راهنمای خرید مبل

یکی از لذت های زندگی این است که روی یک مبل دنج بچرخید و استراحت کنید. اما خرید یک مبل که در آزمون زمان مقاومت کند نیاز به بررسی دقیق دارد. نکته مهم این است که عجله نکنید در یک خرید تکان دهنده، مبل شما یکی از پرکاربردترین مبلمان خانه شما خواهد بود. سطح بالایی از کاردستی که راحتی و پشتیبانی عمیق را به ارمغان می آورد بسیار مهم است. و همچنین ملاحظات دیگری مانند سبک، شکل، اثاثه یا لوازم داخلی و دوام وجود دارد.

این راهنمای خرید مبل، ضروری ترین نکاتی را که باید در نظر بگیرید فهرست می کند، به طوری که وقتی در نهایت خرید خود را انجام دادید و در مبل جدید خود در خانه فرو رفتید، نه تنها یک تجربه فوق العاده راحت ارائه می دهد، بلکه برای سال های آینده نیز دوام خواهد آورد.

شکل و اندازه اتاق

با در نظر گرفتن اندازه و شکل اتاق، منطقه ای را که برای مبل جدید خود در نظر گرفته اید اندازه گیری کنید مثلاً اگر اتاق نشیمن باریک یا کوچکی دارید، نمی‌خواهید مبل بزرگی قرار دهید که جایی برای هیچ چیز دیگری باقی نمی‌گذارد. وقتی روی مبل راحتی قرار گرفتید که فکر می‌کنید فضا را پر می‌کند. اندازه های مبل را یادداشت کنید و با نخ روی زمین علامت بزنید. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که مبل با فضا مناسب است و فضایی برای قدم زدن یا عبور از آن وجود خواهد داشت.

نکته: به همان اندازه مهم این است که چگونه قصد دارید مبل خود را وارد اتاق کنید. اگر درهای باریکی دارید یا در آپارتمانی زندگی می‌کنید که از طریق آسانسور یا پله‌ها به آن دسترسی دارید، به این فکر کنید که آیا می‌توانید به راحتی مبل را وارد خانه خود کنید یا خیر.

مواد و ساختار قاب

یک قاب محکم معمولاً به یک مبل با دوام کمک می کند. یک قاب چوبی بهترین است، به خصوص اگر چوب با کیفیتی باشد که در کوره خشک شده باشد. مواظب چوب کاج ارزان یا سبز باشید که می تواند در طول زمان تاب بخورد.  قاب باید با رولپلاک یا میخ به هم محکم شود. از مواردی که توسط منگنه و چسب به هم چسبیده اند خودداری کنید. پاها باید یا بخشی از قاب باشند یا به طور محکم متصل شوند. فریم های فلزی ممکن است زمانی که نشیمن مبل دهانه بزرگی دارد ضروری باشد، اما می تواند مبل را سنگین و جابجایی آن را سخت کند.

کاناپه های

معلق معمولاً دارای فنر هستند و انواع مختلفی دارند. بالاترین کیفیت توسط فنرهای هشت طرفه دستی ارائه می شود، اما فنرهای مارپیچ جیبی - مشابه آنهایی که در تشک هستند و فنرهای سبک سرپانتین سطح بالایی از پشتیبانی را با هزینه کمتر ارائه می دهند. روش‌های پشتیبانی دیگری مانند وب‌سازی وجود دارد. اگرچه این روش تعلیق ارزان‌تری است، اما اگر همراه با فنرها در قسمت‌هایی که بیشترین وزن را تحمل می‌کنند استفاده شود، تاربندی می‌تواند پشتیبانی خوبی را ارائه دهد: صندلی‌ها.

پر کردن کوسن

گران‌ترین پرکننده‌ها برای کوسن‌های پشت و صندلی پر و پایین هستند، اما کوسن‌هایی که 100 درصد پایین هستند برای حفظ شکل خود نیاز به پف کردن و نوک زدن زیادی دارند. کوسن هایی که فقط پایین هستند به عنوان کوسن های پشتی مناسب تر هستند.

بالشتک های صندلی باید محکم باشند و پس از فشار دادن به آنها شکل خود را به دست آورند (مگر اینکه با پر یا پر پر شده باشند). بالشتک های فوم ارزان ترین هستند، اما اگر چگالی کمی داشته باشند می توانند به سرعت تخلیه شوند. یک انتخاب عالی برای صندلی‌ها و تکیه‌گاه‌ها، بالشتک‌هایی از فوم با چگالی بالا و انعطاف‌پذیر هستند که با پلی‌استر یا حتی یک پلی‌استر (ارزان‌تر) پیچیده شده‌اند.

چیدمان کوسن پشت

  • معمولاً سه نوع کوسن برای پشتی مبل ها ارائه می شود.
  • پشتی ثابت (محبوب در طرح های مبل های اواسط قرن)
  • پشت کوسنی (متداول ترین سبک، که اغلب دارای بالشتک T شکل است که به دور بازوها منحنی می شود)
  • پشت پراکنده (ترتیب شلی از کوسن ها که قاب پشتی را پنهان می کند)
  • تصویر ترکیبی از بالشتک های پشت پراکنده و ثابت است.

سبک

مبل راحتی را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق شما هماهنگ باشد. یک مبل با نمای کم برای دکوراسیون مدرن مناسب است و یک مبل با پشت بلند در خانه های سنتی بهتر عمل می کند.

مقطعی. اگر خانواده دارید. یا اغلب میزبان مهمانان هستید. دو مبل را در نظر بگیرید که به شکل L یا U در کنار هم قرار می گیرند تا همه بتوانند کنار هم بنشینند. این مدل‌ها که به عنوان مبل‌های سکشنال نیز شناخته می‌شوند، باید با پارچه‌ای بادوام پوشانده شوند - به خصوص اگر حیوانات خانگی هم دارید.

انتخاب های خوب چرم، میکروفیبر مصنوعی قوی و شنل است. سکشنال های خوابیده گزینه های عالی برای استراحت هستند و به ویژه برای سینماهای خانگی ایده آل هستند.

تافتی. مبل پرزدار ، که به عنوان پشتی دکمه‌ای نیز شناخته می‌شود، زمانی که مرکز هر تافت یک دکمه دارد، دارای یک پوشش کلاسیک است که در سبک‌های مختلفی ارائه می‌شود. مبل‌های استانی فرانسوی، چسترفیلد و نیم‌تخت‌های مدرن میانه‌قرن را در نظر بگیرید.

مبل های پرزدار به ندرت از مد می افتند و در هر طرح دکور خانه اگر پارچه ای ساده باشند عالی به نظر می رسند . آنها معمولاً به دلیل حجم کاری که برای تافتینگ انجام می شود کمی گران تر هستند.

نکته: وقتی بچه‌های کوچکی دارید، دو بار به انتخاب یک استایل تافت فکر کنید، زیرا تافت‌ها خرده‌ها را جمع می‌کنند.

مدولار. مبل های مدولار در اندازه های مختلفی تولید می شوند و مزایای زیادی دارند. از آنجا که آنها قطعات مختلف را در یک واحد ترکیب می کنند، نسبتا فشرده هستند و فضای یک اتاق را به حداکثر می رساند. آنها همچنین فضای بیشتری را برای نشستن ارائه می دهند، به خصوص اگر یک صندلی یا عثمانی ثابت وصل شده باشد.

به دلیل انعطاف پذیری و تطبیق پذیری آنها، ماژولارها را می توان در پیکربندی های مختلف راه اندازی کرد و گاهی اوقات می توانید ترکیب های خود را ایجاد کنید. از شکل‌های L از مبل‌های مقطعی دو و سه نفره با اضافه‌شده به صندلی‌های صندلی گرفته تا مدولارهای بزرگ‌تر U شکل که می‌توان با افزودن یک گوشه یا ترمینال آن‌ها را گسترش داد، این مبل‌ها ارزش بررسی دارند.

شکل و سبک

بازوهایی را که دوست دارید و اینکه آیا آنها به اندازه کافی برای استراحت دادن به بازو، چرت زدن یا حتی نشستن بر روی آنها به اندازه کافی راحت هستند را در نظر بگیرید.

برخی افراد بازوهای مربعی را دوست دارند، برخی دیگر بازوهای گرد را ترجیح می دهند. بازوهای پهن به سبک‌های امروزی‌تر، به‌ویژه مبل‌هایی با نیمرخ کم، مناسب هستند، اما می‌توانند فضای قابل توجهی را اشغال کنند. یک مبل با پشت بلند اغلب دارای بازوی باریکی است و اگر مبل سبک کلاسیک باشد، ممکن است دارای یک طومار منحنی یا یک شعله ور باشد.

نوع اثاثه یا لوازم داخلی

اگر می خواهید چندین دهه مبل خود را حفظ کنید، انتخاب روکش مناسب به اندازه اطمینان از بالا بودن استانداردهای ساخت مهم است.

پارچه. پنبه و کتان سخت پوشیده برنده هستند. اما هنگامی که با یک ماده مصنوعی ارزان مخلوط می شوند، اغلب می توانند پس از یک سال استفاده قرص شوند. پارچه های میکروفیبر مصنوعی با کیفیت بالا می توانند بافت و دسته اکثر پارچه های طبیعی را تقلید کنند و در برابر لکه مقاوم هستند و این منسوجات را به انتخاب های عالی تبدیل می کند. همچنین احتمال محو شدن آنها کمتر است.

چرم. مبل های چرم اصل و لوکس و کاربردی می توانند مکمل هر دکوراسیون منزل باشند. اگر با ساخت و ساز با کیفیت ترکیب شوند، سال ها راحتی و سبک را ارائه می دهند.

نکته: چرم ماده ای بادوام است و با گذشت زمان بهتر می شود، اما نیاز به مراقبت دارد. یک یا دو بار در سال آن را با یک نرم کننده با کیفیت بالا درمان کنید.

پارچه هایی را با الگوهای بافت انتخاب کنید زیرا با گذشت زمان بهتر پوشیده می شوند. از فروشگاهی که مبل خود را از آن می‌خرید، یک نمونه بخواهید که آن را به خانه ببرید. ببینید پارچه چه در نور طبیعی روز و چه در زیر نور مصنوعی در شب چگونه به نظر می رسد. اگر به دنبال خرید مبل‌هایی هستید که قصد دارید برای همیشه داشته باشید، سعی کنید از خرید مبل‌هایی که دارای بافت‌های مد روز یا طرح‌های بزرگ است خودداری کنید تا مبادا از نظر شما خارج شود.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید