سرویس خواب چی بخریم قدیمی نشه ؟

اگر قصد خرید سرویس خواب برای جهیزیه تان را دارید و یا می خواهید تخت خواب قبلی تان را عوض کنید و سرویس خوابی را انتخاب کنید که همیشه شیک باشد و در طول سالیان دل تان را نزند پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.در اینجا ما به سوالاتی مانند بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست؟ بهترین جنس برای تخت خواب چیست ؟ ارتفاع مناسب تخت خواب چقد باشد ؟و... جواب داده ایم که ممکن است به درتان بخورد.

انتخاب سرویس خواب جدید و شیک برای منازل کوچک

اولین قدم برای تهیه سرویس خواب جدید و شیک این است که ابتدا به متراژ اتاق خوابتان را بدست بیاورید.بطور مثال اگر خانه تان 80 متری دارید که 20 متر آن را اتاق خوابتان تشکیل می دهد با خیال راحت می توانید سرویس خوابی که دلتان می خواهد را انتخاب کنید .اما اگر اتاق خوابتان تقریبا در عرض 15 تا 12 متر مربع است باید مدلی را انتخاب کنید که از پاتختی‌های ساده کوچک و عرض کم برخوردار است.

سرویس خواب شامل چه اجزایی می‌شود؟

معمولاً وقتی افراد می‌خواهند برای خرید سرویس خواب خود اقدام کنند، دقیقاً نمی‌دانند که یک سرویس خواب خوب شامل چه مواردی شده و از چه اجزایی تشکیل می‌گردد. اصولاً هر سرویس خواب دارای چند قسمت است:

  • تخت خواب

  • پاتختی
  • آینه
  • دراور
  • نیمکت
  • کمد
  • میز آرایش
  • پاف
  • صندلی

البته سرویس خواب هایی هم وجود دارد که کمی جم و جورتر هستند و برخی از این اجزا را ندارند. بهتر است هنگام خرید سرویس خواب با توجه به فضایی که دارید سرویس خواب مناسب خود را انتخاب کنید.

معرفی انواع جنس سرویس خواب

از مهم‌ترین مسائلی که لازم است در زمان خرید یک سرویس خواب خوب در به آن دقت  کنید ، جنس سرویس خواب و مواد اولیه ساخت آن است. به طور کلی انواع جنس سرویس خواب شامل موارد متفاوت و متنوعی می‌شود که از میان پرطرفدارترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • چوب گردو: این چوب هزینه زیادی دارد، مزایایی مهی مانند استقامت بالا و رنگ زیبا باعث جلب رضایت می شود.
  • چوب راش: امروزه معمولا از چوب راش در بیشتر سرویس خواب ها استفاده می شود چراکه از مقاومت گرفته تا قیمت، شکل‌پذیری و هزاران ویژگی دیگر، آن را به انتخابی هوشمندانه تبدیل می‌کنند.
  • روکش ام دی اف: این متریال نیز در بسیاری از مدل‌های سرویس خواب دیده می‌شود و قیمت نسبتاً مناسبی هم دارد. از ویژگی های ام دی اف می توان به تنوع رنگ آن اشاره کرد.
  • ورقه‌های ملامینه: ملامینه، مقاومت و ماندگاری کمتری نسبت به ام دی اف دارد. بطور مثال ملامینه ممکن است در برابر کمترین میزان رطوبت مقاومت خود را از دست دهد به همین دلیل قیمت سرویس خواب ملامینه از سرویس خواب ام دی اف پایین تر است.
  • فلز: سرویس خواب‌های فلزی معمولاً مدل‌های محدودتری دارند و از مقاومت خوبی نیز برخوردار هستند. این مدل‌ها غالباً در سبک‌های مدرن و صنعتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

باید به این نکته اشاره کرد که سرویس خواب اک دی اف و یا ملامینه ساخته می شوند به دو دسته معمولی و هایگلاس تقسیم می شوند . سرویس خواب هایگلاس روکش براقی دارند و هنگام انعکاس نور در خود جلوه ی زیباتری پیدا می کنند . این مدل نسبت به مدل معمولی گران قیمت تر هستند .

و یا شاید هنگام خرید سرویس خواب عبارت وکیوم را شنیده باشید اما شاید ندانید که معنی این عبارت چیست . وکیوم روکشی است که برای سرویس خواب و همینطور وسایل چوبی بکار برده می شود این روکش از طریق فشرده‌سازی ساخته می‌شود و می‌تواند در افزایش کیفیت و استحکام سرویس خواب مؤثر باشد.

بهتر است جنس تختخواب جدید و شیک چه باشد؟

انتخاب تختخواب مناسب همیشه به عنوان یکی از مهم سرویس خواب ترین دغدغه های پدر و مادرها بوده است و این مشکل با به میان آمدن بحث دکوراسیون اتاق فرزندان، اهمیت بیشتری به خود می گیرد.

جنس تحت خواب همانطور که می دانید از اهمیت زیادی برخوردار است به قدری  که گاها بر ویژگی های دیگر مانند شکل ظاهری تاثیر می گذارد و در برخی موارد باعث می شود تا انتخاب افراد حتی فراتر از قیمتی باشد که برای یک تختخواب در نظر گرفته اند؛ اما اگر این انتخاب به صورت هوشمندانه انجام شود باعث دوام، کارایی و کیفیت را در دراز مدت به همراه خواهد داشت و همین نکات می توانند در نهایت به نفع شما از نظر مالی تمام شوند و می توانید سرویس خوابی داشته باشید که باب میلتان است.

در نهایت اگر بخواهیم بهترین نوع چوب برای سرویس خواب خوب را معرفی کنیم، باید بگوییم این موضوع کاملاً نسبی است و بخش زیادی از انتخاب آن به سلیقه و البته بودجه شما بستگی خواهد داشت. معمولاً چوب‌های گردو، راش، ام دی اف و مواردی هستند که توسط خریداران انتخاب می‌شوند.

رنگ تختخواب جدید و شیک چه رنگی انتخاب کنیم؟

رنگ تختخواب و دیگر اجزای تکمیل کننده ی آن مانند پاتختی، کمد، دراور بسیار با اهمیت بوده و می توانند فضای شما را بزرگتر، زیباتر و خاص تر نشان دهند. از جمله متد هایی که توسط غالب افراد پذیرفته می شود سبک دکوراسیون هماهنگ و ست است؛ به این صورت که سعی می شود تمامی اجزا از نظر رنگ و زیبایی ظاهری در یک سطح باشند و تفاوت میان رنگ آنها فقط تیرگی و روشنی آن طیف رنگی باشد. از جمله رنگهای محبوب که در فرهنگ جامعه ی ما به خوبی پذیرفته شده است، رنگ سورمه ای و طوسی است که شما می توانید از پرده، آباژور، مبلمان، تختخواب و یا سرویس خواب، کمد و دراور فضایتان را بر اساس این رنگ دکور کنید.

برای چه اتاقی چه مدل سرویس خوابی انتخاب کنیم ؟

شما باید ابتدا اتاق خواب خود را بشناسید و بدانید می خواهید دکوراسیون اتاق خواب شما به چه سبکی باشد از این رو بسیار مهم است که چندین موارد  را در این شناخت بررسی کنید. توجه کنید متراژ اتاق خواب شما و فضای مفید در آن می باشد. گاهی اتاق با آنکه آنقدر بزرگ است اما تعداد وسایل شما بیش از اندازه است و جایی برای قرار دادن تخت باقی نمی ماند. به علاوه  توجه داشته باشید تا مقدار فضایی که برای قرار دادن تخت خواب را دارید محاسبه کنید. در این محاسبه هم پیشنهاد می کنیم فضایی را برای رفت و آمدن قرار دهید و فضا را خفه نکرده و به اصطلاح از اتاقتان یک انباری درست نکنید. این موارد می توانید به بهتر شدن اتاق شما کمک کند.

جمع‌بندی

برای داشتن یک انتخاب درست در زمان خرید سرویس خواب خوب، لازم است تمامی جوانب را بسنجید و در نهایت با توجه به تمامی نکات خرید سرویس خواب، انتخابی درست داشته باشید تا منجر به پشیمانی در آینده نشود ؛ سرویس خوابی را انتخاب کنید که همیشه به اصطلاح رو مد باشد تا بتوانید به صورت دراز مدت از آن استفاده کنید .

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید