اختلالات خواب

انواع اختلالات خواب

اگر فکر می کنید ممکن است از اختلال خواب رنج ببرید ، تنها نیستید. اختلالات خواب بیش از آنچه فکر می کنید شایع است. فقط در ایالات متحده بیش از 40 میلیون نفر مبتلا به اختلال خواب هستند. به این معنی که از هر 8 نفر 1 نفر قادر به تأمین خواب مورد نیاز خود نیستیم.

خروپف و آپنه خواب تنها اختلالات خواب نیستند که مانع از خواب راحت شبانه در افراد می شوند. در حقیقت ، بیش از 100 نوع مختلف اختلال خواب وجود دارد. اعم از مشکل خوابیدن در شب تا خواب آلودگی بیش از حد در روز  که باعث می شود احساس شادابی از خواب بیدار نشوید.

خرناس

خروپف تقریباً 45٪ از بزرگسالان عادی آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد و این مسئله را هم یک مشکل اجتماعی و هم پزشکی محسوب می کند. این می تواند برای زندگی خانوادگی مخل باشد ، به طور مکرر شریک زندگی را مجبور به جداگانه بخوابد و از خواب خوب خروپف (و شریک زندگی او) جلوگیری کند. از آنجا که خروپف ها خواب کم کیفیتی دارند ، در معرض کاهش هوشیاری در روز ، نوسانات خلقی و سایر اثرات کمبود خواب قرار دارند. خروپف در شدیدترین شکل خود می تواند شاخصی از آپنه انسدادی خواب یا OSA باشد.

صداهای خروپف وقتی ایجاد می شود که مانع جریان آزاد هوا از طریق مجاری پشت دهان و بینی شود. برای هر شخص خروپف امکان پذیر است ، اگرچه خروپف در مردان و افراد دارای اضافه وزن بیشتر است و معمولاً با افزایش سن بیشتر بروز می کند. دلایل عمده خروپف عبارتند از:

•        ضعف یا آرامش گلو (که می تواند ناشی از الکل یا مواد مخدر باشد)

•        چاقی

•        عدم انطباق فک

•        انسداد در مجرای بینی

اگر خرخر می کنید بفهمید : برای فهمیدن اینکه خرخر می کنید ، پزشکان ما احتمالاً آزمایش خروپف  را توصیه می کنند . این آزمایش خروپف را ثبت می کند و تعیین می کند که آیا مانع از دستیابی به یک خواب آرام می شود. برنامه های بیمه ممکن است یک مطالعه خواب فقط برای خروپف را پوشش ندهند ، اما تیم ما قادر به همکاری با شما برای تعیین پوشش شما است.

آپنه خواب

آپنه خواب به عنوان قطع نفس یا دوره های تنفس کم عمق در هنگام خواب تعریف می شود. آپنه سه نوع مختلف دارد: انسداد ، مرکزی و مختلط. افراد مبتلا به موارد شدید این اختلال ممکن است صدها بار در شب تنفس خود را متوقف کنند ، به طور مداوم به مغز خود علامت می دهند تا آنها را بیدار کند و از دستیابی به خواب عمیق مورد نیاز آنها به عنوان بخشی از چرخه خواب سالم و ترمیمی جلوگیری می کند. مبتلایان به آپنه خواب صبح ها از خواب بیدار می شوند و احساس خستگی یا شادابی نمی کنند ، حتی اگر یک شب خواب کامل داشته باشند.

اگر خروپف می کنید ، با سردرد بیدار می شوید ، از خواب آلودگی روزانه رنج می برید و انرژی کمتری دارید ، ممکن است دچار آپنه خواب شوید. علائم هشدار دهنده دیگر شامل احساس خستگی ، مشکل در تمرکز یا حتی خواب ناخواسته در طول روز است. کمبود اکسیژن دریافتی بدن می تواند در درازمدت پیامدهای منفی برای سلامتی شما داشته باشد ، از جمله فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی ، پیش دیابت و دیابت و افسردگی.

بسیاری از افراد مبتلا به آپنه خواب هستند که تشخیص داده نشده یا تحت درمان قرار نگرفته اند - تخمین زده می شود 20 میلیون نفر در آمریکا از آپنه خواب رنج می برند و تا 93٪ از زنان و 82٪ از مردان با آپنه خواب متوسط تا شدید هنوز هم تشخیص داده نشده

دریابید که آیا شما دچار آپنه خواب هستید: در اکثر موارد ، متخصصان خواب ما یک آزمایش درون مرزی را در یکی از امکانات راحت و مجهز ما در سراسر جنوب کالیفرنیا توصیه می کنند. یکی دیگر از گزینه های رایج ، آزمون در خانه (HST) است. هر دو برای تشخیص یا رد آپنه خواب استفاده می شوند. همچنین ممکن است برای تشخیص و درمان آپنه خواب در یک شب ، در صورت امکان ، یک مطالعه نیمه شب انجام شود.

آپنه خواب انسدادی

آپنه انسدادی خواب نوعی اختلال خواب رایج و جدی است که باعث می شود در هنگام خواب تنفس را متوقف کنید و رایج ترین نوع آپنه خواب است. راه هوایی به طور مکرر مسدود می شود و میزان هوای رسیدن به ریه ها را محدود می کند. وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است هنگام نفس کشیدن با صدای بلند خروپف کنید یا صدای خفگی ایجاد کنید. مغز و بدن شما اکسیژن کم کرده و ممکن است از خواب بیدار شوید. این اتفاق ممکن است چند بار در شب ، یا در موارد شدیدتر ، چند صد بار در شب رخ دهد. هر رویداد آپنه مانع از فرو رفتن در مراحل عمیق خواب می شوید که برای احساس آرامش بسیار مهم است.

در بسیاری از موارد ، آپنه یا مکث موقتی در تنفس ، در اثر فرو ریختن بافت پشت گلو ایجاد می شود. عضلات مجرای هوایی فوقانی هنگام خوابیدن شل می شوند. اگر به پشت بخوابید ، جاذبه زمین می تواند باعث عقب افتادن زبان شود. این راه هوایی را باریک می کند ، میزان هوای رسیدن به ریه ها را کاهش می دهد. راه هوایی باریک نیز می تواند باعث ایجاد خروپف شود با ایجاد لرزش در بافت پشت گلو هنگام تنفس.

OSA می تواند در تمام گروه های سنی ، مردان و زنان به طور یکسان تأثیر بگذارد ، اگرچه بیشتر در مردان دارای اضافه وزن مشاهده می شود. آپنه انسدادی خواب در بزرگسالان یک اختلال تنفسی مربوط به خواب محسوب می شود و علل و علائم OSA در کودکان متفاوت است. در صورت عدم درمان ، آپنه خواب می تواند منجر به عواقب جدی از جمله کاهش عملکرد شناختی ، افزایش خطر تصادف و حتی بدتر شدن دیابت و بیماری های قلبی شود. تقریباً 38000 نفر سالانه در اثر بسیاری از عوارض ناشی از این نوع اختلال خواب می میرند ، اما تشخیص و درمان م .ثر در دسترس است.

 بدانید که آیا OSA دارید: برای تشخیص OSA ، متخصصان خواب ما به طور معمول برای تشخیص یا رد آپنه خواب ، یک پلی سومنوگرافی (PSG) سفارش می دهند. شما می توانید PSG خود را در مرکز یا در خانه داشته باشید. در بعضی موارد ، پزشک خواب شما ممکن است یک مطالعه شب تقسیم را برای تشخیص و درمان آپنه خواب در همان شب توصیه کند.

آپنه خواب مرکزی

آپنه خواب مرکزی نوعی اختلال تنفسی است که باعث می شود بدن شما به دلیل مشکلی در مغز یا قلب ، تلاش برای تنفس هنگام خواب را کاهش داده یا متوقف کند. این حالت در یک چرخه خاموش و روشن رخ می دهد و با آپنه انسدادی خواب (OSA) متفاوت است زیرا مشکل ناشی از انسداد مجاری تنفسی نیست.

مغز و قلب به طور معمول برای هدایت ، نظارت و تغییر میزان هوایی که تنفس می کنیم تعامل می کنند. برای مبتلایان به CSA ، مغز و قلب مقدار غیرطبیعی هوا را به داخل ریه ها منتقل می کنند. سندرم های CSA در بزرگسالان به این پنج دسته تقسیم می شوند:

آپنه خواب اولیه مرکزی:  الگوی تنفس شامل عدم تکرار تلاش تنفسی و جریان هوا است و علت آن ناشناخته است.

الگوی تنفس Cheyne-Stokes:  الگوی تنفس شامل افزایش و کاهش ریتمیک تنفس و میزان جریان هوا است که معمولاً به دلیل نارسایی قلبی ، سکته مغزی و احتمالاً نارسایی کلیه است.

شرایط پزشکی نه Cheyne-Stokes: CSA ناشی از شرایط پزشکی است ، اما بدون الگوی تنفس معمول Cheyne-Stokes. علت آن مشکلات قلبی و کلیوی است. همچنین ممکن است به دلیل مشکلی در پایه مغز باشد که تنفس کنترل می شود.

تنفس دوره ای با ارتفاع زیاد:  الگوی تنفس به الگوی تنفس Cheyne-Stokes شبیه است اگرچه زمان چرخه کوتاه تر است و به دلیل خوابیدن در ارتفاعات بالاتر از حدود 15000 فوت است. تفاوت در این مورد این است که سابقه نارسایی قلبی ، سکته مغزی یا نارسایی کلیه وجود ندارد.

به دلیل دارو یا ماده:  تنفس ممکن است به طور کامل متوقف شود یا به صورت یک الگوی منظم افزایش و کاهش یابد. در برخی موارد ، تنفس کاملاً نامنظم است. CSA در این مورد با استفاده از داروها ، به طور عمده داروهای ضد درد در گروه مواد مخدر ایجاد می شود. حتی می تواند دارای عناصر انسداد در تنفس باشد که در مبتلایان به OSA دیده می شود.

بیخوابی

ناتوانی در خوابیدن یا خوابیدن بی خوابی نامیده می شود. بی خوابی ، به شکل مزمن ، می تواند هفته ها ، ماه ها یا حتی سالها ادامه داشته باشد. ممکن است مربوط به نگرانی ، اضطراب ، افسردگی ، مشکلات پزشکی / روانپزشکی یا سو substance مصرف مواد باشد. بی خوابی علامت یک مسئله گسترده تر است و برای درمان آن ، ابتدا پزشکان باید علت اصلی را پیدا کنند. بیشتر مبتلایان به بی خوابی پس از ارزیابی و درمان مناسب خواب بهتری دارند.

بدانید آیا به بی خوابی مبتلا شده اید : برای تشخیص یا رد اینکه آیا ممکن است آپنه خواب دلیل بی خوابی باشد ، متخصصان خواب ما یک روش پولی سونوگرافی داخل یا داخل خانه (PSG) را سفارش می دهند.

نارکولپسی

نارکولپسی نوعی اختلال خواب است که سیستم عصبی مرکزی بدن را درگیر می کند و با حملات غیرقابل کنترل خواب مشخص می شود. فرد مبتلا به نارکولپسی احتمالاً در مکان ها و مکان های نامناسب به خواب می رود. حملات خواب روزانه ممکن است با هشدار یا بدون آن انجام شود و می تواند به طور مکرر در یک روز رخ دهد. خواب شبانه ممکن است با تحریک های مکرر تکه تکه شود. در حالی که هنوز درمانی برای آن وجود ندارد ، فناوری و داروسازی اخیر این امکان را به افراد مبتلا به این اختلال خواب داده تا زندگی عادی داشته باشند.

بفهمید که آیا به Narcolepsy مبتلا شده اید: برای تشخیص یا رد موارد مشکوک به Narcolepsy ، ممکن است در مرکز Polysomnography (PSG) و به دنبال آن آزمایش تأخیر چندگانه (MSLT) انجام شود.

سندرم پای بی قرار

RLS غالباً به عنوان احساس "خزنده و خزنده" در پاها هنگام سکون توصیف می شود و خصوصاً هنگام خواب بسیار شایع است. کشش یا حرکت دادن پاها به طور موقت این احساسات را تسکین می دهد. با این حال ، نیاز مداوم به حرکت دادن پاها برای خلاص شدن از ناراحتی ، اغلب مانع از خواب رفتن فرد می شود و در نتیجه باعث خواب آلودگی روزانه می شود. تقریباً 5 تا 10٪ از افراد در دوره ای از زندگی خود درد RLS را تجربه می کنند. RLS می تواند در هر سنی رخ دهد اما در افراد مسن شیوع بیشتری دارد و تقریباً 30٪ موارد RLS پیوند ارثی دارند. اگر از RLS رنج می برید ، تشخیص ها و روش های درمانی در دسترس وجود دارد که به شما کمک می کند دوباره از خواب آرام لذت ببرید.

بفهمید آیا مبتلا به سندرم پای بی قرار هستید: متخصصین خواب ما احتمالاً برای اندازه گیری حرکات پا در طول شب و تشخیص RLS ، یک دستگاه پولی سونوگرافی در مرکز (PSG) را سفارش می دهند.

بی نظمی حرکات پا

PLMD به حرکات غیر ارادی پاها و بازوها در هنگام خواب اشاره دارد. این حرکات باعث برانگیختگی و اختلالات خواب می شود و از ابتلای افراد در خواب عمیق که برای احساس آرامش لازم هستند جلوگیری می کند. PLMD بیشتر در افرادی که به بیماری کلیوی یا نارکولپسی مبتلا هستند شایع است و افراد مبتلا به PLMD نیز ممکن است سندرم پای بی قرار (RLS) را تجربه کنند.

بدانید آیا به اختلال حرکات پا پا مبتلا هستید: برای اندازه گیری حرکات و تحریکات پا ناشی از حرکات پا در طول شب و تشخیص PLMD ، متخصصان خواب ما ممکن است یک پلی سومنوگرافی در مرکز (PSG) را توصیه کنند.

پاراسمونیا

پارازومنیا به انواع حوادث مختل کننده خواب مربوط می شود که خواب را قطع می کند و می تواند منجر به آسیب یا مزاحمت فرد مبتلا یا دیگران در تختخواب یا خانه شود. پارازومنیا نسبتاً نادر است اما در بیشتر موارد به طور مثر قابل تشخیص و درمان است. پاراسمونی شامل موارد زیر است:

پیاده روی در خواب:  خواب پیاده روی نوعی سوunction عملکرد مکانیسم خواب موقتی است که در مراحل عمیق تر خواب اتفاق می افتد. این می تواند با اضطراب یا خستگی مرتبط باشد و تمایل به اجرا در خانواده ها دارد. پیاده روی در خواب یک چهارم کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد و پس از بلوغ تمایل دارد که از بین برود ، فقط 4٪ از بزرگسالان این نوع اختلال را تجربه می کنند. افرادی که پیاده روی می کنند پیاده روی شبانه خود را در روز بعد به خاطر نمی آورند.

صحبت با خواب: خوابیدن به طور کلی بی ضرر و معمولاً موقتی است. این بیماری معمولاً در اثر بیماری یا استرس ایجاد می شود. صحبت در خواب گاهی می تواند با آپنه خواب یا وحشت شبانه همراه باشد. همانند بسیاری از اختلالات خواب ، فرد خواب هیچ خاطره ای از خوابیدن ندارد.

وحشت شبانه: وحشت شبانه در کودکان بیشتر دیده می شود و به طور معمول تا بزرگسالی ادامه پیدا نمی کند ، اگرچه در افرادی که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برند (PTSD) شیوع دارد. وحشت شبانه معمولاً در طول مرحله 3 NREM رخ می دهد و با بیداری ناگهانی همراه با احساس شدید فیزیکی ترس و وحشت مشخص می شود. وقایع می تواند حدود 15 دقیقه طول بکشد ، پس از آن فرد دوباره به خواب می رود و (در بیشتر موارد) اتفاق افتاده را فراموش می کند.

اختلال حرکتی REM: در این نوع اختلال ، فلجی که به طور معمول در هنگام خواب REM رخ می دهد ناقص است و یا وجود ندارد ، به خواب آور اجازه می دهد تا رویاهای خود را عملی کند. این اختلال بیشتر در مردان شایع است و می تواند منجر به رفتار خشونت آمیز یا آسیب دیدگی شود.

بدانید که آیا پارازومنیا دارید یا خیر : برای تشخیص اینکه آیا به اختلال خواب پاراسومنیا مبتلا هستید یا خیر ، متخصصان خواب ما یک روش پلی سومنوگرافی در مرکز (PSG) را برای ثبت رفتارهای خواب شما در طول شب توصیه می کنند.

اختلالات ریتم شبانه روزی

ریتم شبانه روزی ساعت داخلی 24 ساعته بدن است که احساس هوشیاری در روز و خواب آلودگی شبانه را کنترل می کند. اختلالات ریتم شبانه روزی به یک اختلال موقتی یا مزمن در چرخه خواب و بیداری فرد اشاره دارد. افرادی که از این اختلالات رنج می برند قادر نیستند دوره خواب خود را به درستی تنظیم کنند زیرا ساعت بدن آنها با زمان روز مطابقت ندارد. این اختلالات می تواند منجر به بی خوابی یا خواب آلودگی بیش از حد ، مشکل در کار در محل کار یا مدرسه و آسیب اجتماعی شود. برخی از انواع متداول اختلالات ریتم شبانه روزی عبارتند از:

بی نظمی در کار شیفتی: این مسئله بر افرادی که ساعات غیرمعمول یا نامنظم کار می کنند و به ویژه افرادی که شیفت شب کار می کنند تأثیر می گذارد. اختلال در الگوی خواب می تواند منجر به خواب آلودگی بیش از حد ، عدم تمرکز و چندین مشکل دیگر شود.

تاخیر / اختلال فاز خواب پیشرفته: این نوع اختلال خواب زمانی است که الگوی خواب فرد به طور مداوم به عقب تغییر می کند (در نیمه شب بخوابید و خیلی دیر یا حتی بعد از ظهر از خواب بیدار می شود) یا به جلو (خوابیدن) اوایل شب و بیدار شدن از صبح زود).

اختلال خواب و بیداری غیر 24 ساعته: این اختلال زمانی اتفاق می افتد که ساعت داخلی بدن بیش از 24 ساعت روی چرخه کار کند ، به طوری که خواب - و دوره اوج هوشیاری - هر روز بیشتر و بیشتر به عقب منتقل می شود.

اختلال خواب و بیداری نامنظم : در این حالت ، مبتلایان دوره هایی از خواب و بیداری را تجربه می کنند که به طور نامنظم از یکدیگر فاصله دارند و اغلب حداقل دو بار در روز اتفاق می افتد.

جت لگ: اختلال در الگوی خواب که هنگام مسافرت در مناطق دیگر اتفاق می افتد مثالی از اختلال ریتم شبانه روزی است.

 بدانید که آیا شما دارای اختلالات ریتم شبانه روزی هستید: از آنجایی که اختلالات ریتم شبانه روزی در وهله اول کیفیت خواب را تشخیص می دهند ، برخلاف کیفیت خواب ، تشخیص آنها تنها با مطالعه خواب امکان پذیر نیست.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید