7 نکته برای به حداکثر رساندن فضای خانه

برای استفاده کامل از هر فضایی در هر اتاق خانه خود، باید خارج از تفکراتون فکر کنید.

در اینجا چند نکته کاربردی وجود دارد که شما را در مسیر درست حرکت می دهد.

1. از درهم ریختگی خلاص شوید

یکی از بزرگترین نیروهای منقبض کننده در مورد فضا، بهم ریختگی است. اندازه یک اتاق کوچک می شود، کارایی را از بین می برد و آرامش کامل و لذت بردن از خانه را برای شما بسیار دشوار می کند. به منظور به حداکثر رساندن فضا و به طور همزمان هر اتاق در خانه شما کاربردی تر، درهم و برهمی باید از بین برود. در اینجا نحوه از بین بردن بهم ریختگی وجود دارد.

اول، شما باید درهم و برهمی که در حال حاضر دارید را از بین ببرید. یک استراتژی خوب این است که با یک قلم و کاغذ در خانه قدم بزنید و هدف(های) هر اتاق را یادداشت کنید. به عبارت دیگر، در این اتاق چه اتفاقی می افتد؟ سپس، حول این اهداف سازماندهی مجدد کنید. اگر چیزی به فعالیت های مورد نظر فضا مربوط نمی شود، آن را به اتاق دیگری منتقل کنید یا از شر آن خلاص شوید.

دوم، باید یک استراتژی برای کاهش انباشت اموال وجود داشته باشد. جاشوا بکر ، نویسنده پرفروش کتاب «بیشتر از کمتر » می گوید: «زندگی کردن یعنی مصرف کردن» . نمی توان از آن اجتناب کرد. به ویژه در جامعه و فرهنگ ما. اما اگر بتوان هجوم اموال به خانه‌های ما را کاهش داد، می‌توان به‌طور موثری به هم ریختگی‌ها را مدیریت کرد.» یک تغییر اساسی باید در ذهن شما اتفاق بیفتد تا خریدها متفاوت ارزیابی شوند. همیشه از خود بپرسید که آیا واقعاً به کالایی که می‌خرید نیاز دارید یا خیر.

2. فضای عمودی را به حداکثر برسانید

اکثر مردم کار بسیار خوبی برای پر کردن فضای کف با مبلمان انجام می دهند، اما تعداد کمی از افراد از فضای عمودی استفاده می کنند. اساساً در بیشتر خانه‌ها فضای خالی است، اما می‌توان از آن برای به حداکثر رساندن فضای قابل استفاده استفاده کرد.

در اینجا چند پیشنهاد ساده و کاربردی وجود دارد:

• چیزها را روی هم قرار دهید. انباشته کردن از دیرباز یک روش مورد علاقه برای صرفه جویی در فضا بوده است. خبر خوب این است که تقریباً برای هر اتاق محصولات قابل انباشته شدن وجود دارد. این شامل مجموعه های لباسشویی و خشک کن، کابینت بایگانی دفتر خانه و موارد دیگر می شود.

• تخت های دوطبقه . در اتاق خواب کودک می توان از تخت های دو طبقه برای صرفه جویی در فضا استفاده کرد. همچنین می توانید تخت بالایی را بالا بیاورید و تخت پایینی را بردارید. پس از آن می توان از فضای کف زیر تخت به عنوان ایستگاه کاری یا فضای ذخیره سازی استفاده کرد. ایده دیگر این است که یک تخت خواب  یا کشوهای ذخیره سازی  زیر یک تخت معمولی اضافه کنید تا از فضای زیر آن حداکثر استفاده را ببرید.

اینها تنها برخی از روش های مختلفی هستند که می توانید فضای عمودی را به حداکثر برسانید. با کمی تخیل، کارهای بسیار بیشتری می توانید انجام دهید.

3. اتاق خواب را بر اساس آن مقیاس کنید

یک شکایت رایج مردم در مورد اندازه اتاق خواب آنها است. و در حالی که برخی از اتاق‌ها مطمئناً کوچک‌تر از بقیه هستند، راه‌هایی برای کار در محدوده هر فضایی وجود دارد. فقط باید خلاق باشید.

مارتا اوستگار ، متخصص دکوراسیون خانه می‌گوید: «هیچ چیز مانند کمد یا کمد لباسی که برای اتاق خیلی بزرگ است، اتاق خواب را شلوغ نمی‌کند». «مبلمان‌های منحنی فضای ارزشمندی را اشغال می‌کنند، بنابراین انتخاب‌های خود را با خطوط مستقیم براق نگه دارید. اگر به فضای ذخیره سازی که مبلمان بزرگ فراهم می کند نیاز دارید، قطعات بلند و باریک راهی برای رفتن هستند.

4. افزایش فضای طبقه در مطالعه خانه

مطالعه در خانه چیزی نیست که همه بتوانند داشته باشند، اما اگر دارید.  حداکثر کردن فضا بسیار مهم است. یکی از بهترین توصیه ها استفاده از میز L شکل در گوشه ای از اتاق است. این به شما دو سطح کار متفاوت می دهد بدون اینکه مقدار زیادی از اتاق را اشغال کند. همچنین تعدادی راه حل مبلمان وجود دارد که به عنوان واحد ذخیره سازی دو برابر می شود، بنابراین از آنها استفاده کنید.

5. از توهم روشنایی استفاده کنید

گاهی اوقات تنها کاری که می توانید انجام دهید ایجاد توهم فضا است. این به اندازه کافی قدرتمند است که در واقع به شما این احساس را می دهد که فضای بیشتری در خانه شما وجود دارد. و در حالی که تکنیک‌های طراحی زیادی وجود دارد که به طرز هوشمندانه‌ای ذهن را متقاعد می‌کند که فضا را بزرگ‌تر از آنچه هست تصور کند، نور بهترین ابزاری است که در اختیار شماست.

یک ایده این است که چشم ها را به سمت بالا بکشید. وقتی به چشم گفته می شود که به بالا و پایین نگاه کند، برخلاف افقی، اتاق ها بزرگ تر به نظر می رسند. لایت لاجیک پیشنهاد می کند : «سعی کنید وسایل روشنایی را بالاتر از اتاق قرار دهید . این می تواند شامل دیوارکوب ها، روشنایی بالای سر و لامپ های بلندتر باشد. تمرکز را از عرض واقعی اتاق بردارید و دید افراد را به سمت بالا هل دهید.»

مورد دیگر این است که از رنگ های روشن و روشن برای دیوارها و پرده های شفاف استفاده کنید تا نور طبیعی زیادی وارد شود.

6. راهروها را باز کنید

هنگامی که سعی می کنید فضای خانه خود را به حداکثر برسانید، در برابر وسوسه پر کردن هر گوشه و کنار کوچک مقاومت کنید. گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در واقع یک فضای خالی بگذارید. باعث می شود خانه بزرگتر و کمتر شلوغ شود.

 این پیشنهاد اغلب در راهروهای باریک منطقی است. اغلب افراد سعی می کنند میز، نیمکت و سایر لوازم جانبی را در راهروهایی قرار دهند که واقعاً جایی برای آنها ندارد. این جریان ترافیک را محدود می کند و همه چیز را کوچکتر می کند. به یاد داشته باشید که راهروها برای جابجایی بین اتاق ها طراحی شده اند. از وارد کردن فشار زیاد به این فضاها خودداری کنید.

یکی از راه‌های استفاده از فضا بدون مصرف فضای کف، سرمایه‌گذاری روی میز ناهارخوری  یا میز کار دیواری است . بهتر از آن، این باید تاشو باشد، بنابراین می‌توانید پس از اتمام کار یا غذا خوردن، فضا را باز کنید.

7. وان را رها کنید

وان حمام فضای با ارزش زیادی را در حمام اشغال می کند. مگر اینکه وان کاملاً ضروری باشد. مانند کودکان کوچک، هوشمندانه است که آن را با دوش ایستاده با درهای شیشه ای جایگزین کنید. دوش ایستاده نه تنها ردپای کلی را کاهش می دهد، بلکه درهای شیشه ای فضای بیشتری را ایجاد می کنند. به عبارت دیگر به صورت عملی و بصری کارایی اتاق را افزایش می دهد.

اینها تنها برخی از راه هایی هستند که می توانید از فضای خود بهتر استفاده کنید. اگر ایده‌هایی برای شما مفید بوده است، آن‌ها را در زیر در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

وقتی نوبت به بازسازی خانه شما می رسد بدون اینکه بودجه خود را از دست بدهید، می توانید خانه خود را تغییر بدهید. ما مجموعه ای فوق العاده عمیق از  مبلمان اتاق نشیمن،  ست مبل،  تختخواب،  سرویس غذاخوری ، دکوراسیون منزل شیک  و موارد دیگر را ارائه می دهیم.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید