سرویس خواب چه رنگی بخرم ؟

حتما همه شما موقع خرید تخت و وسایل اتاق خواب، یک سری سوال بلافاصله به ذهنتان خطور می کند مثل : حالا سرویس خواب چه رنگی باید بگیرم؟ چه رنگی در کنار بقیه وسایل اتاق خوابم جلوه زیباتری دارد؟ چه رنگی باعث می‌شود که خواب آرامی داشته باشم؟ واگر می خواهید جواب سوال هایتان را بدانید پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

که اولین چیزی که در هر اتاق خواب توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کند، سرویس خواب است. حال انتخاب رنگ سرویس خواب شاید از پیچیده ترین مسائلی باشد که ذهن خریداران کالای خواب را به خود درگیر می کند.با توجه به این مسئله که سرویس خواب از قطعات زیادی مانند تخت ، میز آرایش دراور و... تشکیل شده است ، پر جلوه ترین و ضروری ترین وسیله در اتاق خواب محسوب می شود، انتخاب رنگ آن تاثیر بسزایی روی  جلوه  و زیبایی اتاق خواب می گذارد. این روزها انواع رنگ تخت خواب چوبی به بازار آمده است. اما اینکه چه رنگی مناسب شما و دکوراسیون منزل شما خواهد بود مسئله بسیار مهمی است. بنابراین بهتر است قبل از خرید تختخواب اطلاعاتی درباره این موضوع کسب کنید.

سلیقه و سن افراد مختلف

برای اینکه بتوانید به این سوال پاسخ بدهید که سرویس خواب چه رنگی بخرم؟ باید به سلیقه افراد و همچنین سن آن ها توجه کنید. به طور مثال اگر برای کودکان تختخواب می خرید بهتر است به دنبال رنگ های شاد بروید. اما اگر می خواهید برای افراد بزرگسال و جوانان سرویس خواب تهیه کنید بهتر است متناسب با سلیقه افراد و سنشان رنگ مناسب را انتخاب کنید. برای مثال رنگ تخت خواب دو نفره ممکن است با رنگ تخت خواب یک نوجوان متفاوت باشد.

تاثیر رنگ سرویس خواب بر کیفیت خواب

رنگ سرویس خواب تاثیر قابل توجه‌ای روی اخلاق و رفتار انسان دارد. در علم روانشناسی ، روانشناسان با بررسی و مطالعه روی افراد متوجه شدند که رنگ‌ها با حالات ذهنی، خلق و خو و عکس العمل‌ها و روحیه‌ی انسان رابطه مستقیم دارند. پس قبل از شروع دکوراسیون اتاق خواب و انتخاب رنگ برای سرویس خواب خود، برای کسب اطلاعات، در مورد گزینه های انتخاب رنگ بیشتر دقت کنید.

تقسیم بندی انواع رنگ ها

به طور کلی رنگ‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. رنگ‌های سرد:  سبز، آبی، فسفری و
  2. رنگ‌های گرم:  زرد، قرمز، نارنجی، صورتی و
  3. رنگ‌های خنثی:  سیاه و سفید.

رنگ  بنفش رنگی است که هم می‌تواند جزء رنگ‌های سرد و هم در گروه رنگ‌های گرم قرار بگیرد. رنگ بنفش از ترکیب رنگ قرمز و آبی به دست می‌آید. اگر رنگ آبی در آن بیشتر باشد در گروه  رنگ های سرد و اگر رنگ قرمز آن بیشتر باشد در گروه رنگ های گرم قرار می گیرد.

رابطه ی رنگ ها با بدن انسان

در علم روانشناسی در مورد رنگ ها و عکس العمل بدن ما نسبت به آن پیچیده است. همانطور که می دانید کمی تغییر در یک رنگ تفاوت زیادی در روحیه ی ما ایجاد می کند. بدن ما در طول زمان به محرک های جدید پاسخ ها و عکس العمل های متفاوتی نشان می دهد.

آشنایی با تاثیر رنگ ها و استفاده از آن ها در جاهای  مناسب، از اصلی ترین نکات در دکوراسیون داخلی می تواند باشد. زیرا رنگ ها، مهم ترین نقش در طراحی و دکوراسیون داخلی را بر عهده دارند.

مناسب ترین رنگ برای هر فرد کدام ها هستند؟

بهتر است قبل از پاسخ به این موضوع به این نکته توجه داشته باشید که شما در هنگام خرید سرویس خواب انتخاب های مختلفی دارید. ممکن است بخواهید یک سرویس خواب برای جهیزیه خود تهیه کنید و یا حتی در جستجوی یک سرویس خواب نوجوان یا نوزاد باشید. بنابراین به کاربرد رنگ های مختلف توجه کنید.

رنگ ها معنی دار بوده و منعکس کننده ی نوع احساسات افراد هستند. استفاده از چرخه ی رنگ و تلفیق آن ها با یکدیگر، شما را به ایده ای که در ذهن دارید نزدیک می کند. برای طراحی دکوراسیون و تغییر  فضایی که در آن قرار دارید، باید در انتخاب رنگ و تلفیق آن ها با هم  مهارت پیدا کنید.در این جا به چندین مورد از رنگ و تاثیرات آن بر روی محیط اطراف بیان می کنیم.

اگر به دنبال یک سرویس خواب و اتاق آرامش بخش هستید بهتر است به دنبال رنگ سبز بروید. این رنگ می ‌تواند با بسیاری از رنگ ‌های دیگر تلفیق شود و آرامش خوبی را در اتاق شما برقرار کند.

رنگ های آبی، زرد و قرمز متناسب با روحیه افراد می ‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته رنگ قرمز از نظر روانشناسی می‌ تواند بدترین رنگ هم باشد. چرا که باعث پرخاشگری می شود. اما در هر صورت سعی کنید تمام موارد در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین خرید  و بهترین انتخاب را داشته باشید.

و یا اگر به دنبال رنگی هستید که همیشه روی مد باشد و به عنوان یک رنگ تخت خواب جدید به شمار برود می توانید از رنگ قهوه ای استفاده کنید. این رنگ هیچ وقت از مد نمی ‌افتد و به راحتی با رنگ های دیگر ست می شود.

سرویس خواب عروس را چه رنگی انتخاب کنیم؟

سرویس خواب عروس معمولا از قطعاتی مانند، یک تخت دو نفره، دو عدد پا تختی، یک دراور، یک میز آرایش همراه صندلی و آینه تشکیل شده است. با توجه به این تعداد زیاد، شکی نیست که  انتخاب نوع و رنگ سرویس خواب و نحوه ی چیدمان آن می تواند دکوراسیون کلی اتاق خواب را تعیین نمایید.

سرویس خواب سفید رنگ می تواند بهترین انتخاب برای عروس داماد ها باشد . از مزایای سرویس خواب به رنگ سفید می توان به چند مورد از موارد زیر اشاره کرد:

    رنگ سفید به سادگی با تمامی رنگ ها ست می شود در صورتی که  اتاق خواب ها  در خانه های مختلف دارای رنگ های متفاوتی باشند، سرویس خواب با رنگ سفید به راحتی با رنگ این اتاق ها ست می شود.

    رنگ سفید برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است چرا که باعث می شود اتاق خواب نمای بزرگ تری داشته باشد.

    رنگ سفید می تواند پیام آور زندگی شاد و خوشبخت برای شروع زندگی جدید باشد.

و اما کلام آخر:

از نظر علم روانشناسی رنگ، بهترین رنگ برای سرویس خواب سبز می باشد و بعد از آن، انتخاب رنگ هایی مانند سفید، آبی و بنفش توصیه می شود.این رنگ ها باعث از بین رفتن استرس و ایجاد آرامش و شادابی در بیشتر افراد می شوند و می تواند بهترین گزینه برای هر شخص باشد.

بدترین رنگ های انتخابی  برای سرویس خواب، قرمز، زرد و نارنجی می باشند. این رنگ ها باعث بالا رفتن فشار خون، افزایش خشونت  و از بین رفتن آرامش و کم خوابی می شوند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید