نحوه تمیز نگه داشتن تشک

با رعایت این مراحل ساده می توانید به تمیز نگه داشتن تشک خود کمک کنید:

1. تشک خود را خلاء کنید

هنگامی که تمام ملافه ها ، بالش ها و سایر ملافه ها را جدا کردید ، به جاروبرقی خود دسترسی پیدا کنید ، ضمیمه اثاثه یا لوازم داخلی را ببندید . حتما طرفین را هم جارو بگیرید  نه فقط در بالا. توجه زیادی به درزها و سایر نواحی موجود در سطح تشک خود کنید که ممکن است گرد و غبار و مواد زائد آن را مخفی کند. در صورت لزوم از پیوست ابزار شکاف استفاده کنید. جاروبرقی به طور مرتب می تواند کمک کند تا تشک شما از قرار گرفتن در برابر خاک ، آلرژی ها و موارد دیگر جلوگیری کند.

2. از جوش شیرین استفاده کنید

جوش شیرین مانند یک معجزه کوچک در یک جعبه است. این مزایای زیادی را به شما می دهد مانند تهویه هوا از تشک خود ، اما بسیار ساده تر است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک لایه سخاوتمندانه از جوش شیرین را روی سطح تشک خود بپاشید و سپس آن را برای چند ساعت تنها بگذارید. در واقع ، اگر می توانید این کار را قبل از سفر یک شبه انجام دهید ، این ایده آل است. هر چه مدت طولانی تر بتوانید آن را ترک کنید ، کارایی بهتری خواهد داشت.

سپس به سادگی برگردید و جوش شیرین را از بین ببرید و گرد و غبار ، بو و مضرات آن را از بین ببرید. جوش شیرین باعث تجزیه و جذب هرگونه رطوبت باقیمانده و بوی تشک شما می شود. مثل جادو!

اگر طرفدار روغنهای اساسی هستید ، می توانید قبل از پاشیدن 10 تا 20 قطره از اسانس مورد علاقه خود - مثل اسطوخودوس ، لیمو ، چوب صندل یا بابونه - به نوشیدن جوش شیرین اضافه کنید. علاوه بر این ، به شما رایحه ای آرام ، تازه و تسکین دهنده کمک می کند.

3. مانع به وجود آمدن لکه شوید

اگر چیزی روی تشک خود ریخته اید ، سعی کنید در اسرع وقت آن را تمیز کنید قبل از اینکه زمان تنظیم آن برسد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای تمیز و تمیز کردن تشک خود انجام دهید ، جلوگیری از تبدیل لکه ها به لکه هاست. ابتدا با یک پارچه تمیز رطوبت اضافی که می توانید از بین ببرید. کمی تمیز کننده را روی یک پارچه تمیز و خشک اسپری کنید (هرگز به طور مستقیم روی تشک اسپری نکنید) و برای رسیدن به بهترین نتیجه در آن نشت کنید. نشت یا مالش آن را مالش ندهید ، یا آن را به سادگی وارد تشک خود خواهید کرد.

4. تشک خود را زیر نور خورشید ببرید

آفتاب ضد عفونی کننده عالی طبیعت است. اگر بتوانید تشک خود را برای چند ساعت در بیرون رها کنید ، پرتوهای UV به از بین بردن هرگونه باکتری یا قالب موجود در تشک شما کمک می کند. به علاوه ، بعد از خارج شدن در هوای تازه برای چند ساعت بوی شگفت انگیز می دهد. برخی از اندازه های تشک راحت تر از سایرین قابل جابجایی هستند - اگر نمی توانید تشک خود را به بیرون بکشید ، سعی کنید پنجره های خود را باز کنید تا نور طبیعی به داخل اتاق بیاید. تهویه هوا از تشک شما همچنین به تبخیر هرگونه رطوبت باقیمانده تشک شما ممکن است کمک کند ، که می تواند از قالب و کپک جلوگیری کند.

5. از محافظ تشک استفاده کنید

وقتی تشک شما دوباره تمیز و تمیز شد ، می خواهید آن را به همین روش نگه دارید. محافظ ضد آب تشک مقاوم در برابر آب می تواند به عایق بودن تشک شما در برابر گرد و غبار ، گرد و غبار ، ریخت و پاش و چالش های شوم تر مانند اشکالات تختخواب کمک کند. به خاطر داشته باشید که یک پوشش تشک ضد آب ، 100٪ ضد آب ممکن است باعث شود احساس گرما بخورد زیرا تشک شما دیگر تنفس نمی کند.

محافظ های تشک از نسخه ای سخت و سفت و سخت که شاید از کودکی به خاطر بسپارید فاصله زیادی داشته است. به عنوان مثال ، محافظ تشک ضد آب Purple ، یک پارچه فوق العاده کشش را فراهم می کند که آرام و نرم است. این دو برابر تشک معمولی را ارائه می دهد - با این حال بسیار نفس گیر و خونسرد است ، حتی ممکن است متوجه نشوید که در آنجا وجود دارد.

6. از تعریق زیاد در رختخواب خودداری کنید

عرق یکی از مهمترین مقصرین بو و رنگ آمیزی تشک است. اگر در پیدا کردن و حفظ دمای ایده آل خواب خود مشکل دارید ، می توانید خود را از خواب بیدار کنید تا یک تشک گرم و عرق کنید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای محافظت از تشک خود در برابر عرق انجام دهید ، یافتن راهی برای خواب راحت در طول شب است. سعی کنید دمای اتاق خود را تنظیم کنید ، روی ورق های بامبو سرمایه گذاری کنید یا یک تشک تنفس مانند Purple بگیرید تا به شما کمک کند خونسرد باشید. انجام این کار می تواند به جلوگیری از لکه های عرق کردن - و به طور بالقوه بویایی - روی عرق شما برای آینده کمک کند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید