ناسازگاری رنگی به عنوان یک روند دکوراسیون خلاقانه

ناهماهنگی رنگ با استفاده از رنگ هایی که با یکدیگر همخوانی ندارند ، روش متفاوتی در تزئین فضای داخلی است. به این ترتیب الگوها و فرمول های سنتی شکسته می شود و مسیری از آزادی خلاق باز می شود.

  • کنتراست رنگی ضروری است
  • کلید ایجاد یک آشپزخانه قدیمی
  • استفاده از تصاویر افراد مشهور در دکوراسیون منزل

آیا می توان ناهماهنگی رنگ را به عنوان روند دکور اعمال کرد؟ در دنیای طراحی داخلی، مردم معمولاً به دنبال هماهنگی زیبایی بین رنگها و اشیا هستند. با این حال ، کمی هرج و مرج می تواند باعث برجسته شدن خانه شما شود.

برخورد رنگ در خانه یک مفهوم زیبایی شناختی است که مردم برای چند سال پیش از آن استفاده می کنند. بعلاوه، این یک طبقه بندی بدون محدودیت محسوب می شود که در آن تصادفی جای خود را به دست می آورد و مفهوم آزادی خلاقیت خانه ای پیدا می کند.

به طور کلی ، مردم عادت دارند که توسط گرایش های مد و هنر اداره شوند. نمونه بارز آن الگوهایی است که جنبش آوانگارد در قرن بیستم تعیین کرده است. همچنین ، به همین ترتیب ، جهانی سازی سازوکاری برای گسترش ایده ها است.

ناهماهنگی رنگ و درک زیبایی شناختی

فضایی با ناهماهنگی رنگ از رنگهایی تشکیل شده است که با هم مطابقت ندارند. یعنی ، آنها به هم ربطی ندارند و یک برخورد و تأثیر خاصی ایجاد می کنند . با این حال ، این بدان معنا نیست که شما باید اتاق را با بیشترین رنگ ممکن پر کنید. بسته به دید خود حتی می توانید فقط با 2 یا 3 کار کنید. در واقع سلیقه و خواسته شما نقش بسیار مهمی دارد.

در سطح زیبایی شناسی ، ناهماهنگی وجود دارد. یعنی چیزی که ممکن است به عنوان عدم چیدمان تصور کنید. مردم معمولاً با رنگ های مکمل ، بلکه با دامنه های متضاد سرد و گرم نیز بازی می کنند تا فضای جایگزین و گاه به گاه را نشان دهند.عدم هماهنگی به شما امکان استفاده آزادتر از ترکیبات را می دهد.

ناهماهنگی رنگ در فضای بسته

ما باید اشاره کنیم که اقلام دکور با این سبک بسیار بیشتر می توانند خود را نشان دهند. هر عنصر برجستگی واحدی به خود می گیرد و از نظر زیبایی شناسی از کل جدا می شود. با این حال این یک روند جدید است. بیایید 4 روش ایجاد ناسازگاری رنگ را بررسی کنیم:

مردم معمولاً از رنگ های زرد و صورتی با هم استفاده نمی کنند. هر دو به شدت برجسته هستند و فضای شیک تری ایجاد می کنند. در همان زمان ، آنها به نبرد خوبی می پردازند ، در حالی که این دو تلاش می کنند  برجسته ترین افراد در اتاق باشند.

مثال خاص دیگر ترکیبی از فیروزه ای و قرمز است. هر دو احساسات بسیار متفاوتی را منتقل می کنند و هنگامی که به هم می رسند ، در آنجا یک حس عجیب و غریب ایجاد می کنند که شخصیت سرد یک رنگ را با قدرت و اشتیاق دیگر همگرا می کنند.

به همین ترتیب ، همانطور که در بالا ذکر شد ، سبز آبی و نارنجی با یکدیگر درگیر می شوند. دومی بسیار بیشتر برجسته می شود ، در حالی که اولی سبک تر و کمتر قابل توجه است. اگر به دنبال چیزی تیره تر ، چه سبز ، آبی یا خاکستری باشید ، همه در یک مکان باشد ، می توان اتاق را با افزودن رنگ های روشن تکمیل کرد.

با استفاده از هنر پاپ

وقتی نوبت به انتخاب سبکی متشکل از این ویژگی ها می رسد ، پاپ آرت احتمالاً سبکی است که به بهترین وجه آنها را ترکیب کند. شکی نیست که برخورد رنگها همین ویژگی منحصر به فرد این سبک است. استفاده از سایه های مختلف و هیچ هماهنگی بین آنها باعث ابتکاری ، تکان دهنده و گزاف است. جایی برای انواع مداخلات مبتکرانه و بی حد و حصر باقی می گذارد.

خلاقیت در رابطه رنگی عاملی ذاتی برای فضا است. فارغ از زیبایی شناسی سنتی ، همه چیز به هر نوع ترکیبی باز می شود . قدرت و انرژی هنر پاپ الگوهای طراحی داخلی اواسط قرن بیستم را می شکند.

چند رنگی تنوع معنا را تشویق می کند

استفاده از بسیاری از رنگ ها به شما امکان می دهد فضای اتاق را با غنای زیبایی پر کنید که باعث زنده شدن شما می شود. ناهماهنگی رنگ در گوشه های مختلف ذهن را مجبور می کند که سعی کند آنها را هماهنگ کند اما این اتفاق نمی افتد.

به این ترتیب ، مردم نیاز به برقراری ارتباط و برقراری گفتگوی مشترک را احساس می کنند . از طرف دیگر ، اگر برخی از ثبات را نداشته باشند ، ارائه معانی مختلف با توجه به مکانی که در آن قرار دارند ، بسیار دشوار است.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید