کمک به کودک برای خوابیدن

نوزادان و کودکان نوپا

بعضی از نوزادان خیلی بیشتر از بقیه می خوابند. برخی دیگر به مدت طولانی می خوابند و برخی دیگر با انفجارهای کوتاه. بعضی از آنها به زودی در طول شب می خوابند ، در حالی که برخی دیگر مدت طولانی نیستند.

کودک شما الگوی بیدار شدن و خوابیدن خود را خواهد داشت و بعید است مانند سایر نوزادانی باشد که می شناسید.

همچنین بعید است با نیاز شما بخوابد. سعی کنید هنگام خواب کودک خود بخوابید.

اگر شیردهی می کنید ، در هفته های ابتدایی کودک شما ممکن است برای مدت کوتاهی در طی یک دوره تغذیه چرت بزند. تغذیه را ادامه دهید تا زمانی که فکر می کنید کودک شما تمام شده است یا تا زمانی که کودک کاملاً بخوابد. این فرصت خوبی است تا سعی کنید خودتان کمی استراحت کنید.

اگر همزمان با کودک خود نمی خوابید ، نگران سکوت خانه در هنگام خواب نباشید. خوب است که کودک خود را از طریق مقدار مشخصی صدا به خوابیدن عادت دهید.

چگونه می توانم کودک خود را به شب و روز عادت دهم؟

بهتر است به کودک خود بیاموزید که زمان شب با روز از ابتدا متفاوت است. در طول روز پرده ها را باز کنید ، بازی کنید و هنگام خواب زیاد نگران صداهای روزمره نباشید.

در شب ، ممکن است مفید باشد:

  • چراغ ها را پایین نگه دارید
  • زیاد صحبت نکنید و صدای خود را ساکت نگه دارید
  • کودک خود را به محض تغذیه و تغییر دادن پایین بگذارید
  • کودک خود را تغییر ندهید ، مگر اینکه کودک به آن احتیاج داشته باشد
  • با کودک خود بازی نکنید
  • کودک شما به تدریج خواهد فهمید که زمان شب برای خوابیدن است.

کودک من کجا باید بخوابد؟

در 6 ماه اول کودک شما باید چه در شبانه روز در حالی که خواب است در همان اتاق باشد. به ویژه در هفته های ابتدایی ، ممکن است متوجه شوید کودک شما فقط در آغوش شما یا همسرتان خوابیده یا وقتی کنار سرویس خواب ایستاده اید.

می توانید کودک خود را قبل از خواب یا وقتی که تازه غذا را تمام کرد ، بدون اینکه او را راحت کنید ، به خوابیدن عادت دهید. ممکن است انجام این کار ساده تر باشد ، هنگامی که کودک شما شروع به هوشیاری مکرر یا طولانی تر می کند.

خواب تازه متولد شده: انتظار چه چیزی است

نوزادان تازه متولد شده در طول شبانه روز روشن و خاموش خواهند شد. داشتن یک الگوی مفید می تواند باشد ، اما شما همیشه می توانید برنامه را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید.

به عنوان مثال ، می توانید کودک خود را برای تغذیه درست قبل از خواب بیدار کنید به این امید که قبل از اینکه دوباره بیدار شوند خواب طولانی خواهید داشت.

ایجاد روال قبل از خواب کودک

هنگامی که کودک شما در حدود 3 ماهگی است ممکن است برای معرفی یک برنامه معمول قبل از خواب احساس آمادگی کنید. قرار دادن آنها در یک برنامه ساده و آرامش بخش قبل از خواب می تواند برای همه مفید باشد و بعداً از بروز مشکلات خواب جلوگیری کند. همچنین فرصتی عالی است که یکبار به یکبار با کودک خود زندگی کنید.

این روال می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • دوش گرفتن
  • تبدیل به لباس شب و پوشک تازه
  • خواباندن آنها
  • خواندن یک داستان قبل از خواب
  • کم نور شدن چراغ های اتاق برای ایجاد فضای آرام
  • شب بوسه و نوازش کردن
  • آواز خواندن لالایی یا داشتن یک تلفن همراه بی سیم که می توانید هنگام خواباندن کودک ، آن را روشن کنید
  • مسواک زدن (در صورت داشتن دندان !)

با بزرگتر شدن کودک ، ادامه دادن به روال مشابه قبل از خواب می تواند مفید باشد. هیجان و تحریک بیش از حد درست قبل از خواب می تواند کودک شما را دوباره بیدار کند. مدتی را به پیچ و تاب و انجام برخی فعالیتهای آرامتر مانند خواندن اختصاص دهید.

فاصله کمی از زمان تغذیه کودک و زمان خواب داشته باشید. اگر کودک خود را برای خواب دادن تغذیه کنید ، تغذیه و خوابیدن در ذهن کودک شما پیوند می خورد. وقتی شب بیدار می شوند ، ممکن است یک خوراک بخواهند تا به آنها کمک کند تا دوباره بخوابند.

کودک شما به چه میزان خواب نیاز دارد؟

درست مانند بزرگسالان ، الگوی خواب نوزادان و کودکان نیز متفاوت است. از بدو تولد ، برخی از نوزادان بیشتر یا کمتر از دیگران به خواب نیاز دارند. لیست زیر میانگین خواب مورد نیاز نوزادان و کودکان را در طول یک دوره 24 ساعته شامل چرتهای روزانه نشان می دهد.

نیاز به خواب نوزاد

بیشتر نوزادان تازه متولد شده بیشتر از بیدار خواب هستند. خواب کل روزانه آنها متفاوت است ، اما ممکن است از 8 ساعت تا 16 یا 18 ساعت باشد. نوزادان در طول شب بیدار می شوند زیرا نیاز به تغذیه دارند. گرما یا بیش از حد سرد بودن نیز می تواند خواب آنها را مختل کند.

نیاز به خواب در 3 تا 6 ماهگی

با رشد کودک شما به غذای کمتری در شب احتیاج دارند و می توانند مدت زمان بیشتری بخوابند. بعضی از نوزادان 8 ساعت یا بیشتر شب می خوابند ، اما نه همه. در 4 ماهگی ، آنها ممکن است تقریباً دو برابر شبانه روز بخوابند.

خواب کودک در 6 تا 12 ماهگی

برای نوزادان 6 ماه تا یک سال ، ممکن است دیگر غذای شب لازم نباشد و بعضی از نوزادان شب تا 12 ساعت بخوابند. ناراحتی دندان یا گرسنگی ممکن است برخی از نوزادان را در طول شب بیدار کند.

نیازهای خواب از 12 ماهگی

نوزادان در مجموع پس از اولین تولد خود حدود 12 تا 15 ساعت خواهند خوابید.

نیاز به خواب دو ساله

بیشتر کودکان 2 ساله 11 تا 12 ساعت در شب می خوابند ، در طول روز 1 یا 2 خواب.

نیازهای خواب برای کودکان 3 تا 4 ساله

بیشتر کودکان 3 یا 4 ساله تقریباً به 12 ساعت خواب احتیاج دارند ، اما این ممکن است از 8 ساعت تا 14 سال باشد. بعضی از کودکان خردسال در طول روز هنوز به خوابیدن نیاز دارند.

کنار آمدن با شبهای آشفته

نوزادان تازه متولد شده در طول چند ماه اول بطور مداوم در شب بیدار می شوند و کنار آمدن با شبهای آشفته بسیار دشوار است.

اگر شریک زندگی دارید از آنها کمک بگیرید. اگر در حال تغذیه شیر خشک هستید ، شریک زندگی خود را تشویق کنید که در این فیدها سهیم باشد. اگر شیردهی می کنید ، از همسرتان بخواهید که صبح زود لباس خود را عوض کند و لباس بپوشد تا بتوانید دوباره بخوابید.

هنگامی که به یک روال شیردهی خوب روی می آورید ، همسرتان می تواند گاهی اوقات یک بطری شیر مادر شیر داده در طول شب به شما بدهد. اگر تنها هستید ، می توانید از یک دوست یا یکی از اقوام خود بخواهید که چند روز در آنجا بمانند تا کمی بخوابید.

رسیدگی به مشکلات خواب نوزاد

همه نوزادان الگوی خواب خود را تغییر می دهند. درست زمانی که فکر می کنید مرتب شده و همه خواب خوبی داشته اید ، شب بعد ممکن است هر 2 ساعت بیدار باشید.

با رشد کودک و ورود به مراحل مختلف ، آماده تغییر روال کار باشید. و به یاد داشته باشید ، جهش رشد ، دندان درآوردن و بیماری ها همه می توانند بر نحوه خوابیدن کودک شما تأثیر بگذارند.

اگر کودک شما در خواب مشکلی دارد یا در مورد برنامه ریزی معمول به مشاوره بیشتری نیاز دارید ، با بازدید کننده سلامتی خود صحبت کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید