10 ایده آپارتمان کوچک که از یک چیدمان کوچک نهایت استفاده را می کند

1. یک نیمکت ورودی اضافه کنید

آپارتمان‌های کوچک به دلیل داشتن قسمت‌های ورودی نامناسب یا اصلاً هیچ شهرت دارند. اضافه کردن یک نیمکت باریک، جایی برای لیز خوردن روی کفش ها ایجاد می کند.

چند سبد برای نگهداری کفش یا لوازم جانبی زیر آن قرار دهید و قلاب هایی را برای ژاکت ها در بالا آویزان کنید. ورودی آپارتمان کوچک خود را با گذاشتن یک فرش یا دونده برای محیطی دلپذیر و دنج به پایان برسانید.

 

2. از کاغذ دیواری استفاده کنید

اگر آپارتمان خود را اجاره می کنید، ممکن است نتوانید دیوارهای خود را رنگ کنید. به کاغذ دیواری روی بیاورید تا کمی شخصی سازی را در فضای کوچک خود وارد کنید و در عین حال از آسیب دیدن دیوارها جلوگیری کنید.

در مورد کاغذ دیواری موقت، الگوها و چاپ های سرگرم کننده زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. یک چاپ استیتمنت با طراحی گرافیکی را امتحان کنید، یا یک الگوی مینیمالیستی، مانند گل‌های ظریف، برای به‌روزرسانی ظریف انتخاب کنید.

 

3. نمایش هنر بدون آسیب

آیا می خواهید آثار هنری را آویزان کنید اما از اضافه کردن سوراخ های بیش از حد به دیوارهای خود نیز اجتناب کنید؟

به جای آویزان کردن تک تک قطعات، سعی کنید قفسه های شناور را آویزان کنید و هنر را در بالا قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید قطعات و پرینت‌های مختلف را لایه‌بندی کنید و در عین حال تعداد سوراخ‌های دیوار خود را کاهش دهید. یا به دنبال نوارهای چسب به عنوان راه حلی مناسب برای هنر آویزان باشید.

 

4. از ظروف ذخیره سازی استفاده کنید

گاهی اوقات ذخیره کردن مواد روی پیشخوان آشپزخانه اجتناب ناپذیر است، به خصوص اگر آپارتمان تاریخی شما در داخل ساختمان تنگ باشد (یا وجود نداشته باشد).

استفاده از ظروف ذخیره سازی کوچک، سبدها و سطل ها می تواند به منظم نگه داشتن پیشخوان شما کمک کند. برای گزینه ای مقرون به صرفه و آشپزخانه شخصی، ظروف را در فروشگاه های دستفروشی خریداری کنید.

 

5. قفسه ها را در آشپزخانه آویزان کنید

فضای پیشخوان را می توان در آپارتمان های کوچک محدود کرد. اگر آشپزخانه شما مساحت کوچکی دارد، مهم است که تا آنجا که ممکن است فضای آن را کاربردی نگه دارید. در آشپزخانه خود قفسه هایی آویزان کنید تا اقلام را از پیشخوان خود دور نگه دارید و کتاب های آشپزی، ظروف غذاخوری، ادویه جات و غیره را ذخیره کنید.

 

6. نمایش ذخیره سازی در دید ساده

وقتی صحبت از ایده های آپارتمانی کوچک می شود، ذخیره سازی هوشمندانه ضروری است. سعی کنید از فضای ذخیره‌سازی استفاده کنید که نه تنها برای نمایش اقلام تزئینی کار می‌کند، بلکه وسایل را تا زمانی که مورد نیاز است ذخیره می‌کند. برای داشتن ظاهری مرتب، از سطل‌ها و سبدها برای جمع‌آوری اقلام مشابه استفاده کنید و آن‌ها را در قفسه‌ها ذخیره کنید تا زمانی که آماده بیرون آوردنشان شوید.

 

7. یک آشپزخانه غذاخوری را ادغام کنید

بسیاری از آپارتمان های کوچک فاقد اتاق ناهار خوری هستند، اما یک مجموعه کوچک غذاخوری می تواند آشپزخانه شما را متحول کند. فقط دو صندلی و یک میز کوچک برای دو نفر اغلب تنها چیزی است که برای یک وعده غذایی سریع نیاز دارید. بهترین بخش در مورد آشپزخانه های غذاخوری این است که میز ناهار خوری شما هرگز از فضای آشپزی شما خیلی دور نیست، و همین امر باعث می شود که تمیز کردن نسیم راحت باشد.

 

8. اجازه دهید نور وارد شود

برای اینکه فضای کوچک شما بزرگتر و روشن تر به نظر برسد، تا حد امکان نور طبیعی را در اختیار داشته باشید. نور طبیعی خورشید می تواند یک آپارتمان کوچک را متحول کند و نیازی به هزینه اضافی ندارد. پرده ها یا پرده های موجود را در طول روز به عقب بیندازید تا نور خورشید وارد شود و فضای خود را به صورت بصری گسترش دهید.

 

9. قاب اضافه کنید

اگر فضای دیوار دارید، قاب راهی آسان برای تزئین یک آپارتمان کوچک بدون اشغال فضای زیاد است. پالت رنگی را انتخاب کنید که با بقیه اتاق شما مطابقت داشته باشد و آثار هنری را در طرح ها و الگوهای مختلف بیابید.

 

10. از گوشه های خالی استفاده کنید

تشخیص فضاهای نامناسب و گوشه های خالی در یک آپارتمان کوچک دشوار است. از این گوشه ها با یک ست غذاخوری یا نیمکت کوچک استفاده کنید تا از فضای مرده جلوگیری کنید. اضافه کردن یک کمد کوچک با تعدادی گیاهان و آثار هنری راه ساده دیگری برای استفاده از یک گوشه و افزایش فضای ذخیره سازی در یک آپارتمان کوچک است.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید