طراحی اتاق خواب مناسب برای کودک شما

با پایان یافتن تعطیلات تابستانی ، لباس های جدید و لباس های مدرسه اغلب در دستور کار قرار دارند . اما داشتن اتاق خواب مناسب برای کودک به همان اندازه مهم است.

برای کمک به تمرکز و عملکرد در طول روز مدرسه ، خواب با کیفیت خوب لازم است. بعلاوه ، مطالعات نشان داده است که کودکانی که کمتر می خوابند تمایل به خوردن بیشتر دارند که خطر چاقی و مشکلات سلامتی مرتبط را در مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد.

فضای مناسب اتاق خواب برای دستیابی به یک خواب خوب مهم است و باید فضایی مناسب برای کودکان باشد.

در اینجا پنج نکته مهم در مورد طراحی اتاق خواب مناسب برای فرزندان شما آورده شده است

 

تاریکی

یک اتاق خواب تاریک برای خواب بلکه برای جلوگیری از برخاستن زود هنگام نیز بهتر است! برای جلوگیری از هرگونه نور خارجی از پرده ها و پرده های سیاه استفاده کنید. اگر كودكی از تاریكی كامل ترسیده است ، از چراغ شبانه مخصوص اتاق خواب استفاده كنید. سعی کنید از استفاده از چراغهای روشن مانند چراغ خواب یا چراغ های فرود خودداری کنید زیرا این امر می تواند بر ریتم طبیعی بدن که باعث خواب می شود تأثیر بگذارد. ملاتونین (هورمون خواب) در هنگام تاریکی هوا افزایش می یابد.

منطقه بندی، خواب و بازی را جدا نگه دارید

سعی کنید با منطقه بندی مناطق مختلف اتاق خواب ، خواب را از بازی جدا کرده و مطالعه کنید. به هر منطقه تمرکز می دهد و به شما امکان می دهد تخت به محلی تبدیل شود که فقط برای زمان خواب تعیین شده باشد و نه محلی که بتواند در آن بازی کند.

اسباب بازی ها / اسباب ها را بردارید و یا آنها را از خود دور کنید

کودکانی که در ساعات قبل از خواب بیش از حد تحریک می شوند (یعنی بازی فعال ، استفاده از فناوری) برای اسکان و خوابیدن تلاش می کنند. سعی کنید از داشتن بیش از حد اسباب بازی در اتاق خواب خودداری کنید و یا با راه حل های هوشمند ذخیره سازی مخفی شوید زیرا یک اتاق نامرتب و نامرتب می تواند بر خواب تأثیر بگذارد.

به عنوان بخشی از پایان وقت بازی کودکان را ترغیب کنید تا اسباب بازی ها را کنار بگذارند و این به شما کمک می کند تا شروع یک باد معمول هنگام خواب را نشان دهید. در حالت ایده آل ، رایانه ها ، ماشین های بازی و تلویزیون باید از اتاق خواب ممنوع شوند اما اگر بعید است آنها را از تخت دور نگه دارید و سعی کنید استفاده از این وسایل را در ساعت قبل از خواب محدود کنید!

 

رنگهای آرام

کودک خود را درگیر دکوراسیون اتاق خواب خود کنید - خصوصاً اینکه می خواهید مکانی برای حضور در آن باشد. با این حال اگر آنها به رنگ قرمز روشن یا کاغذ دیواری مشکی نگاه می کنند ، بهتر است آنها را به سایه های خاموش تری هدایت کنید که محیط آرامش بخشی بیشتری ایجاد می کنند. آبی و سبز باعث ایجاد رنگهای عالی در اتاق خواب می شوند.

 

چیزی که روی آن می خوابند

در حالی که بسیاری از والدین از تهیه چمدان برای کفش های جدید مد خوشحال هستند ، اما آنها همیشه حاضر نیستند برای تختخواب خوب هزینه کنند تا فرزندانشان خواب خوبی داشته باشند. تخت کودک باید با نگه داشتن ستون فقرات در یک راستای صحیح ، با لایه های راحتی کافی برای گهواره زدن خطوط بدن ، پشتیبانی کافی برای رشد استخوان ها و عضلات را فراهم کند. تشک های دوم را خریداری نکنید و یا استفاده نکنید!

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید