چگونه به کودک کمک کنیم تا بخوابد

خواب به ویژه برای نوزادان و کودکان نوپا مهم است ، زیرا مستقیماً بر رشد ذهنی و جسمی تأثیر می گذارداگرچه برای بسیاری از والدین ، ​​اطمینان از خواب کافی کودک می تواند یک کار دشوار و دلهره آور باشد.


حدود 60٪ از نوزادان حداقل یک بار در طول شب بیدار می شوند و به یک فرد بالغ نیاز دارند تا آنها را دوباره بخوابدتقریباً از هر 10 نوزاد 1 نفر نیز حداقل 3-4 بار در شب گریه می کند ، در نتیجه یک شب بی قرار برای والدین و کودک ایجاد می شود.

وحشت نکنید - این رفتارها کاملاً طبیعی استخوشبختانه ، روش هایی وجود دارد که می توانید بچه های خود را در چرخه خواب در ماه های اولیه و سال های زندگی خود راحت کنیددر مورد بهترین نکات ما در ادامه مطلب بخوانید ...

یک روال مشخص تنظیم کنید

دقیقاً مانند بزرگسالان ، ایجاد یک روال شبانه می تواند به کودک شما بفهماند که وقت خواب استفعالیت هایی مانند حمام دادن به آنها ، تغییر لباس آنها و همچنین خواندن یک داستان می تواند کودک شما را در شناسایی روندها و رفتارهایی که قبل از خواب اتفاق می افتد ، کمک کند

اگر کودک شما علی رغم داشتن یک برنامه منظم هنوز بی قرار است ، ممکن است قنداق زدن یک روش آرام بخش و مثر باشدبه یاد داشته باشید ، مهم این است که کودک خود را بیدار و خوابیده بخوابید ، نه اینکه کاملاً خوابیده باشد.

 

نزدیک بخوابید اما جدا

همانطور که قبلا ذکر شد ، نوزادان می توانند در ماههای اولیه زندگی خود به طور طبیعی بی قرار باشندبرای سهولت این روند برای والدین و کودک ، مطالعات توصیه می کنند که کودک و والدینش باید حداقل شش ماه در یک اتاق بخوابند

با این حال ، کودک شما باید در یک تخت یا تختخواب جداگانه بخوابد و نه در همان تخت خواب شما باشداین اقدامات نه تنها به جلوگیری از اضطراب جدایی کمک می کند ، بلکه استقلال کوچکی را برای شما ایجاد می کند.

 

از صفحه نمایش خودداری کنید

اگرچه ما در زندگی روزمره خود به بسیاری از موارد به صفحه نمایش و فناوری اعتماد می کنیم ، اما این امر می تواند بر توانایی کودک شما در انطباق با محیط اطراف و حتی الگوی خواب او تأثیر منفی بگذارد

قرار گرفتن کودک در معرض دستگاه های الکترونیکی خیلی نزدیک به زمان خواب ممکن است باعث اختلال در ساعت بدن و سطح ملاتونین شود ، در نتیجه خواب بیشتر اوقات از آنچه طبیعی تلقی می شود مختل می شودبه همین ترتیب ، حذف تمام صفحه های نمایش از اتاق خواب شما بسیار توصیه می شود.

به عنوان یک گزینه جایگزین ، بنیاد سلامت خواب پیشنهاد می کند که خواندن کتاب در زیر نور چراغ منبع سرگرمی جایگزین عالی قبل از خواب است ، و بر الگوی خواب مانند دستگاه های الکترونیکی تأثیر نخواهد گذاشت.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید