روانشناسی رنگ: برای هر اتاق خانه شما

نکات

اگر تا به حال فکر کرده اید که چرا در یک مکان احساس آرامش و راحتی می کنید و در فضای دیگری احساس تنش یا عصبانیت می کنید ، ممکن است مربوط به رنگ اتاق مورد نظر شما باشد. رنگ در واقع بر روی احساسات و درک ما در سطح ناخودآگاه تأثیر می گذارد - همانطور که هر بازاریاب خوب می داند.

دفعه بعد که در یک رستوران فست فود هستید ، به طرح رنگ توجه کنید. بیشتر آنها قرمز ، نارنجی یا زرد خواهند بود ، که رنگهایی هستند که عموما باعث می شوند افراد احساس انرژی ، شاد و عجله کنند.

کافی شاپ ها و بیستروها غالباً از رنگ های قهوه ای ، سبز و دیگر رنگ های خاکی استفاده می کنند ، زیرا این رنگ ها باعث می شوند افراد احساس راحتی و راحتی کنند - و به دلیل اینکه در طبیعت یافت می شوند ، این رنگ ها نمایانگر تغذیه سالم است.

روانشناسی رنگ در مورد غذا نیز صحبت می کند. این را در نظر بگیرید: آیا نان سبز می خورید؟ در مورد شیر پرتقال چطور؟ علاوه بر این ، بسته بندی مواد غذایی به خوبی برنامه ریزی شده است تا به خوبی نشان دهنده طعم و مزه غذای خود باشد. کیسه نخود فرنگی که عمدتاً بنفش و زرد است ، جذابیتی ندارد.

در اینجا یک نمودار مفید در یک نگاه از آنچه احساسات رنگ های اصلی را به وجود می آورد آورده شده است:

نکاتی درباره رنگ برای هر اتاق در خانه شما

دانستن اینکه چه رنگهایی در هنگام تزئین خانه خود احساساتی را تقویت می کند. می توانید به راحتی با رنگی که در دیوارها ، رنگ مبلمان و یا حتی با تقویت اتاق با بالش های پرتاب ، یک پتو ، گیاهان یا یک تصویر روی دیوار ، روحیه ای خاص و خاص را برای هر اتاق ایجاد کنید.

آشپزخانه

رنگ زرد رنگ مناسبی برای آشپزخانه است زیرا شاد است ، شما را به شکلی مبتنی بر انرژی می کند و می تواند به افزایش متابولیسم کمک کند. وقتی زرد فکر می کنید ، فکر می کنید آفتاب گرم و شاد (و شاید لیموناد هم باشد!).

خاکستری ، تا زمانی که یک رنگ گرم باشد ، نه یک خاکستری استیل سرد ، یک انتخاب عالی است زیرا ساده و در عین حال ظریف است و با هر رنگ دیگری پیش می رود. اگر آشپزخانه خود را به رنگ خاکستری رنگ کرده اید ، حتما آن را با رنگ های گرم دیگر برجسته کنید.

سبز یک رنگ محبوب برای bistros و کافه ها است ، بنابراین استفاده از آن در آشپزخانه شما نیز منطقی است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ، این رنگ طبیعت است و می تواند شما را به صورت زمینی ، آرام و با انرژی طبیعی احساس کند. ما پیشنهاد می کنیم که از سبز آهک یا سبز نخود فرسوده دوری کنید.

هال

اسطوخودوس سایه ای زیبا و آرام بخش از بنفش است و به همین دلیل برای اتاق نشیمن بسیار مناسب است. در حالی که یک بنفش تیره تر ، غنی تر تمایل به تحریک کننده تر دارد ، اسطوخودوس یا شیرین باعث ایجاد آرامش و ذهن آگاهی می شود. سعی کنید چند لهجه بنفش تیره تر مانند کوسن ها یا نقاشی ها را به یک اتاق دیگر بنفش اضافه کنید.

آبی آرام و خنک است ، دقیقاً مثل آسمان در یک روز زیبا بهاری یا اقیانوس بدون موج. به دلیل تمایل به ترویج خنک تر ، بر خلاف گرم و گرم ، یک رنگ آبی روشن یا آبی تیره (هر چند نه به عنوان نیروی دریایی) انتخاب کنید.

سبز همچنین می تواند در اتاق نشیمن به خوبی کار کند ، به شرط آنکه سبز تیره و تیره ای باشد با لهجه های سبک تر مانند قالب تاج سفید یا پرده.

ناهارخوری

قرمز اشتها را تحریک می کند (به رستوران های فست فود در بالا مراجعه کنید) ، که می تواند آن را برای یک اتاق ناهار خوری مناسب جلوه دهد ، هرچند که هر کس با این انتخاب رنگی سوار نمی شود. قرمز می تواند تحریک کننده باشد و حالات پر انرژی را ترغیب کند ، بنابراین سایه قرمز خود را به خوبی انتخاب کنید. مانند بسیاری از رنگ های جسورانه و تیره ، از سبک های روشن تر به مقدار زیادی در روش کوسن ها ، صندلی ها ، گل ها ، نقاشی ها و تر و تمیز استفاده کنید.

یا عصبانیت رنگ دیگری است که اشتها را تحریک می کند و به همین دلیل برای اتاق ناهار خوری مناسب است. این باعث ایجاد احساس گرما ، نشاط و سلامتی می شود.

اتاق خواب

سبز می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب باشد و بسته به شخصی که اتاق آن باشد ، می توانید تاریک تر ، سبک تر یا روشن تر شوید. یک نوجوان ممکن است اثرات پرانرژی سبز آهک را بخواهد ، در حالی که یک بزرگسال ممکن است یک جنگل آرامش بخش و هماهنگ را ترجیح دهد. تمام سایه های سبز در طبیعت وجود دارند ، بنابراین شما واقعاً نمی توانید با این رنگ اشتباه رفتار کنید.

رنگ آبی یکی از محبوب ترین رنگ ها برای اتاق خواب است زیرا آرامش بخش است و نشان دهنده اعتماد و قدرت است.

اسطوخودوس اعصاب را آرام کرده و موجب آرامش می شود و به همین دلیل محبوب ترین رنگ - و رایحه است. در حقیقت ، گیاه گیاه اسطوخودوس اغلب به عنوان درمانی برای طیف وسیعی از بیماری ها از بی خوابی و اضطراب گرفته تا افسردگی و خستگی استفاده می شود. تحقیقات تأیید کرده اند که اسطوخودوس هنگام استنشاق بوی آن باعث آرامش ، تسکین دهنده و آرام بخش می شود. "

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید