آیا خوابیدن در طبقه خوب است یا بد؟

علیرغم سابقه طولانی خواب در کف و تجدید علاقه اخیر ، تحقیقات زیادی درباره مزایا و اشکالات خوابیدن روی زمین انجام شده است.

نکته ای که ما می دانیم این است که افراد بومی و عشایری شباهت هایی در وضعیت خواب خود دارند و این وضعیت های خواب نیز توسط سایر نخبگان غیر انسانی تقلید می شود. این به ما سرنخی می دهد که چگونه قبل از معرفی تشک های نرم خوابیدیم.

بسیاری از ویژگی های این حالت های خواب اغلب در تمدن غربی از اهمیت کمتری برخوردار است: نگه داشتن چشم و گوش برای تماشای و گوش دادن به خطر ، به حداقل رساندن گرما و همچنین در صورت نبود بالشتک سر روی بازو یا شانه. با این حال ، سایر ویژگی ها نشان می دهد که افراد به راحتی چگونه با کمبود ملافه نرم و نرم می شوند.

به عنوان مثال ، دو ویژگی بارز در وضعیت خواب بومی قرار گرفتن بدن برای اصلاح مشکلات سلامتی یا درد و همچنین کاهش نقاط فشار در برابر زمین است. برخی از این حالتها را می توان در تختخواب نرم تقلید کرد ، در حالی که برخی دیگر روی سطح سخت تر عملی هستند.

از طرف دیگر ، یک مطالعه در مورد افرادی که کمردرد دارند ، نشان داد که افرادی که روی تشک های بسیار سخت خوابیده اند (قابل مقایسه با اما دادن بسیار بیشتر از یک کف سخت) دارای بدترین کیفیت خواب در طول زمان بودند. هیچ كاهش كیفیت معادل كیفیت خواب برای افراد روی تشك های متوسط یا محكم وجود ندارد ، این نشان می دهد كه یك سطح صاف تر ممكن است باعث كاهش بیشتر کیفیت خواب شود.

در حالی که می توانیم به مطالعات بیشتر در مورد تأثیر سطح خواب بر کیفیت خواب امیدوار باشیم ، بیشتر تجدید علاقه در خواب در اتاق بر اساس گزارشات و نظریه های حکایات توسط فیزیوتراپیست ها و استئوپات ها استوار شده است. اگرچه گزارش های حکایات علمی نیستند ، اما دیدگاه های متفاوتی در مورد خواب کف ارائه می دهند. برخی از افراد پس از خوابیدن روی زمین در کوتاه مدت یا طولانی مدت ، کمردرد و افزایش انرژی را تجربه می کنند ، در حالی که برخی دیگر از درد و خستگی بیدار می شوند.

تا زمانی که شواهد محکم تری وجود نداشته باشد ، بهترین پاسخ برای اینکه خوابیدن روی زمین به شما کمک می کند این است که خودتان با آن آزمایش کنید. با این حال ، فقط درصورتی که از نظر جسمی توانایی آن را داشته باشید ، امتحان کردن این مهم است. به طور مرتب با پزشک خود و هر متخصص بهداشت دیگری صحبت کنید.

چه اتفاقی می افتد وقتی که روی زمین می خوابید؟

کارشناسانی که در مورد این موضوع صحبت کرده اند موافق هستند که خوابیدن روی زمین یکی از راه های تقویت حالت خنثی برای پشت شما در هنگام خواب است. با تراز کردن ستون فقرات بدون فشار و استرس بر روی هر قسمت از آن ، کمر قادر به پشتیبانی از خود و عملکرد طبیعی است. از آنجا که ستون فقرات همچنین یک جزء مهم سیستم عصبی است ، یک ستون فقرات به درستی هم تراز شده نیز می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

با این حال ، همین متخصصان هشدار می دهند که خوابیدن در کف می تواند مفاصل را به مرور زمان فشرده کند ، به خصوص اگر هر شب در یک موقعیت مشابه بخوابید. کف سخت فاقد هدیه است ، به این معنی که وزن بدن شما در نقاط تماس استراحت می کند و می تواند با گذشت زمان باعث زخم ها ، عضلات درد و مفاصل کمتری شود. این ادعای افرادی را که اثبات می کنند خواب کوتاه مدت در کف می تواند برای کمردرد مفید باشد ، تأیید می کند ، اما این مسئله با گذشت زمان افزایش می یابد.

تئوریهای دیگری نیز وجود دارد که خوابیدن روی زمین چه تاثیری بر بدن شما می گذارد. مایکل تتلی ، فیزیوتراپیست که افراد بومی و عشایری را مورد مطالعه قرار داده است ، معتقد است که "ضربات برگشتی" از دنده ها به ستون فقرات هنگام خوابیدن بر روی زمین ، هر شب یک تنظیم طبیعی ایجاد می کند تا بتواند به طور صحیح عمل کند. او همچنین معتقد است که وضعیت های خواب خاصی در سطح زمین می تواند باعث ناقص عملکرد مفاصل و عضلات شود.

به همین ترتیب ، متخصصان دیگر بر این باورند که بستر نرم مانع از حرکت در طول شب می شود ، و این حرکت به عملکرد صحیح ، عضلات انعطاف پذیر و خواب عمیق تر کمک می کند. مانند سایر تئوری ها ، این مورد هنوز به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است و در حال حاضر فقط یک فرضیه است. البته با وجود این که افراد زیادی ادعا می کنند که از خوابیدن روی زمین به شما کمک کرده اند ، ممکن است که این یا عوامل دیگر بدان معنی باشد که این یک ابزار مفید برای برخی افراد است.

اگر در طبقه خواب نباشید ...

اگر از نظر جسمی توانایی آن را داشته باشید ، تجربه کردن در خوابیدن روی زمین تنها ایده خوبی است. چندین گروه از افراد وجود دارند که یا باید کاملاً از آن جلوگیری کنند یا قبل از اقدام به آن بسیار مراقب باشند.

افراد مسن به ندرت کاندیداهایی برای خوابیدن روی زمین هستند. ضخیم تر شدن پوست و از بین رفتن ماهیچه و چربی به این معنی است که به دلیل داشتن سطح خواب بسیار سخت مستعد کبودی شدید و زخم های فشار هستند. همچنین مفاصل آسیب پذیر می شوند و خطر آسیب دیدگی جدی در اثر فشار پایدار یا حتی سقوط کوتاه افزایش می یابد.

 مردم که به راحتی نمی توانید نشستن بر روی زمین و ایستاده تا دوباره غیر مسلح باید با احتیاط از کف خواب باشد. در حالی که این مسئله در مورد افرادی که به دلیل کمردرد با حرکات مبارزه می کنند ، می تواند به طور موقت کنار گذاشته شود ، اما باید این نکته را یک نکته محدود نگه داشت. سقوط می تواند برای افراد در هر سنی خطرناک باشد ، و به دام افتادن در کف و عدم ایستادن دوباره می تواند یک قضیه ترسناک باشد.

خواب آورهای سرد ممکن است خوابیدن بر روی زمین - خصوصاً کفهای بدون موکت - خیلی ناراحت کننده باشد ، حتی با وجود تعداد زیادی ملافه. از آنجا که گرما بالا می رود ، زمین معمولاً سردترین قسمت اتاق است. طبقات سخت نیز در طول شب سرد و گرمای زالو است. اگر خواب آلود هستید و هنوز هم می خواهید خوابیدن روی زمین را امتحان کنید ، به یاد داشته باشید لباس خواب گرم بپوشید و روی ساخت یک پایه گرم بالشتک تمرکز کنید. (طبقات گرم این مسئله را برطرف می کند.)

هرکسی که مشکل پزشکی جدی دارد باید حتما قبل از اقدام با پزشک خود صحبت کند. این امر به ویژه برای افرادی که دارای مشکلات اسکلتی یا عضلانی هستند بسیار مهم است ، اما به مراتب بهتر است از سلامتی متاسف باشید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید