نئوپان چیست؟

نئوپان نوعی کاغذ الیاف ضخیم است که به طور معمول از کاغذ بازیافتی ساخته می شود ، اگرچه می توان آن را با خاک اره و سایر مواد نیز تهیه کرد. ممکن است شما از آن به عنوان تخته خرده چوب یا مقوا شنیده باشید. اصولاً نئوپان با برداشتن تکه هایی از کاغذ بازیافتی ، شکل دادن آنها به لایه ها و چسباندن لایه ها به یکدیگر ساخته می شود.

یک چسب با حرارت و فشار اعمال می شود تا اطمینان حاصل شود مواد به عنوان یک محصول منسجم در کنار هم باقی می مانند. همچنین تضمین می کند که محصول در هنگام لمس سفت و سخت می شود. از بسیاری جهات ، نئوپان به مقوا شباهت دارد - در واقع نوعی مقوا غیر موجدار است ، به این معنی که بین دو لایه فلوت مچاله نشده وجود ندارد و این باعث می شود که مقوا راه راه توخالی باشد.

نئوپان به عنوان یک ورق دارای مزایا و معایب مختلفی است. مزایای اصلی البته مقرون به صرفه بودن و متنوع بودن کاربردهایی است که نئوپان ارائه می دهد. عیب اصلی این است که نئوپان تصفیه نشده متخلخل است و بنابراین هر آبی که با آن تماس پیدا کند ، آن را خیس می کند. این مورد در مورد تمام نمرات نئوپان ، حتی بیشترین تراکم نیز صادق است ، بنابراین مهم است که نئوپان درمان نشده خشک و تحت درمان قرار گیرد تا از خیس شدن آب و تورم آن جلوگیری شود ، زیرا این امر باعث غیر قابل استفاده شدن تخته می شود. خوشبختانه ، تراش نئوپان با روکش های مقاوم در برابر آب ، روکش های ملامینه و لاک الکل ها بسیار آسان است و باعث مقاومت بیشتر آن می شود.

ضخامت نئوپان

اگر با نئوپان آشنا نیستید ، ممکن است تفاوت بین ورق های ضخیم نئوپان و ورق های نازک نئوپان را ندانید. چه در اینچ یا میلی متر اندازه گیری کنید ، بسته به اینکه از سیستم ایالات متحده استفاده کنید یا از سیستم متریک ، ضخامت استاندارد نئوپان 30 pt یا 624 gsm است. راهنمای وزن کاغذ ما می تواند به شما در ساختن سر یا دم از برچسب های نئوپان کمک کند. اگر به آن جدول نگاه کنید ، متوجه می شوید که حتی نئوپان استاندارد نیز کمی سنگین تر از کارتن استاندارد است. نئوپان سنگین کاملاً مقوایی نیست ، اما می تواند نزدیک باشد. وزن نئوپان استاندارد ما بر اساس وزن کاغذ معمولی است که توسط کسانی که نئوپان برای پروژه های صنایع دستی خریداری می کنند استفاده می شود.

اندازه نئوپان

اگر به دنبال تخته نئوپان به عنوان یک عنصر حیاتی برای پروژه خود برای سرویس خواب نئوپان هستید ، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: اندازه ورق نئوپان موجود چه اندازه است و آیا می توانم ورق اندازه مناسب پروژه خود را پیدا کنم؟

نکته خوب در مورد نئوپان این است که کاملا همه کاره است. این مجموعه در ابعاد استانداردی از اندازه استاندارد وجود دارد که تقریباً برای هر پروژه ساختمانی مناسب است ، چه شما یک دفترچه یادداشت ایجاد می کنید یا یک کارت تعطیلات DIY .

اندازه های استاندارد نئوپان شامل موارد زیر است:

کوچکترین اندازه ، نئوپان 3 5 5 ، یک انتخاب عالی برای پروژه های کوچکی است که باید مانند کارتها محکم باشند. نئوپان تقریباً به اندازه کاغذ چاپگر معمولی به عنوان یک جلد کتاب انتخاب خارق العاده ای است ، زیرا از کارتن معمولی سخت تر است اما با صفحات کتاب شما کاملاً متناسب است. اگر می خواهید علائم و سایر پروژه های بزرگ را ایجاد کنید ، اندازه های بزرگتر (11 17 17 به بالا) عالی هستند. نئوپان حتی در صورت خسارت قابل توجهی نیز ظاهر می شود خوب به نظر می رسد. به این ترتیب ، مهم نیست که علائم و نشانه های شما تازه و زیبا به نظر می رسند ، هر چقدر دست زدن به آن خشن باشد. بنابراین تنها محدودیت واقعی در اندازه سایز نئوپان ، تصوری است که باید برای استفاده از آن داشته باشید.

نئوپان برای چه استفاده می شود؟

نئوپان یک ماده مقاوم است ، اما هنوز هم یک محصول کاملاً شگفت آور همه کاره است. تقریباً در هر مکانی که بخواهید می تواند از جعبه ها گرفته تا پروژه های هنری کودکان گرفته تا عایق صدا استفاده شود. شما فقط واقعاً توسط تخیل خود محدود هستید. گفته می شود ، به دلیل استحکام مواد ، نئوپان برای محصولاتی که نیاز به تحمل سو abuse استفاده بیش از حد متوسط کارتن دارند ، بسیار مفید است.

بسته به تراکم ، از نئوپان برای انواع پروژه های مختلف ساخت داخل و تزئینات داخلی استفاده می شود. نمرات نئوپان با بیشترین چگالی برای مواردی مانند:

•     میز کار آشپزخانه (روکش شده با ملامین)

•     ساختارهای اساسی کابینت آشپزخانه

•     کف و عایق کف / زیرانداز

•     مبلمان فلت پک (که معمولاً با روکش پوشانده می شوند)

•     عایق بندی ساختمان

نئوپان نرم و با چگالی کم نیز اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:

•     عناصر داخلی مبلمان (مانند ته کشو ، پشت کمد و

•     لهجه های داخلی منزل مثلاً تزئینات و قالب گیری در اطراف پنجره ها و درها

•     کاهش صدا و جذب صدا (به عنوان مثال بلندگوها و دیوارها و کف های مکان موسیقی)

•     بسته بندی

نحوه برش نئوپان

مانند اکثر مواد شبیه چوب ، نئوپان با استفاده از هر اره مکانیکی مانند اره نواری ، اره رومیزی ، اره مدور یا اره برقی بهتر است و به راحتی برش می خورد. با توجه به ماهیت خاص نئوپان ، توصیه نمی کنیم که نئوپان را با اره دستی دستی ببرید ، زیرا این کار باعث ایجاد لبه های بسیار ناصاف و برش غیر دقیق می شود.

اگر نئوپان خام می برید ، روند برش بسیار ساده است. با این حال ، اگر نئوپان را با روکش یا روکش ملامین در یک طرف می برید ، بهتر است تخته را با طرف روکش شده به سمت بالا ببرید ، زیرا ممکن است اره در قسمت پایین آن لبه خشن باقی بگذارد ، که خیلی جذاب به نظر نمی رسد.

به عنوان نکته ایمنی ، همیشه هنگام برش نئوپان از ماسک گرد و غبار بر روی دهان و بینی خود استفاده کنید تا از استنشاق ریزگردها و مواد شیمیایی اپوکسی آزاد شده از تخته محافظت کند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید