چقدر به خواب نیاز داریم؟

به یاد داشته باشید وقتی مادر یا پدر صدا می زدند: "بچه های وقت خواب !!" همه ما به خواب نیاز داریم و میزان خواب با توجه به سن تغییر می کند. چند ساعت خواب کافی است؟

رده سنی               ساعات خواب توصیه شده

زیر 1 سال           9-10 ساعت متوالی شبانه

3 ساعت چرت زدن ترکیبی

1-4 ساله             9-10 ساعت خواب شبانه

2-3 ساعت ترکیبی از خواب

4-20 ساله           9-10 ساعت خواب شبانه

بالای 18 سال       7-8 ساعت خواب شبانه

 

دامنه خواب ذکر شده در اینجا تقریبی است. چرا همپوشانی بین 18 تا 20 سال وجود دارد؟ بدن ما در دوره های مختلف از مراحل رشد نوجوان خارج می شود. استرس از مدرسه یا دانشگاه ، ساعات کار و تغییر سبک زندگی در بزرگسالان ممکن است به این معنی باشد که ما در اوایل بزرگسالی به خواب بیشتری نیاز داریم.

کیفیت خواب به اندازه میزان خواب مهم است

کیفیت خواب به اندازه مقدار خواب ما مهم است. اگر در خواب عمیق مشکل دارید ، بیمار هستید یا از نظر عاطفی استرس دارید ، به خواب بیشتری احتیاج خواهید داشت. اگر به دلیل مسافرت ، جشن گرفتن یا استرس بیش از حد از کمبود خواب خسته شده اید ، باید زمان بیشتری قبل از خواب به خود اختصاص دهید تا بخوابید. آنچه می خورید ، هنگام غذا خوردن و زمان خواب نیز کیفیت خواب شما را تغییر می دهد.

 

چرت زدن را به عنوان خواب حساب کنید

آره! چرت زدن به عنوان بخشی از کل خواب شما در یک روز محسوب می شود. به خاطر داشته باشید که باید زمان کافی برای استراحت قبل از خواب را برنامه ریزی کنید ، حداقل 40 دقیقه در طول خواب بخوابید و به خود زمان کافی بدهید تا خود را از خواب بیدار کنید. مقاله آینده را تماشا کنید که در آن در مورد یکی از اعضای خانواده خود صحبت می کنیم که هنر چرت زدن را به کمال رسانده است.

برای بالا بردن کیفیت خواب خود ، هم به یک سرویس خواب مناسب احتیاج دارید. برای بحث و گفتگو در مورد وارد شوید میتوانید سرویس خواب گیلدار را امتحان کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید