نحوه صحیح شستشوی (یا تمیز کردن) بالش های شما

کی آخرین باری بود که بالش ها را روی تخت می شستی؟

برای بسیاری از افراد ، پاسخ ممکن است هرگز نباشد. از این گذشته ، اکثر ما کوسن های خود را با بالش می پوشانیم ، اما این امر نیازی به تمیز کردن گاه به گاه را نفی نمی کند. با گذشت زمان ، کوسن های نادیده گرفته می توانند زرد شوند و شکل خود را از دست دهند. شما زمان زیادی را بر روی این کوسن ها می گذرانید و اگر از آنها مراقبت کنید ، آنها با عطر و بوی تازه و یک شب راحت خواب برای سال های آینده به شما پاداش می دهند.

خبر خوب در مورد این سناریوی شستشو این است که شما نیازی نیست هر بار که ورق های خود را عوض می کنید ، کوسن های خود را بشویید. دو بار در سال برای خلاص شدن از شر هرگونه خاک ، آهک ، گرد و غبار و سلولهای پوستی بسیار کافی است ، مگر اینکه در آب و هوایی فوق العاده گرم زندگی کنید. اگر اینگونه باشد ، توصیه می کنیم که این تعداد را دو برابر کنید.

بین تمیز کردن ، ممکن است بخواهید بالش را پر کرده یا با آویزان کردن آن روی لباس لباس در یک روز آفتابی و یا ریختن آن در خشک کن چند دقیقه آنرا تازه کنید.

وقتی زمان تمیز کردن کوسن های شما فرا رسید ، می توانید با رعایت دستورالعمل شستشوی بالش ، از از بین بردن آنها جلوگیری کنید . ما هم شستن دست و هم ماشین را پوشانده و در انتها نکات مفیدی نیز برای شما قرار خواهیم داد تا کار راحت تر شود.

قبل از تمیز کردن هر چیزی ، برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از ابتدای کار بی خطر است. برخی از مواد می توانند دستورالعمل یا محدودیت خاصی داشته باشند.

نحوه شستشوی بالش با استفاده از دستگاه

قبل از شستشو بالش را جدا کنید. اگر یک پوشش اضافی یا یک پرونده زیپ وجود دارد ، آن را نیز حذف کنید. برای اطمینان از شستشوی دستگاه ، دستورالعمل های موجود روی بالشتک را دو برابر کنید.

آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید

ما ماشین های لباسشویی با بار جلو را توصیه می کنیم زیرا همزن وسط درشت روی مواد ظریف است. اگر باید از دستگاه با همزن مرکزی استفاده کنید ، دو بالش را در داخل آن قرار دهید تا بار تعادل پیدا کند.

می توانید درجه حرارت را مطابق آنچه توصیه می شود بر روی برچسب تنظیم کنید. پس از اتمام چرخه اولیه شستشو و چرخش ، یک چرخه شستشو دوم را اجرا کنید تا از تمیز شدن تمام صابون اطمینان حاصل شود.

مواد شوینده را اضافه کنید

مواد شوینده مایع بهترین است. پودر می تواند نادرست جمع شود یا حل شود. اگر وسایل شما زرد است ، سپس سفید کننده آن را اضافه کنید اما مطمئن شوید که برای پارچه از آن بی خطر است.

دستگاه را راه اندازی کنید

آیا فناوری مدرن لذت بخش نیست؟ تنها کاری که باید انجام دهید اینست که مطبوعات را شروع کنید و دستگاه شما کار سختی را برای شما انجام می دهد. اگر واشر شما آن را دارد ، از دکمه "بزرگ / بزرگ" استفاده کنید.

آن را در خشک کن قرار دهید

بیشتر کوسن ها را می توان در خشک کن قرار داد ، اگرچه برخی از مواد مانند پایین پر ، باید در چرخه بدون گرما خشک شوند. چند حوله اضافه کنید ، بنابراین پارچه ای اضافی وجود دارد که به تسریع در خشک شدن کمک می کند. چرخه گرما کم و بدون طولانی تر طول نمی کشد ، اما آنها مواد را حفظ می کنند.

خشک

برای اینکه به آنها سریعتر خشک شود ، چند توپ تنیس بگیرید و آنها را نیز در خشک کن قرار دهید. پیشنهاد می کنیم از جوراب به عنوان نگهدارنده استفاده کنید.

رطوبت را بررسی کنید

بیشتر چرخه های خشک کن یا برنامه ریزی شده اند تا هنگام خشک شدن سطح سطح ، جلوی خشک شدن را بگیرند. در عوض ، یک تایمر در حدود یک ساعت تنظیم کنید و سپس آنها را بررسی کنید. در صورت لزوم ، از چرخه بدون گرما استفاده کنید یا آنها را در نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا از رطوبت خلاص شوید و باکتری های ناخواسته را از بین ببرید.

چگونه یک بالش را بشویید

پوشش را بردارید

اگر نگران ماندگاری مواد ، بخصوص فوم حافظه هستید ، ممکن است شستن دست با دست بهترین راه حل باشد. دقیقاً مانند دستورالعمل های دستگاه ، اولین کاری که باید انجام دهید حذف بالش و سایر روکش های دیگر است.

یک وان را با آب پر کنید

می تواند یک سطل یا سطل باشد تا زمانی که بتواند یک یا دو بالشتک غوطه ور در آب را نگه دارد. انتخاب آب گرم. اگر خیلی گرم باشد ، می تواند به مواد داخلی آسیب برساند. اگر خیلی سرد باشد ، کار تمیز کردن را انجام نمی دهد. کوسن را هنوز قرار ندهید. در یک لحظه می آیند.

مواد شوینده را اضافه کنید

برای هر کوسن که تمیز می کنید ، یک قاشق غذاخوری مایع شوینده اضافه کنید. آب را به اطراف بچرخانید تا صابون به طور مساوی در آب پخش شود.

شستشو

اکنون وقت آن رسیده است که بالش های خود را به وان اضافه کنید. بالشتک ها را به سمت پایین فشار دهید تا در معرض کامل آب و مواد شوینده قرار گیرند. سپس به آرامی کوسن ها را ورز دهید و فشار دهید. حرکات شما باید آنچه را که در ماشین لباسشویی اتفاق می افتد شبیه سازی کند ، اما با استفاده از دستان شما می توانید ملایم تر و کامل تر باشید.

شستشو دهید

این مرحله چالش برانگیزترین روند فرآیند شستشوی دست است. بیرون آوردن همه لاله ها بسیار مهم است. آب را روی مواد بکشید و به بیرون صابون ادامه دهید. این ممکن است چند یا چند دقیقه طول بکشد. هنگامی که آب که از داخل مواد عبور می کند دیگر هیچ گونه صابون باقی نمی ماند ، شما مراحل را تمام کرده اید.

خشک

اگر انتخاب کرده اید که بالش خود را با دست تمیز کنید ، احتمالاً برای خشک کن نیز ظریف است. اگر فوم حافظه دارید ، خشک کن آن را خراب می کند و باعث خراب شدن خودی ها می شود. توصیه می کنیم آن را روی یک حوله سفید تمیز قرار داده و آن را در معرض آفتاب قرار دهید تا هوا خشک شود. اگر یک روز بارانی است ، اشکالی ندارد که وسایل را برای فرآیند خشک کردن در داخل بگذارید.

رطوبت را بررسی کنید

حتماً روی سطح فشار دهید و به دنبال هرگونه رطوبت باشید. از آنجا که فوم حافظه دارای بافت اسفنجی است ، به ویژه در نگهداری آب مستعد است. از طرف احتیاط خطا کنید و از خشکی کامل قبل از بازگشت بالش به رختخواب خود اطمینان حاصل کنید. هرگونه رطوبت می تواند منجر به رشد قالب و کپک شود.

سایر نکات مفید

بالش مصنوعی خود را نصف کنید

این نکته هیچ ارتباطی با نحوه تمیز کردن آن ندارد. در عوض ، روشی برای آزمایش اینکه بالش شما ارزش شستشو دارد یا خیر ، می باشد. اگر این فوم حافظه است ، تمام آنچه که شما دارید باید بالشتک را به نصف برساند ، و سپس رها کنید. باید فوراً به شکل طبیعی خود برگردد. اگر این کار را نکند ، این نشانگر این است که کف قدیمی است و خیلی دور است تا بتواند با اطمینان از یک چرخه شستشو ، آن را ایمن کند. زمان جدیدی است و شما فقط وقت زیادی را صرفه جویی کرده اید!

آن را به صورت طولانی و رول با نوارهای لاستیکی بپیچانید

فوم حافظه مصنوعی مهم نیست که چقدر ملایم و مراقب باشید. توصیه می کنیم قبل از شستشو بالش را به طول بپیچانید و سپس نوارهای لاستیکی را در اطراف آن بپیچید. این امر به ماندن کف کمک می کند. پس از اتمام شستشو ، نوارهای لاستیکی را برداشته و صاف کنید تا خشک شود.

از مواد شوینده مایع ملایم استفاده کنید

دستورالعملهای ما فقط مواد شوینده مایع را مشخص کرده اند. دلیلش این است که پودر می تواند یک مانده را جمع کرده یا پشت سر بگذارد. ما همچنین برای جلوگیری از آلرژی یا واکنش های پوستی صابون های بدون سوزن پیشنهاد می کنیم.

یک جفت بالش را با هم بشویید

شستن دو بالشتک به طور هم زمان به حفظ تعادل بار شما کمک می کند. حتی واشرهای جلوی بار نیز در طول چرخه شستشو و چرخش باید متعادل بمانند. عدم تعادل نگه داشتن بار می تواند باعث شود وسایل تازه شسته شده شما از دستگاه خیس نشوند. همچنین می تواند باعث پارگی بیش از حد بر روی قسمتهای داخلی شود که گران قیمت برای تعویض و ترمیم آن هستند.

 

در حین خشک کردن چند تنیس توپ قرار دهید

توپ های تنیس در شستشوی بالش ها به شما کمک می کنند. توصیه می کنیم آنها را در جوراب قرار دهید تا از خاموش شدن هرگونه فوز یا جوهر جلوگیری کنید. برای انجام این کار ، یک توپ تنیس را در انتهای انگشتان پا قرار دهید و سپس قسمت بالا را گره بزنید. در کل باید حدود سه توپ تنیس کافی باشد.

سوالات متداول

آیا می توانم بالش بامبو را بشویم؟

بیشتر بالش های بامبو با فوم حافظه مخلوط می شوند ، بنابراین قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی توصیه نمی شود. در عوض ، برای راهنمایی های بیشتر برچسب را بررسی کنید. اگر هیچ دستورالعمل مراقبت ذکر نشده است ، یا برچسب حذف شده است ، دستورالعمل شستشوی دست ما را دنبال کنید.

ملاحظاتی برای بالش های سبک ژل دارید؟

مانند بامبو ، کوسن های ژل سبک نیز در درجه اول از فوم حافظه ساخته شده اند. در حالی که معمولاً می توان پوشش را با سهولت در ماشین تمیز کرد ، کوسن داخلی باید با دقت زیادی مراقبت شود. باز هم ، شستشوی دست به شدت توصیه می شود.

چگونه می توان بو بوی عرق را از بالش جدا کرد؟

تمیز کردن کامل بیشتر بوها را از بین می برد ، اما برای بوی تند و زننده ، ممکن است برای از بین بردن آنها به ترکیب خاصی احتیاج داشته باشید. یک دسته از این سماق را با هم مخلوط کرده و آن را نگه دارید تا زمانی که اتاق خواب شما شروع به بو کند.

  • ½ سرکه فنجان
  • 1 لیوان مواد شوینده ظرفشویی
  • 3/4 فنجان سوداگر شستشوی بازو و چکش
  • 3 قاشق غذاخوری مواد شوینده مایع

ممکن است وسوسه شوید که از سفید کننده استفاده کنید ، به خصوص اگر لکه های زرد رنگی همراه با عرق باشد. با این حال ، برای این نوع مواد حساس ، سفید کننده می تواند زردی را بدتر کند.

بهترین روش برای تمیز کردن بالش فوم حافظه چیست؟

شما نمی توانید خیلی آرام با کف حافظه باشید. تمایل به تجزیه و جذب آب بدین معنی است که در فرآیند شستشو و خشک کردن باید مراقبت بیشتری کنید. نکات فوق را در مورد نحوه شستشوی بالش با دست دنبال کنید و برچسب را به صورت سه گانه بررسی کنید تا ببینید که آیا دستورالعمل دیگری وجود دارد یا خیر

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید