10 قانون اندازه گیری برای یک خانه دنج

طراحی داخلی خوب همه چیز در مورد هنر نیست، بلکه در مورد ریاضی نیز هست.

آیا اغلب خودتان را در حال برخورد با زانو به میز می بینید؟ آیا تلاش می کنید که  انگشت پای خود را به پاهای تخت تان نچسبانید؟ در حالی که ممکن است این حوادث را به دلیل ناشیانه بودن کاهش داده باشید، ممکن است مبلمان شما در جایی که قرار است باشد نباشد. 

چند قانون سرانگشتی می تواند پیچیدگی های فضای شما را برطرف کند و آن را به یک پناهگاه کاربردی و راحت تبدیل کند.

اتاق نشیمن

قانون شماره 1

اگر به توصیه ای در مورد طراحی داخلی گوش داده اید، احتمالاً شنیده اید که  میز قهوه  نقطه کانونی عالی برای اتاق نشیمن شما است. در حالی که این درست است، باید اطمینان حاصل کنید که میز قهوه خوری آنقدر بزرگ نیست که بر مبل شما غلبه کند. فاصله بین  مبل شما و میز قهوه شما هم برای شما و هم برای میهمانانی که ترجیح می دهند  توسط مبلمان شما کبود نشوند  ، بسیار مهم است. به یاد داشته باشید، میز قهوه باید به اندازه کافی دور باشد تا فضای پای کافی را فراهم کند، اما به اندازه کافی نزدیک باشد تا بتوانید لیوان ها را راحت روی زمین قرار دهید. ما فاصله ای در حدود 14 تا 18 اینچ را توصیه می کنیم.

قانون شماره 2 

وقتی بینندگان به پایین، حتی اندک ، روی صفحه نگاه می کنند، تلویزیون ها بهترین موقعیت را دارند. این کار از تابش خیره کننده دردسرساز و دوستان آزاردهنده جلوگیری می کند. برای قرارگیری دقیق، مرکز تلویزیون باید 30 اینچ بالاتر از پایین ترین صندلی در اتاق باشد. اگر قصد دارید تلویزیونی تهیه کنید که می تواند به عنوان قفسه کتاب دو برابر شود، به خاطر داشته باشید که عمق 12 اینچ برای اکثر کتاب ها ایده آل است.

قانون شماره 3 

ایده فرش را از خود دور نکنید. فرش به فضای شما رنگ، جذابیت و شخصیت می بخشد. برای فضاهای بزرگ، فرش می تواند حدود 24 اینچ از دیوار فاصله داشته باشد، در حالی که برای فضاهای کوچکتر، 12 تا 18 اینچ باید فاصله داشته باشد. اکثر طراحان آن را ترجیح می دهند اگر حداقل دو پایه از هر صندلی و مبل جایی روی فرش منطقه پیدا کند. این یک فضای مکالمه راحت در فضای بزرگتر اتاق نشیمن ایجاد می کند.

قانون شماره 4 

یکی از مهمترین ملاحظات در چیدمان اتاق، اطمینان از پاک بودن مسیرهای ورود و خروج از اتاق است. از این گذشته، شما در حال تلاش برای ایجاد یک خانه دلپذیر هستید، نه مسیری با مانع. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که حداقل 30 تا 36 اینچ راهروی بین مبلمان دارید.

 

اتاق خواب

قانون شماره 5 

در حالی که تخت  ، نقطه کانونی آشکار اتاق خواب است، باید مراقب باشید که اتاق را شلوغ نکنید. برای دستیابی به این هدف، چندین طراح از نسبت 60:30:10 (که اغلب به آن نسبت طلایی می گویند) استفاده می کنند. 60 درصد از فضای کف شما باید به مبلمان اختصاص داده شود، بنابراین اگر کمد، صندلی و دیگران می خواهید، از 60 درصد آن عاقلانه استفاده کنید. 30٪ از فضای کف برای پیاده رو، و 10٪ برای شانس و انتهای - گیاهان، لامپ ها و غیره است.

قانون شماره 6 

برای ایجاد یک چیدمان متعادل در اتاق خواب خود، ابتدا بزرگترین مبلمان یعنی تخت خواب را قرار دهید و سپس در قسمت های کوچکتر جا دهید. این می تواند به شما کمک کند زمان توقف را بسنجید، بنابراین اتاق خوابی که شبیه یک انباری است نخواهید داشت.

 

آشپزخانه

قانون شماره 7 

آشپزخانه ها جمع و جور هستند و از نظر ذخیره سازی و نیازهای جابجایی سنگین هستند. پس جای تعجب نیست که هر اینچ مهم است. برای یک آشپزخانه کاربردی و ارگونومیک، یک «مثلث کاری» ایجاد کنید. سه نقطه این مثلث اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی است. هر ضلع مثلث نباید کمتر از 15 اینچ و بیش از 25 اینچ باشد.

قانون شماره 8  

اگر فضای نشیمن  در آشپزخانه دارید، باید خارج از مثلث کار باشد. کانتری که حداقل 24 اینچ عرض داشته باشد و حداقل فاصله آن 15 اینچ در بالا باشد، بهتر است به راحتی مخلوط، ورز و خرد شود.  

قانون شماره 9 

اگر آشپزخانه شما فضای کوچکی است، فراموش نکنید که درهای کابینت و لوازم خانگی به کدام سمت باز می شوند. همپوشانی درها می تواند شما را در وسط یک دستور غذا گیر کند و باعث خرابی آشپزخانه (و هیستریک آشپزخانه) شود.

 قانون شماره 10 

طراحی خوب آشپزخانه  فقط مربوط به منطقه پخت و پز نیست، بلکه باید سهولت تخلیه مواد غذایی و شستن ظروف را نیز در نظر بگیرد. در حالت ایده‌آل، سینک باید دارای «مناطق فرود» یا بال‌هایی با حداقل 24 اینچ در یک طرف و 18 اینچ در طرف دیگر باشد.

در حالی که یک خانه با طراحی زیبا بخش زیادی از جذابیت خود را مدیون رنگ ها، چاپ ها و مبلمان جذاب بصری است، چیزی که واقعاً آن را به هم پیوند می دهد یک طرح طراحی منسجم است. شریک این مرحله ضروری نیست. در عوض، نوار اینچی و دفترچه یادداشت خود را تهیه کنید و کمی نقشه برداری انجام دهید!

 آیا نکته دیگری برای طراحی یا چیدمان دارید که بخواهید به اشتراک بگذارید؟ ما دوست داریم بشنویم که چه چیزی برای شما مفید بوده و چه چیزی مفید نیست! به ما بگو درنگ نکن 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید