مبانی طراحی داخلی

اگر شما توانایی تصور یک اتاق کامل با قرار دادن مبلمان، سرویس خواب ، دیوارهای آویز ، و فرش ها و لهجه را ندارید ، این چیزی است که می توانید آن را توسعه داده و با گذشت زمان از آن را حل کنید. اصول دکوراسیون منزل ، از جمله اصول طراحی ، سبک های دکوراسیون و پاسخ به چالش های دکوراسیون را بیاموزید.

طراحی داخلی در مقایسه با تزئینات داخلی

طراحی داخلی و تزئینات داخلی اغلب با یک چیز اشتباه می شوند ، اما اصطلاحات کاملاً قابل تعویض نیستند. طراحی داخلی حرفه ای است که نیاز به آموزش خاص و آموزش رسمی ، از جمله برنامه ریزی فضا ، طراحی مبلمان و معماری دارد. یک دکوراتور داخلی آن آموزش رسمی را ندارد و بر زیبایی و ظاهر سطح یک فضا تمرکز دارد. اینکه چه کسی را استخدام می کنید به این بستگی دارد که آیا شما کار ساختاری یا برنامه ریزی فضایی برای انجام کار دارید یا به شخصی نیاز دارید که فقط دکور را طراحی کند.

 

عناصر دکور

اولین قدم شما باید  انتخاب یک سبک برای فضای داخلی خانه شما باشد. این باعث می شود تا اصل طراحی وحدت و هماهنگی ، با فکر کردن در کل خانه با یک موضوع متحد ، ارتقا یابد. این می تواند به سادگی انتخاب گاه به گاه به جای رسمی یا سنتی به جای معاصر باشد. از آنجا می توانید آن را به سبک خاصی مانند کشور فرانسه ، توسکانی ، ویکتوریایی مدرن یا شیک اصلاح کنید .

تعادل اصل دیگری است. توزیع وزن بصری در یک اتاق. می توانید این کار را به صورت متقارن انجام دهید ، همانطور که در فضای داخلی سنتی معمول است یا با تعادل نامتقارن که در فضای داخلی معمولی دیده می شود.

در داخل هر اتاق باید یک نقطه کانونی وجود داشته باشد. در یک اتاق نشیمن ، می تواند شومینه یا یک قطعه هنری باشد. این خود را از نظر مقیاس ، رنگ یا بافت متمایز می کند.

کنتراست و تنوع باعث جذابیت بصری اتاق می شود. ریتم را با تکرار عناصر همان رنگ ، بافت یا الگو و پیشرفت اندازه ها یا رنگ ها در ذهن داشته باشید.

فضای داخلی لوکس و مدرن منزل با مبلمان طراحی شده ، صندلی راحتی ، میز ، توالت و لوازم جانبی.  گیاهان زیادی در اتاق وجود دارد.  دیوارهای سفید با تصویر انتزاعی.  دکور شیک اتاق نشیمن.

 

رنگ

انتخاب پالت رنگ یک قسمت اساسی در طراحی داخلی است. گرچه می توانید در هر اتاق سبک و رنگی متفاوت داشته باشید ، اما اغلب می خواهید کل خانه را به هم گره بزنید. رنگ های مناسب برای یک اتاق کوچک و همچنین رنگ ها و الگوهای یک اتاق بزرگ را در نظر بگیرید.

 

پالت رنگ خنثی همراه با رنگ

 صنوبر / میشل بکر

الگوها

الگوهای اختلاط در دکوراسیون منزل  یکی از پیشرفته ترین قسمت های طراحی داخلی است. الگوها لازم نیست که مطابقت داشته باشند ، اما باید تکمیل و هماهنگ شوند. این کار با در نظر گرفتن رنگ ، اندازه و مقیاس انجام می شود.

 

نکاتی برای شروع کار با دکوراسیون خود

 یک دکوراتور داخلی خوب می تواند یک اتاق را اسکن کند و درک کند که چه وسایلی در یک اتاق کار می کنند و چه چیزی بیش از حد ، با سلیقه یا نیاز به تزئین دارد. چند نکته در این زمینه می تواند انتخاب های اتاق شما را خراب کند یا از بین ببرد .

یکی از عناصر اتاق که معمولاً می تواند از چشم ویراستاری استفاده کند نحوه قرارگیری بالش است. بالش ها می توانند لهجه خوبی به داستان رنگی اتاق اضافه کنند یا حتی در بعضی موارد ، یک نقطه کانونی برای اتاق ایجاد کنند. با این حال ، برخی از افراد تمایل دارند که با استفاده از بالش زیاده روی کنند. از اضافه بار مبل تا جایی که میهمان فقط برای نشستن باید بالش ها را حرکت دهد خودداری کنید.

انتخاب آثار هنری می تواند برای یک اتاق مهم باشد ، اما به همان اندازه نحوه نمایش آن را نیز در نظر بگیرید. یک قانون کلی این است که دیوارهای آویز را در سطح چشم تنظیم کنید. به همین ترتیب ، ارتفاعی که لوستر قرار داده اید مهم است.

اشتباه رایجی که مردم مرتکب می شوند این است که لوستر را خیلی بلند یا نزدیک سقف آویزان می کنند. آن را به اندازه کافی پایین بیندازید تا نور را به اتاق وارد کند و مورد توجه قرار گیرد. اگر آن را بالای میز آویزان کرده اید ، مطمئن شوید که هنگام نشستن از روی میز ، میهمانان بلندتر یا شما نمی توانند آن را بزنند.

مبلمان یک سرمایه بزرگ است و قسمت عمده ای از بودجه دکوراسیون اتاق را تشکیل می دهد. اگر بودجه اندکی دارید ، مواردی وجود دارد که باید آنها را غرق شوید  . دو مبلمان مهم - احتمالاً وسایلی که بیشترین استفاده را خواهند داشت. مبل و تخت خواب شما هستند.

بیشتر خرج آن قطعات کنید. در فرشهای منطقه ، میزهای لهجه و هنرهای دیواری صرفه جویی کنید. مخلوطی از اقلام بلیط بالا با گزینه های ارزان تر ، ترفند تجارت است که باعث می شود اتاق بدون شکسته شدن بانک همچنان شیک باشد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید