چگونه یک اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

اتاق خواب شما اتاق مهمی در خانه است که می توانید برق را از برق بکشید، استراحت کنید و از خوابی آرام لذت ببرید. حتی اگر اتاق خواب کوچکی دارید، می‌تواند مکانی دعوت‌کننده باشد که در آن منتظر یک شب شاداب باشید تا برای چالش‌های روز بعد آماده شوید.

دکوراتورها می دانند که با مرتب و منظم نگه داشتن اتاق خواب کوچک و انتخاب مبلمان اتاق خواب کم حاشیه و متناسب با فضا، می توان اتاق خواب کوچک خود را از نظر بصری گسترش داد. نور فراوان طبیعی و مصنوعی، پالت رنگی ملایم و مبلمان چند منظوره می تواند کمک کننده باشد.

در اینجا چند نکته ارزشمند برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب کوچک شما وجود دارد.

1. درهم ریختگی را پاک کنی

یک اتاق خواب مرتب و منظم، محیطی خوشایند و آرام ایجاد می کند. هنگامی که درهم و برهمی را پاک می کنید، مزیت بیشتری برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب خود خواهید داشت. اقلام ضروری مانند رختخواب و لباس را در اثاثیه انباری مانند کمد، صندوق و کمد پنهان کنید. امروزه بسیاری از تخت‌ها دارای فضای ذخیره‌سازی داخلی هستند تا به کنترل شلوغی کمک کنند.

2. مینیمالیسم را بپذیرید

«کمتر، بیشتر است» یک شعار آشنا است که اغلب توسط کسانی که مینیمالیسم را می پذیرند تکرار می شود. فکر کردن در مورد پنهان کردن یا خلاص شدن از شر وسایل اضافی به ویژه در یک فضای کوچکتر مانند یک اتاق خواب کوچک مهم است. مبلمان را با دقت انتخاب کنید و فقط چند وسیله تزئینی با سبک بالا را انتخاب کنید تا اتاق بزرگتر به نظر برسد.

3. آن را روشن کنید

می‌توانید با رنگ‌های خنثی‌تر روی دیوارها، اتاق خواب خود را بزرگ‌تر نشان دهید و با استفاده از ترفند دکوراتور، سقف را چند رنگ روشن‌تر کنید. نور طبیعی را با کلاه های بلند، لوسترها و لامپ ها تقویت کنید.

4. به مقیاس توجه کنید

وقتی  مبلمان اتاق خواب را  برای فضای کوچکتر انتخاب می کنید، مبلمانی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه اتاق باشد. یک تخت کوئین ممکن است بهتر از یک تخت پادشاهی مناسب باشد و اتاق خواب شما را بزرگتر نشان دهد.

برخی از برندها دارای مجموعه مبلمان اتاق خواب هستند که در مقیاس کوچکتر طراحی شده اند. مبلمان اتاق خواب کم حاشیه فضای بیشتری بین مبلمان و سقف ایجاد می کند و ظاهر بزرگ تری به اتاق می دهد.

5.  فکر کنید

مبلمان چند منظوره اتاق خواب می تواند فضا را هم از نظر بصری و هم به معنای واقعی کلمه باز کند. یک  مبل تختخواب شو را در نظر بگیرید  تا فضای نشیمن خود را گسترش دهید و اتاق خواب خود را در روز به اتاقک یا دفتر کار خانگی و در شب به اتاق خوابی راحت تبدیل کنید. سایر قطعات چند منظوره برای اتاق خواب شامل نیمکت‌های تخت ذخیره‌سازی و انبارهایی است که می‌توانند تلویزیون را پنهان کرده و فضای ذخیره‌سازی لباس را فراهم کنند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید