چگونه مبلمان خود را به درستی تمیز کنیم

1. با آب و صابون تمیز کنید

معمولاً یک دستمال مرطوب و صابون ظرفشویی ملایم تمام چیزی است که برای تمیز کردن مبلمان کلاسیک خود نیاز دارید. پس از تمیز کردن، با یک پارچه مرطوب و بدون صابون بشویید. سپس سطح را با دستمال سوم خشک کنید. از تمام پاک کننده های حاوی آمونیاک خودداری کنید. آمونیاک می تواند به مبلمان چوبی آسیب برساند.

2. مبلمان را پس از تمیز کردن پولیش کنید

هر بار که مبلمان چوبی را تمیز می کنید، مقداری پولیش از بین می رود. پولیش می تواند به بازگرداندن درخشندگی و محافظت از سطح کمک کند. اطمینان حاصل کنید که از پولیش مبلمانی استفاده می کنید که حاوی مقدار زیادی الکل نباشد. پولیش های حاوی الکل می توانند به روکش چوب آسیب برسانند.

3. مبلمان خود را گردگیری کنید

از یک پارچه یا برس نرم، خشک و بدون پرز برای گردگیری مبلمان خود استفاده کنید. گردگیری مکرر به محافظت از پوشش در برابر شن و کثیفی ناخواسته کمک می کند.

4. از زیر لیوانی برای عینک استفاده کنید

همیشه از زیر لیوانی با کف نمدی یا چوب پنبه ای استفاده کنید تا حلقه های آب ناخوشایند را کاهش دهید. هرگز اجازه ندهید آب روی سطح مبلمان چوبی شما بماند.

5. برای ظروف داغ از تراش استفاده کنید

مبلمان را در برابر ظروف سرو گرم با یک پارچه رومیزی فیبر طبیعی، دستکش اجاق گاز یا قلاب پز محافظت کنید. قرار دادن ظروف داغ و ظروف به طور مستقیم بر روی یک سطح چوبی می تواند منجر به آثار سوختگی و لکه های ناخواسته شود.

6. مبلمان را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید

نور خورشید می تواند مبلمان را خشک کرده و سطوح چوبی را محو کند. گرمای خورشید می‌تواند سطوح را ذوب کند و ترک‌هایی ایجاد کند که به سختی قابل ترمیم هستند.

7. از مبلمان در برابر حیوانات خانگی محافظت کنید

دوستان خزدار ما ممکن است به طور تصادفی مبلمان را خراش دهند و به آن آسیب برسانند. برای جلوگیری از آسیب حیوانات خانگی، سطوح چوبی را با یک پارچه رومیزی فیبر طبیعی، روکش صندلی یا پد محافظ محافظت کنید.

8. قهوه سازها را زیر کابینت های بالایی قرار ندهید

بخار حاصل از قهوه سازها ممکن است به روکش کابینت های چوبی آسیب برساند. به جای آن، قهوه سازها را در جزایر آشپزخانه یا سایر مناطق باز قرار دهید.

اینکه چقدر رطوبت زیاد یا خیلی کم می تواند روی مبلمان چوبی تأثیر بگذارد.

از آنجایی که چوب تنفس می کند، به شرایط خشک و مرطوب حساس است. رطوبت بیش از حد می تواند منجر به کپک زدن شود، در حالی که خشکی بیش از حد می تواند مفاصل را ضعیف کند و باعث شود مبلمان شما درخشش طبیعی خود را از دست بدهد. حفظ این تعادل ظریف برای مبلمان شما برای زیبا نگه داشتن آن سال به سال مهم است.

این نکات مراقبتی را دنبال کنید تا از آسیب رطوبت یا خشکی به مبلمان جلوگیری کنید:

از قرار دادن مبلمان چوبی در حمام های بخار گرفته یا قسمت های خشکشویی خودداری کنید.

دمای ثابتی را در خانه خود حفظ کنید. تغییرات معتدل چشمگیر می تواند بر سطوح رطوبت تأثیر بگذارد که می تواند رطوبت بیشتری در هوا ایجاد کند.

اجازه ندهید خانه شما خیلی خشک شود. نواحی بیش از حد خشک می تواند باعث چروکیده شدن، شکافتن یا شکننده شدن مبلمان چوبی شما شود.

سطوح چوبی را از تماس مستقیم با آب محافظت کنید. سطوح شیشه ای را روی میزها قرار دهید یا از زیر لیوانی ها، رومیزی ها و رومیزی های فیبر طبیعی و پدها استفاده کنید تا از مبلمان خود در برابر سطوح داغ یا مرطوب محافظت کنید.

هرگز اجازه ندهید که رطوبت بین شیشه و سطح چوب محبوس شود. قبل از تعویض شیشه از خشک شدن کامل سطوح اطمینان حاصل کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید