ابعاد مناسب تخت خواب برای هر فرد

خواب نیاز اساسی و مشترک همۀ انسان هاست. همۀ ما تقریباً یک‌ سوم زندگی خود را در رختخواب می‌گذرانیم و یک خواب راحت انرژی موردنیاز برای فعالیت‌ های روز بعد ما را تأمین می‌ کند. برای داشتن خوابی باکیفیت نیازمند داشتن یک تخت‌خواب استاندارد و مناسب هستیم تا روز جدید خود را پرانرژی و با آمادگی شروع کنیم.

دقت در انتخاب تخت‌خواب استاندارد و مناسب در هنگام خرید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.بنابراین با آگاهی کامل از نیاز خود و ویژگی ‌های متناسب با آن برای خرید اقدام کنید.

آشنایی با اندازه و ابعاد استاندارد انواع تخت خواب به شما کمک می کند تا بتوانید تخت خواب مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید. یکی از پارامترهای سلامتی انسان خواب خوب داشتن است و برای این که این امر اتفاق بیافتد شما ابتدا باید از بستری راحت و مناسب برخوردار باشید. در واقع برای تشخیص تخت خواب مناسب اولین معیار استاندارد بودن اندازه تخت خواب است.

امروزه انتخاب تخت خواب با اندازه و ابعاد استاندارد با توجه به فضای محدود و متراژ کم اتاق خواب ها بسیار حائز اهمیت است. باید در نظر داشته باشید که ابعاد استاندارد تخت خواب با توجه به سایز و طرح تخت متفاوت می باشد.بنابراین ما در این مقاله قصد داریم شما را با اندازه و ابعاد استاندارد انواع تخت خواب آشنا کنیم، پس با همراه باشید.

خلاصه ای از سایز انواع تختخواب

سایز تختخواب های معمولی عبارتند از:

طول (cm) عرض (cm) نام تختخواب

140      60        تخت کودک

200       90                  تخت یک نفره

200       140                تخت دو نفره

در زمان خرید تخت، علاوه بر شکل ظاهری تخت به استانداردهای آن نیز توجه داشته باشید. اینکه تخت علاوه بر استحکام، زیبایی و به روز بودن، باید راحت باشد. راحتی تخت چیزی جدا از راحتی تشک ها است. اینکه ارتفاع تخت خواب شما مناسب پاهایتان باشد یا اینکه ابعاد تخت شما را آزار ندهد، چیزهایی هستند که باید به آنها دقت کنید.

 

چرا در انتخاب مدل تخت خواب، ارتفاع تخت مهم است؟

یکی از ویژگی ‌های مهم یک تخت‌خواب خوب گردش هواست. این ویژگی به‌ منظور جلوگیری از رشد میکروب ‌ها در گرما و رطوبت از اهمیت بالایی برخوردار است.

این نکته علاوه بر کمک به حفظ بهداشت سبب می‌ شود خواب راحت ‌تر و بهتری در طول شب داشته باشید. به همین دلیل تخت شما باید از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد تا جریان هوا به‌راحتی از قسمت زیرین تشک نیز در گردش باشد.

تخت بلند شکوه و ابهت خاصی دارد که باعث زیبایی اتاق خواب شما می شود. گرچه امروزه تخت ها ارتفاع یکسانی دارند. اما اگر سقف اتاق شما بلند است، ارتفاع تخت خواب را بالا ببرید تا از خواب لذت کافی را ببرید.

 

ابعاد تخت خواب شما باید استاندارد باشد

آنچه که در مورد ابعاد استاندارد تخت خواب عنوان می شود، بیشتر همان اندازه تشک ها است. در واقع تخت ها به دلیل تزییناتی که دارند کمی بزرگ تر از اندازه استاندارد هستند.

 

تخت خواب های نوزاد

سرویس خواب نوزاد از لحاظ ابعاد و شکل ظاهری خود تفاوت های بسیاری با سرویس خواب بزرگسالان دارد. معمولاً سرویس خواب نوزادان دارای طرح های فانتزی و خلاقانه ای است؛ از طرف دیگر اندازه این سرویس خواب از جنبه های مختلفی اهمیت دارد. رعایت اندازه استاندارد ابعاد تخت نوزاد هم باعث زیبا و متناسب بودن این المان شده و هم از لحاظ ایمنی می تواند حائز اهمیت باشد. اگر در سفارش ساخت تخت خواب نوزاد به این ابعاد و اندازه ها توجه نکنید، ممکن است تخت خواب نوزاد شما لطافت و ظرافت خاص خود را از دست داده و یا از لحاظ ایمنی در وضعیت نامناسبی قرار گرفته و احتمال سقوط کودک از روی آن وجود داشته باشد.تخت خواب های نوزاد اندازه و سایز مشخصی ندارند و معمولاً به اندازه سن و قد کودک متفاوت خواهند بود.

 

تخت خواب کودک

سایز استاندارد تخت‌خواب کودک بستگی به سن و قد آن‌ها دارد. برخی از تخت‌خواب‌های نوزاد، قابل تبدیل به تخت‌خواب نوجوان نیز می‌باشند که به آن‌ها تخت نوزاد نوجوان گفته می‌شود. ابعاد استاندارد تختخواب نوزاد نوجوان دارای 130 سانتی‌متر طول و 70 سانتی‌متر عرض و 35 سانتی‌متر ارتفاع از زمین می‌باشد. این تخت خواب‌ها بعدها با تغییر و برداشتن بعضی قسمت‌های تخت نوزادی قابل تبدیل به تخت نوجوان هستند. تخت نوزاد نوجوان بهترین گزینه برای صرفه‌جویی آینده‌نگرانه می‌باشند، چرا که کودک شما قادر است تا سن 13 سالگی از آن استفاده کند.اما اندازه استاندارد تخت خواب کودک 140 سانتی متر طول و 60 سانتی متر عرض و 35 سانتی متر ارتفاع از سطح زمین است.

 

تخت خواب یک نفره

تخت خواب‌های یک نفره دارای سایز‌های متفاوتی‌اند که طول همگی آن‌ها ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض‌های ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ می‌باشد. اما سایز استاندارد در تخت خواب‌های یک نفره، طول دو متر، عرض ۹۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر است. نکته مهمی که درباره سایز تخت‌های یک نفره باید مد نظر قرار دهید جثه افراد می‌باشد. به عنوان مثال تخت استاندارد یک نفره، مناسب فردی با اندام متوسط است.

تخت خواب یک و نیم نفره یا دوقلو

از ویژگی‌های که باید در هنگام انتخاب تخت خواب به آن توجه کنید نحوه استفاده از تخت خواب است. به عنوان مثال اگر هدف شما از خرید تخت خواب، استفاده شما و فرزندتان می‌باشد، باید از تخت‌های با عرض ۱۴۰ استفاده کنید. گروه دیگری که می‌توانند از این تخت‌ها استفاده کنند افراد قد بلند هستند. همچنین ای تخت خواب ها معمولاً برای مادر و فرزند نیز مناسب می باشند. البته ممکن است کسی بخواهد تخت جاداری داشته باشد. این تخت های خاص 2 متر طول و 140 سانتی متر عرض دارند.

 

تخت خواب های دو نفره

تخت خواب های دو نفره در دو سایز مختلف ساخته می شوند و هر سایز نام مخصوص به خود را دارد:

 

تخت خواب دو نفره :

طول این تخت ها 2 متر و عرض آن 160 سانتی متر است. ارتفاع تخت خواب های کوئین 45 تا 50 سانتی متر می باشد. این سایز برای اتاق خواب های کوچک مناسب است.امروزه به دلیل کوچک بودن اتاق ها، تخت خواب کوئین پرطرفدارتر است.

 

تخت خواب دو نفره بزرگ:

تخت خواب های کینگ با 2 متر طول و 180 سانتی متر عرض، مناسب اتاق خواب های بزرگ هستند. ارتفاع این تخت ها نیز همانند تخت های کویین، از 45 تا 50 سانتی متر است. استفاده ازاین تخت ها برای برخی از افراد مانند زوج هایی که در هنگام خواب، فرزندان شان را در کنار خود می خوابانند ، افرادی که هیکل درشتی و قد بلندی دارند و افرادی که در خواب بسیار غلت می زنند می تواند بهترین گزینه باشد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید