راهنمای ساده برای رنگ آمیزی مبلمان برای ظاهری جدید

بخش گوشه خواننده ما سوالاتی از خوانندگان ما ارائه می دهد و بینش هایی را در مورد تمام موضوعات مربوط به طراحی خانه، نگهداری از خانه و فضای داخلی، از جمله نحوه رنگ آمیزی مبلمان چند لایه ارائه می دهد.

مبلمان لمینت قدیمی را برای تغییر ظاهری جدید رنگ کنید

سطح صاف، بدون متخلخل و مقاوم در برابر خراش لمینت اغلب مردم را فریب می دهد که فکر کنند استفاده از رنگ روی مبلمان لمینت یک فرآیند بسیار آسان است.

با این حال، اغلب آنها ناامید می شوند زیرا نقاشی لمینت زمانی که خیس است شروع به حباب زدن می کند یا حتی پس از خشک شدن کامل مبلمان به خوبی به مبلمان نمی چسبد.

شما می توانید با دنبال کردن این مراحل ساده قبل از اعمال رنگ از این امر جلوگیری کنید:

1. گرد و غبار و خاک را پاک کنید تا لمینت را رنگ کنید

اقلام لمینت خود را با یک پارچه خشک گردگیری کنید و سپس با یک پارچه نرم مرطوب شده با آب، مواد اضافی را پاک کنید. مطمئن شوید که همه چیز تمیز است، از گوشه ها و گوشه ها گرفته تا سطح زیرین مبلمان لمینت.

اگر چربی و لکه وجود دارد، از سرکه و آب برای از بین بردن آن استفاده کنید.

2. در صورت امکان آن را جدا کنید

همیشه ایده خوبی است که قطعات مبلمان چند لایه را قبل از شروع فرآیندهای سنباده کاری و بتونه کاری جدا کنید. این کار دسترسی به قسمت هایی را که دو تکه مبلمان در آن قرار می گیرند آسان می کند. همچنین هنگام رنگ آمیزی مبلمان لمینت از چکه شدن آن جلوگیری می کند.

بسیاری از مردم در انجام این کار مردد هستند زیرا فکر می کنند که به مبلمان آسیب می رساند. اما این شاید بهترین راه برای "لمینیت کردن" و زبری کردن مبلمان لمینت شما باشد تا آستر و رنگ بچسبند.

قبل از رنگ آمیزی لمینت، از یک کاغذ سنباده ریز استفاده کنید و به آرامی روی هر سطح بچرخید، طوری که انگار گرد و غبار از آن جدا می شود. مهم است که سطح را بیش از حد سنباده ندهید، زیرا ممکن است لمینت بلافاصله جدا شود و تخته خرده چوب زیر آن نمایان شود.

به یاد داشته باشید که سطوح را به طور یکنواخت سنباده بزنید وگرنه در جایی که سنباده انجام نشده رنگ شروع به حباب زدن می کند.

در آخر گرد و غبار ماسه را پاک کنید.

4. لایه گذاری با پرایمر

هنگام رنگ آمیزی لمینت آستر را فراموش نکنید!

هنگام خرید پرایمر، روی چیزی سرمایه گذاری کنید که می گوید برای چسبندگی خوب است. باز هم، پوشاندن مبلمان خود با آستر، سطحی را ایجاد می کند که رنگ می تواند به آن بچسبد.

اگر نگران سنباده زدن مبلمان لمینت خود هستید و فقط می خواهید به آستر بچسبید، از مغازه دار خود یک آستر با کیفیت عالی بخواهید. در غیر این صورت، حتی پرایمر نیز می تواند سطح شما را ناهموار و حباب دار نشان دهد.

قبل از اینکه کت دیگری را انتخاب کنید، یک لایه صاف و نازک بزنید و بگذارید کاملا خشک شود. اجازه دهید یک شب خشک شود تا سطح مناسب برای رنگ آمیزی لمینت ایجاد شود.

5. رنگ مبلمان لمینت

بسته به ظاهری که می خواهید، رنگ های خنثی یا زنده را انتخاب کنید

اکنون مبلمان شما آماده رنگ آمیزی است! از یک برس زاویه دار استفاده کنید تا بتوانید به راحتی به گوشه های سخت برسید. همچنین می توانید روی یک غلتک فوم یکبار مصرف سرمایه گذاری کنید. با از بین بردن آثار برس، سطح را صاف می کند.

چند کت به شما رنگ دلخواه و همچنین روکش بهتری می دهد. اما به یاد داشته باشید که قبل از اعمال لایه بعدی، اجازه دهید هر لایه کاملا خشک شود.

بنابراین، ادامه دهید و مبلمان قدیمی خود را با رنگ های لذیذ مانند سبز پاستلی، صورتی کودک، قرمز پررنگ و موارد دیگر به روز کنید!

قبل از شروع رنگ آمیزی، انواع رنگ های موجود را بدانید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید