آیا 4 ساعت خواب در شب می تواند مفید باشد؟

آیا برخی از افراد می توانند تنها با 4 ساعت خواب در هر شب رشد کنند؟ این نادر است ، اما دکتر عصب شناس ،می گوید این اتفاق می افتد.

استاد مغز و اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو است. به گفته خودش ، در جریان  Reddit AMA ، او گفت اهمیت خواب فقط در آب و هوا در درجه دوم است. اعتقاد او به اهمیت خواب باعث شده است که فو بیش از 20 سال به تحقیق در مورد خواب و ژنتیک اختصاص دهد.

فو در طول تحصیل در UCSF ، آنچه را "خواب کوتاه" می نامد کشف کرد - افرادی که به طور طبیعی فقط پس از 4 تا 6 ساعت خواب از خواب بیدار می شوند و انرژی کافی برای حمل آنها در طول روز دارند. چنین الگوی خواب به هیچ وجه طبیعی نیست - و فو می خواست بداند چرا به نظر می رسد این قوانین در مورد تعداد انگشت شماری از مردم اعمال نمی شود.

در سال 2009 ، فو با یک بیمار در برنامه خواب ارتباط برقرار کرد که از برنامه عجیب خواب شکایت داشت. حتی اگر بیمار بین ساعت 10 شب تا نیمه شب به رختخواب می رفت ، او هر روز صبح ساعت 4 صبح کاملاً بیدار می شد. زن اظهار داشت که برای بقیه روز احساس سرحال و انرژی می کند. اعضای خانواده بزرگ این زن برنامه مشابهی داشتند.

فو گیج شده بود. این به عنوان یک دانشمند خواب در مقابل همه چیزهایی که او درباره خواب آرام می دانست پرواز کرد.

 

8 ساعت منظم

Fu و دیگر متخصصان می گویند افرادی که کمتر از حد مجاز 7 تا 8 ساعت در شب می خوابند ، بیشتر دچار بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی ، چاقی ، افسردگی ، دیابت و حتی زوال عقل می شوند.

آزمایشگاه تحقیقاتی Fu دریافت که افرادی که به طور متوسط ​​4 ساعت خواب دارند  4 برابر بیشتر در معرض  سرماخوردگی قرار دارند.

فو توضیح می دهد: "خواب بسیار مهم است." "شما حداقل به  7 ساعت زمان نیاز دارید و احتمالاً به بیشتر هم نیاز دارید. برخی از افراد ممکن است به 12 ساعت هم نیاز داشته باشند."

فو مصمم به کسب اطلاعات بیشتر ، ژنوم های این بیمار غیرمعمول را به همراه خانواده بزرگ خود ترسیم کرد و چیزی تکان دهنده را یافت: اعضای خانواده که پس از 4 ساعت خواب احساس آرامش کردند ، جهش ژن DEC2 را به اشتراک گذاشتند. این جهش ژنی در اعضای خانواده که بیشتر خوابیده بودند وجود نداشت.

"موضوع بسیار هیجان زده بود. تمام زندگی پزشکان به او می گفتند که او دیوانه یا افسرده است. "

فو و تیم خواب او  یافته های خود را  در شماره آوریل 2009 مجله Science منتشر کردند  .  فو می گوید ، این نقص بر قشر بسیار کمی اما متنوع از جمعیت تأثیر می گذارد.

فو می گوید: "من از سراسر جهان كه كوتاه خواب هستند ایمیل می گیرم." "همه نژادها ، انواع مختلف مردم. اما تحصیل در ایالات متحده آسان تر است زیرا انتقال DNA در سراسر کشور دشوارتر است."

تاکنون ، Fu تنها چند صد نفر را با جهش ژنی CED2 کشف کرده است. نشان داده شده است كه جهش های دیگر باعث كاهش خواب می شود ، اما كمبود بودجه محققان را از مطالعه بیشتر باز می دارد.

 

آموزش دیده در مقابل خواب طبیعی

با تخمین فو ، هزاران نفر می توانند تحت تأثیر ژن های کوتاه مدت خواب قرار بگیرند. اما فقط به این دلیل که برخی افراد قادر به 4 تا 6 ساعت خوابیدن هستند ، به این معنی نیست که همه باید تلاش کنند.

طبق تجربه فو ، خواب های کوتاه کوتاه طبیعی پرانرژی هستند و بندرت بیمار می شوند. از طرف دیگر ، افرادی که سعی می کنند خود را به خواب کوتاه بودن آموزش دهند ، بسیار بیشتر دچار عوارض سو سلامتی می شوند ، زیرا آنها باید بیشتر بخوابند و بدون این که بخواهند بدون خواب بمانند.

بنابراین Fu برای افرادی که به فکر کم خوابیدن هستند چه توصیه ای می کند؟ در یک کلام: نکن

فو می گوید: "ما فقط افرادی را مطالعه می كنیم كه به طور طبیعی خواب كوتاه هستند و از این طریق متولد شده اند." "وقتی نمی خوابید ، سیستم ایمنی بدن شما ضعیف تر است. احتمال بیماری شما بسیار بیشتر است."

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید