چیدمان اتاق نشیمن کوچک - 8 نکته طراحی

ایجاد یک چیدمان اتاق نشیمن کوچک که کارآیی داشته باشد می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر اتاق نشیمن در محل زندگی شما کوچک یا باریک باشد. اگر به درستی چیدمان نشده باشد، می‌توانید در نهایت با فضای زندگی مواجه شوید که احساس می‌کنید بیش از حد شلوغ است یا مانند یک «کوچه» خالی است. ما می دانیم که این چشم انداز شما برای خانه شما نیست. بنابراین، ما اینجا هستیم تا با چند نکته تخصصی در مورد نحوه چیدمان یک اتاق نشیمن کوچک کمک کنیم.

1. یک چرخش 90 درجه انجام دهید

با قرار دادن مبلمان در زاویه 90 درجه و عمود بر طول یک اتاق، یک اتاق نشیمن طولانی و باریک را تسخیر کنید. این یک مرز ایجاد می کند که به اتاق تعریف می کند و به جلوگیری از احساس تونل مانند بودن آن کمک می کند. قطعاتی مانند صندلی عشق یا صندلی متوسط ​​بارسلونا می توانند این کار را انجام دهند.

2. یک نقطه کانونی ایجاد کنید

با ایجاد یک دیوار برجسته، به اتاق کوچک خود یک نقطه کانونی بدهید. می توانید از کاغذ دیواری هنری، رنگ رنگ مورد علاقه یا چیدمان خلاقانه کار هنری استفاده کنید.

طراحی خانه اتاق اسکچر طرح‌بندی اتاق نشیمن کوچک دیوار تاکیدی
در این اتاق از کاغذ دیواری و گروه بندی آینه ها برای ایجاد نقطه کانونی استفاده کردیم. همچنین می توانید دیوار خود را با قاب عکس یا نقاشی تزئین کنید. قفسه بندی هنری و واحدهای ذخیره سازی می توانند یک نقطه کانونی موثر ایجاد کنند، در حالی که فضای ذخیره سازی اضافی ارزشمندی را نیز فراهم می کنند.

3. مسیر خود را برنامه ریزی کنید

هنگام برنامه ریزی چیدمان فضای خود، مسیرهای خود را در اولویت قرار دهید. این امر به ویژه برای خانه هایی با پلان باز بسیار مهم است. ساده ترین راه ایجاد یک مسیر مستقیم در یک طرف اتاق است. در این اتاق نشیمن باریک، شما دو گزینه دارید. می توانید مسیر پیاده روی را در جلوی مبل یا پشت آن قرار دهید.
تعیین مسیر پشت مبل کمی بیشتر از اتاق را اشغال می کند. با این حال، به وضوح مشخص می کند که کجا باید راه بروید و فضای نشیمن اتاق نشیمن را صمیمی تر می کند.

قرار دادن مسیر در جلوی مبل باعث می شود که چیدمان اتاق نشیمن بزرگتر احساس شود. با این حال، گردش در فضا و جلوی تلویزیون ممکن است مخل باشد. برای تعیین راه حل مناسب، به این فکر کنید که چقدر ترافیک از اتاق عبور می کند و چگونه می خواهید از اتاق استفاده کنید.

هر طرحی را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که مسیر شما واضح و بدون مانع است. از تله‌های معمولی مانند فرشی که در نیمه راه قرار دارد و می‌تواند شما را به زمین بیاندازد اجتناب کنید.

4. یک گوشه دنج ایجاد کنید

چیدمان این اتاق نشیمن کوچک بر گوشه ای از اتاق تمرکز دارد. صندلی خود را در گوشه ای قرار دهید و به هم نزدیک کنید تا یک چیدمان صندلی دنج و صمیمی ایجاد کنید. صندلی های کناری خود را با زاویه کمی به سمت مبل بچرخانید. این یک مسیر منحنی در اتاق ایجاد می کند که دعوت کننده است و در عملکرد اتاق تداخلی ایجاد نمی کند.

فرش منطقه را طوری گسترش دهید که بتوانید به راحتی از آن عبور کنید. یک صفحه تزئینی، یک میز انتهایی با یک لامپ یا یک گیاه بزرگ در گوشه قرار دهید تا آن را "نرم" کنید.

5. یک زاویه جدید را امتحان کنید

باور کنید یا نه، قرار دادن یک مبلمان در زاویه می تواند یک اتاق نشیمن کوچک را عریض تر نشان دهد. معرفی یک زاویه می تواند بهترین راه برای از بین بردن یک فضا باشد. این کار را با مبلمان سبک تر مانند میز یا صندلی برجسته انجام دهید. این باعث می شود اتاق احساس باز و جادار کند.

6. میز قهوه خود را در نظر بگیرید

در حالی که ممکن است یک میز قهوه یک قطعه استاندارد یا معمولی برای یک اتاق به نظر برسد، لازم نیست اینطور باشد. هنگام در نظر گرفتن میز قهوه خود خلاق باشید. آیا می توانید با داشتن یک قفسه در زیر آن مقداری فضای ذخیره سازی اضافی بدست آورید؟ با قطعات غیر متعارف، مانند یک صندوق عقب قدیمی که می‌تواند فضای ذخیره‌سازی اضافی در داخل ارائه کند، یا یک عثمانی (یا دو) با ذخیره‌سازی مخفی، کاوش کنید.

7. چند منحنی اضافه کنید

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان فضاهای مستطیلی کوچک این است که آن را با مبلمان مستطیل شکل می چینیم. شکل های مستطیلی زیاد می تواند چیدمان اتاق نشیمن شما را خراب کند. منحنی ها جذاب و دلپذیر هستند. آنها همچنین یک راه عالی برای افزایش علاقه و جریان به یک اتاق کوچک هستند.

اتاق اسکچر خانه-طراح-طراحی-اتاق نشیمن-کوچک-با مبل گوشه ای و ناهارخوری
به دنبال میزهای قهوه خوری دایره ای و میز ناهارخوری باشید تا خطوط منحنی به اتاق اضافه کنید. وسایل روشنایی گرد نیز می توانند به این کار کمک کنند.

8. یک طرح طبقه ایجاد کنید

هنگام چیدمان یک اتاق کوچک، همیشه ابتدا مکان بزرگترین قطعه مبلمان را تعیین کنید. به عنوان مثال، در این اتاق مبل بلندتر به بهترین وجه در امتداد بلندترین دیوار قرار می گیرد.

برای پیدا کردن بهترین راه برای چیدمان اتاق خود، نکاتی را از حرفه ای ها بگیرید و یک پلان زمین ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا قبل از شروع خرید یا اسباب کشی، چیدمان اتاق خود را ببینید و ببینید چه چیزی مناسب است. این باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و تلاش شما می شود.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید