13 ایده شیک و دلنشین برای اتاق نشیمن مراکشی

 

اتاق نشیمن مراکشی

اتاق‌های نشیمن مراکشی از دیرباز منبع الهام طراحان داخلی در سراسر جهان بوده‌اند و بسیاری از اشیاء دکور سنتی مراکشی به عناصری از دکوراسیون داخلی مدرن در همه جا تبدیل شده‌اند.

اتاق‌های نشیمن مراکشی در فضاهای دلپذیری که معمولاً شامل گزینه‌های زیادی برای نشستن با دوستان و خانواده می‌شوند، معمولاً دارای کاناپه‌های روتختی و روکش‌دار مانند ضیافت کم‌آرام هستند که با میزهای قهوه‌خوری بزرگ یا چند میز کوچک برای صرف چای یا اشتراک‌گذاری وعده‌های غذایی خود را نشان می‌دهند.

 گزینه‌های صندلی اضافی اغلب شامل پاف‌های کفپوش چرمی یا پارچه‌ای کلاسیک مراکشی، صندلی‌های چوبی کنده‌کاری شده یا فلزی مجسمه‌ای و چهارپایه است. چراغ‌ها و دیوارکوب‌های آویز فلزی مراکشی سوراخ‌دار و طرح‌دار به‌خاطر ظاهر مجسمه‌ای خود و ایجاد الگوهای سایه جادویی در هنگام روشنایی در شب شناخته شده‌اند. منسوجات مراکشی شامل بالش‌های پرتابی در بافت‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های متعدد، پرتاب‌های بافتنی، و فرش‌های بربری است که در محیط‌های سنتی، مدرن میانه‌قرن کار می‌کنند.فضاهای داخلی که در آن بسیار محبوب بودند و به خانه های معاصر در سراسر جهان زیبایی می بخشند.

در حالی که رنگ‌های زنده و نقش‌های برجسته از ویژگی‌های بارز طراحی مراکشی هستند، اما با تزئینات تزئینی دست‌ساز در مواد طبیعی، مانند الگوهای گرافیکی فرش‌های بربر، سبدهای بافته شده، و منسوجات نیز مشخص می‌شود. برخی از محبوب‌ترین منسوجات مراکشی اغلب در فضای داخلی مدرن برای افزودن بافت و شخصیت استفاده می‌شوند، مانند پرتاب‌های پوم پوم پشمی و پتوهای عروسی هندیرا مراکشی پولک‌دار که به‌عنوان روتختی و آویزهای دیواری استفاده می‌شوند یا به صورت پوف و بالش پرتابی استفاده می‌شوند.

این عناصر دکور مراکشی می‌توانند بافت و جذابیت را به اتاق‌های مدرن کوکی‌تراش در هر نقطه از جهان اضافه کنند و به خوبی با سبک‌های اواسط قرن، صنعتی، اسکاندیناویایی و دیگر سبک‌های محبوب ترکیب شوند تا ظاهری لایه‌ای، جهانی و چند بعدی ایجاد کنند. برای الهام گرفتن از نحوه ترکیب برخی از عناصر امضا شده در طرح دکوراسیون خود، این اتاق نشیمن الهام گرفته از مراکش و مراکش را بررسی کنید.

اتاق‌های نشیمن سنتی مراکشی مانند این اتاق مجلل که توسط معمار فقید فرانسوی ژان فرانسوا زواکو برای تاجر فقید مراکشی براهیم زنیبر طراحی شده است، بدون سقف‌های حکاکی‌شده و رنگ‌شده سر به فلک کشیده، پنجره‌های چشمگیر و طاق‌های معماری به سختی قابل تقلید است. اما می توانید از دیوارهای صورتی پر جنب و جوش، فانوس های فلزی سوراخ دار، و ضیافت های روکش مخملی الهام بگیرید و برخی از عناصر مراکشی را در اتاق نشیمن خود بگنجانید.

از رنگ صورتی گرم استفاده کنید

سوفیانه آیسونی ، طراح داخلی مقیم مراکش، از سایه هایی از صورتی ماهی سالمونی خاص شهر مراکش برای تزئین این اتاق نشیمن گرم و آرامش بخش استفاده کرده است. رنگ دیوار بافت، پس‌زمینه‌ای زیبا برای مجموعه‌ای از آینه‌های حصیری به سبک قدیمی و میزهای قهوه‌خوری مدرن چوبی و فلزی، تکمیل کننده منسوجات و صندلی‌های سنتی است.

فضای بیرون را به حداکثر برسانید

آب و هوای مراکش به زندگی در فضای باز کمک می‌کند و خانه‌های مراکشی انواع چیدمان اتاق نشیمن روباز دارند - از اتاق‌های نشیمن روی پشت‌بام با پارچه‌های شیک و صندلی‌های فراوان، به‌علاوه یک سپر بسیار مهم در برابر آفتاب سوزان سوزان، تا تراس‌های جانبی با فراوان. نشستن برای استراحت بعد از ظهر در میان دوستان و خانواده. از سبک مراکشی درس بگیرید و هر فضای زندگی را، چه در داخل و چه بیرون از خانه، به اندازه فضای اصلی زندگی جذاب کنید.

پرده ها را بکشید

این اتاق نشیمن در طبقه همکف از طراح داخلی مقیم مراکش، سوفیانه آیسونی ، دارای چیدمان نشیمنگاه دلپذیر مراکشی است که با اثاثیه اواسط قرن و اسکاندیناوی، چراغ‌های آویز بافته شده، و ترکیبی از انگورهای کوهنوردی و سبدهای بافته شده که دیوارها را با بافت صورتی تزئین می‌کنند، در هم آمیخته است. به فضای داخلی خانه پرده‌های کف تا سقف را می‌توان کشید تا فضای بیرون را از اشعه‌های خشن سایه افکند یا حفظ حریم خصوصی را فراهم کند.

لمس های التقاطی را اضافه کنید

طراح داخلی بتسی برنهام از برنهام دیزایناز برخی عناصر کلیدی دکور مراکشی برای القای اتاق نشیمن یک خانه کلاسیک اسپانیایی والاس نف در پاسادنا با "حال و هوای پرمخاطب و خوش سفر" استفاده کرد تا با سبک زندگی مشتریانش مطابقت داشته باشد. برنهام می‌گوید: «من می‌بینم که چگونه لامپ برنجی قدیمی، شکل شومینه، قالیچه ایرانی قدیمی روی عثمانی و چهارپایه‌های فرفورژه با هم کار می‌کنند تا جلوه‌ای اندلسی ایجاد کنند. برای اینکه اتاق در آن جهت خیلی دور نرود (من هرگز نمی‌خواهم اتاقی موضوعی به نظر برسد)، ما از لمس‌هایی مانند صندلی رحم و فانوس نوگوچی روی میز در قسمت پشتی استفاده کردیم. اتاق - و همچنین قطعات کلاسیک آمریکایی مانند مبل مخملی و پارچه های راه راه راگبی.

پاستل و فلزات گرم را با هم مخلوط کنید

 یک مبل سفید شفاف همراه با بالش‌های پرتابی شروع می‌شود که گرافیک سیاه و سفید را با رنگ‌های صورتی پاستلی ملایم می‌کند. لهجه های فلزی گرم مانند سینی چای مسی سنتی و فانوس برنجی مکمل پالت رنگ هستند و یک فرش بافت دار و پوف های بزرگ به جای میزهای قهوه خوری ظاهر را کامل می کند.

رنگ های پررنگ را اضافه کنیدلوسی پنفیلد، طراح داخلی مستقر در مینیاپولیس، از طراحی داخلی لوسی، می‌گوید: «از کاخ پادشاه در مراکش گرفته تا تمام ریادهای جذاب در مراکش، من از طاق‌ها و رنگ‌های روشن و شاد الهام گرفتم . او به صندلی دنج پنجره این خانه به سبک مدیترانه‌ای، تغییراتی الهام گرفته از مراکش با طاق‌های موریانه داد. او قسمت نشیمن را با چهارپایه‌های مجسمه‌سازی با رنگ‌های روشن و پوف‌های چرمی مراکشی روی زمین تزیین کرد تا فضایی جذاب با گزینه‌های صندلی متعدد ایجاد کند که اشاره‌ای به سبک مراکشی با حسی مدرن است.

آن را خنثی نگه دارید

این طراحی اتاق نشیمن با رنگ خنثی از  عناصر معاصر مانند یک مبل سفید شفاف را با بالش های پرتابی پوشیده شده از منسوجات سنتی مراکشی و یک فرش گرافیکی  ترکیب می کند. لوازم جانبی دست ساز مانند کاسه های چوبی حکاکی شده و شمعدان به غنا و شخصیت می بخشند. لمس های صنعتی مانند میز قهوه خوری از چوب پالت صنعتی فرسوده و نور کف صنعتی کمی ظاهر را محکم می کند و نشان می دهد که چگونه عناصر طراحی سنتی مراکشی با دیگر سبک های طراحی مانند فضای داخلی صنعتی و اسکاندیناویایی کار می کنند.

لمس مراکشی در یک اتاق نشیمن التقاطی.

سبک مراکشی در اواسط قرن بیستم رایج بود و بسیاری از عناصر و اشیاء طراحی داخلی مراکشی به قدری رایج شده‌اند که می‌بینید آن‌ها را به‌طور یکپارچه در فضای داخلی مدرن ادغام می‌کنید تا جایی که بسیاری از مردم احتمالاً حتی آنها را مراکشی نمی‌دانند. این اتاق نشیمن نئورترو با روحیه  شامل آثار کلاسیک مراکشی مانند قالیچه، صندلی‌های راحتی به سبک اواسط قرن، و منسوجات درخشان و جسورانه در همه جا است که استعداد مراکشی را برای رنگ، طرح و شادابی هدایت می‌کند.

صفحه نمایش مراکشی در اتاق نشیمن

اگر به دنبال لذت بردن از دکوراسیون مراکشی هستید، اما از انجام این کار خجالتی هستید، سعی کنید فضای داخلی به سبک معاصر اسکاندیناوی مانند این آپارتمان سوئدی کاملا سفید را با یک قطعه خوب انتخاب کنید. در اینجا یک جداکننده صفحه نمایش چوبی حکاکی شده زینتی به رنگ سفید رنگ آمیزی شده است تا با پالت رنگ اتاق ترکیب شود و به آن علاقه معماری و لمس سبک مراکشی اضافه شود که با اتاق هماهنگ است.

از لهجه های مراکشی استفاده کنید

فضایی ساده اما پر جنب و جوش ایجاد کرد که دارای منسوجات مراکشی مانند فرش ایمازیگن و پوف های کف است. منگنه های رنگی و منسوجات طرح دار روی مبل به طراحی اتاق نشیمن گرما و شادی می بخشد.

نور گرم را اضافه کنید

این اتاق نشیمن مدرن و دنج مراکشی از طراح داخلی مراکشی سوفیانه آیسونی ، سایه های زرد کم رنگ، سبز مریم گلی، و نارنجی ملایم را با نور گرم، مبلمان مدرن شیشه ای و فلزی، و یک مبل راحت و عمیق با پوششی راحت با بالش های خنثی ترکیب می کند که به آن اضافه می کند. یک چرخش مدرن به سبک سنتی مراکشی.

آن را روشن نگه دارید

این اتاق نشیمن سبک و مطبوع مراکشی، دارای دیوارهای ماسه‌ای کم رنگ، تیرهای سقف سفیدکاری شده، نورپردازی گرم، مبلمان معاصر و یک فرش سنتی  است که هم مشخصه طراحی مراکشی و هم یک قطعه اصلی همه کاره است که کار می‌کند. 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید