اهمیت تشک تخت خواب برای سلامتی

 

"مردی بدون جاه طلبی مانند پرنده ای است که بال ندارد"؛ به همین ترتیب یک تخت بدون تشک مانند یک خواب بدون اوقات فراغت است. از آنجا که رقابت برای کسب درآمد و موقعیت در حال افزایش است ، تنها زمان جمع آوری خود زمان خواب است و از این رو کیفیت تشک تختخواب نمی تواند به خطر بیفتد.

 

مزایای خواب آرام:

1.         خواب به کاهش استرس کمک می کند

2.         این به شما کمک می کند قلب خود را سالم نگه دارید.

3.         به طور کلی گردش خون در کل بدن بهبود یافته است.

4.         ناپدید شدن هر زمان از درد

5.         خواب سالم مانند مسکن عمل می کند.

خوابیدن روی نوع ملافه نامناسب می تواند به بدن شما آسیب برساند و حتی سلامت کلی شما را به خطر بیندازد. تشک ها عاملی اساسی در دستیابی به خواب راحت هستند. کلمه تشک از کلمه عربی maṭraḥ گرفته شده است که به معنی "چیزی که به پایین پرتاب می شود" یا "جایی که چیزی پایین می افتد" است.

ما معمولاً زیاد به تختخواب خود فکر نمی کنیم. تا زمانی که دارای پوشش نرم و ضخیم باشد ، برای ما مفید است. با این حال ، اگر شبهای بی خوابی را تجربه می کنیم ، هنگام بیدار شدن از خواب احساس تحریک می کنیم و کمر درد می کشیم ، ممکن است زمان تعویض تشک شما باشد. کمبود خواب می تواند باعث افسردگی ، افزایش وزن ، سطح انسولین و مشکلات یادگیری و حافظه شود. بسیاری از تصادفات جاده ای به خواب آلودگی مرتبط هستند.

تشک ها دو نوع هستند ، یک طرفه و دو رو

 

تشک یک طرفه: تشک های یک طرفه دارای یک لایه پایه با کف یا سایر مواد راحتی هستند که روی آن چیده شده اند. برای جلوگیری از فرسودگی تشک و اطمینان از افزایش طول عمر ، توصیه می شود هر چهار ماه یک بار کناره را 180 درجه بچرخانید.

تشک دو رو: در تشک های دو رو ، سیستم سیم پیچ ساپورت در مرکز قرار دارد و لایه های راحتی در دو طرف آن قرار دارد و از این رو تشک دو رو می تواند دو برابر ضخامت یک طرفه باشد. از این رو ، این تشک ها گران ترند. برخی از افراد هنوز تشک دو طرفه را ترجیح می دهند زیرا احساس می کنند که تلنگر زدن تشک تنها راه اطمینان از طول عمر تشک است که نامناسب است.

امروزه مردم به دلیل هزینه کم ، نگهداری کمتر و دوام بیشتر ، تشک یک طرفه را ترجیح می دهند.

 

شک و تردید در مقابل واقعیت:

برخی از بدبینان معتقدند که طول عمر تشک جدید یک طرفه کمتر از مدلهای قبلی است. شاید مواد مورد استفاده برای تولید تشک دلیل این امر باشد. بنابراین ، لازم است که در انتخاب بهترین تشک از بین گزینه های مختلف موجود در بازار بسیار مراقب باشید ، به عنوان مثال تشک های لاتکس ، تشک های مموری فوم ، تشک های درجه حرارت.

 

نتیجه:

همراه با تغذیه خوب و ورزش ، خواب نیز به عنوان یک عامل مهم در سلامتی شناخته شده است زیرا کمبود خواب و خواب بی کیفیت به افسردگی ، تمرکز ضعیف ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند. برای اینکه زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشید ، سعی کنید تا جایی که می توانید به خودتان بخوابید و روی بهترین تشک ها دراز بکشید . مطمئناً خوشحال و جوان خواهید شد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید