چگونه پارچه مناسب را برای مبلمان روکش شده خود انتخاب کنیم؟

اگر می خواهید مبلمانتان ماندگاری داشته باشد، انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان روکش دار مهم است. به عنوان یک خریدار مبلمان، انتخاب گسترده ای از پارچه ها خواهید داشت که دوام و مقاومت در برابر محو شدن مورد نیاز شما را فراهم می کند.

وقتی به پارچه نگاه می‌کنید، به این فکر کنید که احتمالاً چقدر استفاده می‌شود، کجا قرار می‌گیرد و تمیز کردن آن چقدر آسان است. پارچه‌های پرفورمنس امروزی، حتی اگر خانواده‌ای با کودکان خردسال و حیوانات خانگی دارید، انتخاب‌هایی را در رنگ‌های روشن‌تر و شیک در داخل و خارج از خانه ارائه می‌کنند.

در اینجا چند نکته برای انتخاب پارچه مناسب برای مبلمان روکش شده آورده شده است.

1.  به این فکر کنید که چه کسی از مبلمان استفاده می کند

برخی از افراد خانه بزرگی با یک اتاق نشیمن رسمی جداگانه دارند که به ندرت از آن استفاده می شود و در صورت استفاده از آن، بازدیدکنندگان به احتمال زیاد بزرگسالان هستند. در این صورت می توانید پارچه های ظریفی مانند کتان، پنبه و ابریشم را در نظر بگیرید. اما اگر خانواده‌ای فعال با بچه‌های کوچک و یک سگ خانگی دارید که دوست دارد روی مبل بچرخد، ممکن است بخواهید پارچه‌هایی بادوام که برای ماندگاری طراحی شده‌اند را در نظر بگیرید.

چرم و وینیل چرم مانند مواد سختی هستند و برخی از پارچه های مصنوعی مصنوعی انتخاب خوبی هستند. ترکیبات میکروفیبر، نایلون و ابریشم مصنوعی پارچه‌های روکش بادوام برای  مبل‌ها  و صندلی‌ها هستند.

2. دریابید که آیا پارچه به راحتی تمیز می شود یا خیر

پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی که به راحتی تمیز می شوند بهترین انتخاب شما برای مبلمانی هستند که استفاده زیادی می کنند. برخی از مبل‌ها و دیگر قطعات روکش پارچه‌هایی دارند که می‌توان آن‌ها را جدا کرد و با دست شست یا تمیز کرد. اما اگر به دنبال انتخاب‌های ساده‌تری هستید، مانند پارچه‌هایی که می‌توان آن‌ها را با یک پارچه مرطوب تمیز کرد، به این گزینه‌ها نگاه کنید.

چرم : چرم بادوام و بادوام را می توان با یک پارچه مرطوب یا نرم کننده چرم تمیز کرد. همچنین می توانید چرم را به آرامی جاروبرقی بکشید.
مبل چرم ایتالیایی تولید کننده مبلمان لوکس

میکروفیبر : میکروفایبر برای مناطقی که استفاده زیادی می شود مناسب است. این یک جایگزین ارزان تر برای چرم است و لکه ها را می توان به راحتی تمیز کرد.
چرم مصنوعی : این ماده مصنوعی به گونه ای طراحی شده است که واقعی به نظر برسد، اگرچه احتمالاً به اندازه چرم واقعی دوام نخواهد آورد. چرم مصنوعی ضد آب است و به راحتی تمیز می شود.

3.  پارچه های پرفورمنس را در نظر بگیرید

پارچه های پرفورمنس راه حل خوبی هستند اگر از مبلمان شما استفاده زیادی می شود و به دنبال رنگ های خنثی مد روز و رنگ های روشن تر برای اثاثه یا لوازم داخلی خود هستید. بسیاری از پارچه های روکش سنتی می توانند مایعات ریخته شده را جذب کنند. با این حال، پارچه‌های پرفورمنس در برابر جذب مقاومت می‌کنند تا نشت‌هایی را که لکه‌های نامطلوب باقی نمی‌گذارند، تمیز کنند.

پارچه‌های پرفورمنس برای مبل‌های اتاق خانواده و اتاق نشیمن و همچنین صندلی‌های اتاق ناهارخوری که استفاده مناسبی دارند، محبوب هستند. آنها همچنین به طور گسترده ای برای مبلمان کلاسیک و فضای باز استفاده می شوند زیرا می توانند عناصر را تحمل کنند و در برابر محو شدن مقاومت کنند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید