندارد و مرجع استاندارد و مرجع گواهینامه انستیتوی تمیز کردن و ترمیم اثاثه یا لوازم داخلی (IICRC) برای تمیز کردن حرفه ای اثاثه یا لوازم داخلی بر اهمیت شناسایی ابتدا نوع دقیق اثاثه یا لوازم داخلی که با پیدا کردن کد تمیز کردن به دنبال کدهای تمیز کردن روی برچسب های مبلمان باشید که اغلب به کوسن ها یا زیر کاناپه متصل می شوند. برخی از کاناپه‌ها ممکن است بیش از یک برچسب داشته باشند که ممکن است روش‌های تمیز کردن متفاوتی را برای هر قسمت از مبل پیشنهاد کند.

روش صحیح جاروبرقی کاناپه

همانطور که قفسه کتاب یا پایه تلویزیون شما گرد و غبار را جمع می کند، کاناپه شما نیز گرد و غبار را جمع می کند—دیدن آن به این راحتی نیست. جاروبرقی از جارو شدن کثیفی در الیاف جلوگیری می کند و تفاوت زیادی در سرعت کثیف شدن مبل شما ایجاد می کند. همچنین اگر مو، خز، پرز، گرد و غبار یا سایر مواد زائد سر راه وجود داشته باشد، تمیز کردن لکه ها دشوارتر می شود.

با برداشتن تمام بالشتک های قابل جابجایی شروع کنید. سکه‌ها، پین‌های بابی، و هر ریزه بزرگ دیگری که ممکن است در کاناپه افتاده باشد را جمع‌آوری کنید. سپس مواد جامد را تمیز کنید. اگر حیوان خانگی دارید، یک غلتک پرزدار می تواند به ویژه برای از بین بردن خز مفید باشد. با استفاده از ابزار چسباندن اثاثه یا لوازم داخلی، هر کوسن و خود کاناپه را جاروبرقی بکشید، و مراقب جاهایی که زباله‌ها می‌نشینند، مانند گوشه‌ها و درزها، بیشتر مراقب باشید. اگر پارچه ظریفی مانند ابریشم را تمیز می‌کنید، به قدرت مکش جاروبرقی توجه داشته باشید و در صورت لزوم آن را به حالت پایین‌تری تغییر دهید.

اگر به جاروبرقی دسترسی ندارید، یک برس سفت جایگزین خوبی است. اثاثه یا لوازم داخلی را به آرامی در یک جهت تمیز کنید تا بیشترین زباله ها از بین بروند. در صورت امکان، با چرت زدن پارچه همراه شوید.

نحوه تمیز کردن لکه ها

به محض اینکه روی اثاثیه یا اثاثه یا لوازم داخلی چیزی ریختید، تا جایی که می توانید مقدار زیادی از مایع یا خاک را از بین ببرید. «اگر نتوانید کل باقی مانده را پاک کنید، عامل تمیز کننده ممکن است لکه را بیشتر پخش کند. و اگر لکه ها نادیده گرفته شوند، می توانند به الیاف بچسبند و به احتمال زیاد لکه های دائمی ایجاد می کنند.

لکه را با یک پارچه خشک، سفید و جاذب یا حوله کاغذی سفید پاک کنید. خراش پلاستیکی نیز می تواند برای مواد نیمه جامد مفید باشد. از طرف دیگر، می‌توانید از یک جاروبرقی مرطوب و خشک یا یک پاک‌کننده اثاثه یا لوازم داخلی قابل حمل برای مکیدن باقیمانده‌ها استفاده کنید. مطمئن شوید که مخزن یا سطل زباله را به زودی پس از آن تمیز کنید، در غیر این صورت شروع به بوی بد می کند.

هنگامی که تمام باقی مانده ها را پاک کردید، لکه را با محلول تمیز کننده آغشته کنید و به آرامی از لبه های ریخته شده به مرکز آن را پاک کنید تا از پخش شدن لکه جلوگیری کنید. البته مطمئن شوید که اسکراب نمی کنید. به گفته کلیپرتون، "مالیدن می تواند باعث اعوجاج توده ها در ناحیه آسیب دیده شود."

سپس محل لک شده را با آب سرد بشویید و خشک کنید و تا جایی که ممکن است محلول تمیز کننده را بردارید تا از تغییر رنگ آن جلوگیری شود.

می توانید از آن برای مکیدن مایعات استفاده کنید. برای لکه های بزرگ و مرطوب، یک حوله جاذب بین پارچه و مواد کوسن قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کند (اگر کوسن شما این اجازه را می دهد). صبر کنید تا کوسن ها را دوباره روی مبل قرار دهید تا تمام قسمت ها کاملا خشک شوند. زمان خشک شدن طولانی مدت خطر تغییر رنگ را افزایش می دهد. باز کردن پنجره ها و روشن کردن فن ها به تسریع این روند کمک می کند.

اگر لکه‌های ثابتی دارید، برای کمک به یک متخصص مراجعه کنید. آنها اغلب محصولات تمیزکننده صنعتی قوی تری دارند که ممکن است بتوانند کار را انجام دهند. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک متخصص بتواند لکه را پاک کند.

آیا می توانید از جوش شیرین یا صابون ظرفشویی برای تمیز کردن مبل استفاده کنید؟

روش‌های تمیز کردن شامل مواد اولیه خانگی مانند جوش شیرین و صابون ظرفشویی در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی رایج هستند ، اما آیا این روش‌ها موثر هستند؟

جوش شیرین به عنوان خوشبو کننده شناخته می شود. لورنس کندریک، مالک خدمات نظافت و فرش K&D گفت: اما اگر از جاروبرقی مناسب برای مکیدن آن استفاده نکنید، در اثاثه یا لوازم داخلی باقی می ماند .

چه زمانی باید شستوشو مبل را برون سپاری کنیم؟

برای یک کاناپه بسیار آلوده، تقریباً همه تولیدکنندگان مبلمان که با آنها صحبت کردیم به ما گفتند که تمیز کردن عمیق آن را خودتان توصیه نمی‌کنند.

اگر نمی توانید پارچه را تشخیص دهید، با یک پارچه پیچیده (مانند بافت ساتن یا پارچه با نخ های حجیم) سروکار دارید، یا مبل واقعا کثیف است، ممکن است لازم باشد با یک متخصص تماس بگیرید.

یک نظافت حرفه ای مستلزم بسیاری از کارهای مشابهی است که باید خودتان قبل از شروع به تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی انجام دهید. حرفه ای یک بازرسی پارچه انجام می دهد، هر محصولی را که ممکن است استفاده کند را در یک نقطه پنهان آزمایش می کند و خاک خشک را حذف می کند. بعد و مهم‌تر از همه آنها از ترکیبی از محصولات شیمیایی، گرما، هم زدن و/یا زمان برای جدا کردن خاک از روکش استفاده می‌کنند، که به این ترتیب تمیزی عمیق می‌شود.

آنها خاک معلق را با جذب، جاروبرقی مرطوب، آبکشی یا جاروبرقی پارچه پس از خشک شدن استخراج می کنند. پس از تکمیل آن، متخصص در صورت نیاز، پارچه شمع را اصلاح و تنظیم می کند. و سپس صبر کنید تا اثاثه یا لوازم داخلی خشک شود.

حتی نظافت عمیق حرفه ای نیز در مواردی که می تواند به دست آورد محدود است. کلیپرتون به ما گفت که «اثاثه یا لوازم داخلی را نمی توان با یک ضد عفونی کننده درمان کرد و سپس انتظار داشت همه ویروس ها و باکتری ها از بین بروند. ... ساختار اولیه باعث می شود که نتوان به سطوح پایینی محصول نفوذ کرد و پارچه را ضد عفونی کرد.»

پاک کننده های اثاثه یا لوازم داخلی حرفه ای نیز نمی توانند از شر ساس خلاص شوند. که نیاز به نوع دیگری از نظافت حرفه ای دارد.

نکات بیشتر برای تمیز نگه داشتن مبل

پس از صحبت با مجموعه ای از کارشناسان تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی و سازندگان مبلمان، نکات ساده ای را برای تمیز نگه داشتن مبل و حفظ ظاهر آن گردآوری کرده ایم:

برای کنترل خاک، از روکش بازوها استفاده کنید و پتوهایی بیندازید که تمیز کردن آنها راحت تر است.

سعی کنید مبل خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث از بین رفتن رنگ شود. پارچه‌های تیره و آن‌هایی که دارای الیاف طبیعی هستند، بیشتر در معرض محو شدن هستند.

استفاده از روکش‌هایی را در نظر بگیرید که پارچه را از آلودگی و نور خورشید محافظت می‌کنند و تعویض آن ارزان‌تر است.

در صورت امکان از قرار دادن مبل خود در نزدیکی محل پخت و پز خودداری کنید. بوهای آشپزی ممکن است در پارچه محبوس شود. همین امر در مورد دود سیگار یا سیگار نیز صدق می کند.

بالشتک های معکوس برای توزیع یکنواخت سایش و پارگی. و هر چند وقت یکبار آن ها را تکان دهید تا به حالت اولیه برگردند.

برای جلوگیری از تجمع گرد و غبار و خاک، هر هفته جاروبرقی بکشید.

حیوانات خانگی را از مبل دور نگه دارید، یا از آنها بخواهید روی تخت یا پتو حیوان خانگی دراز بکشند، زیرا می توان آنها را جداگانه شست.

قبل از اینکه روی کاناپه بنشینید، اجازه دهید هر لوسیونی که روی پوستتان میزنید کاملا خشک شود. روغن های موجود در لوسیون می توانند باعث ایجاد لکه شوند.

اگر در حال شستن روکش های متحرک یا روبالشی هستید، از شوینده هایی که دارای روشن کننده یا روشن کننده هستند استفاده نکنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید