10 طراح داخلی نمادین که باید بشناسید

تأثیر مشهورترین طراحان داخلی بسیار فراتر از خانه هایی است که آنها مدل داده اند. در اینجا لیست مختصری از 10 طراح داخلی افسانه ای قرن بیستم وجود دارد که کارهای برجسته آنها همچنان بر نحوه تزئین و زندگی در خانه های ما تأثیر می گذارد.

 1.السی دو ولف

السی دو ولف (معروف به لیدی مندل) اغلب به عنوان اختراع حرفه طراحی داخلی شناخته می شود. یک بازیگر صحنه به طراح داخلی تبدیل شد و زندگی پر زرق و برق و داستانی داشت. وی که در سال 1865 در نیویورک متولد شد ، از خانه کودکی ویکتوریایی تاریک و بهم ریخته خود متنفر بود و در سفرهای خارج از کشور طعم فضای داخلی فرانسه در قرن 18 را ایجاد کرد.

طراحی های او سبک و هوا بود، پر از مبلمان فرانسوی ، چینتز و چاپ حیوانات بود. دی ولف ویلاهای فرانسه و عمارت های هالیوود را طراحی کرد و ستون هایی را برای دکوراسیون منازل نوشت. وی در کتاب پرفروش خود در خانه با حسن سلیقه (که توسط نویسنده روزنامه نگار به نام روبی راس وود تبدیل شده است) توسط پرفروش ترین کتاب خود در سال 1913 گفت: "من به خوش بینی و رنگ سفید زیادی اعتقاد دارم ."

"اما من فکر می کنم که ما می توانیم ایده رنگ سفید را خیلی دور حمل کنیم : من از تزئینات بیش از حد دقیق ، از دیوارهای سفید ساده و چوب های سفید ، از مبلمان کاملاً منطبق و طرح های رنگی با احتیاط بیش از حد خسته شده ام. به نوعی احساس دقت در خانه از بین می رود ، زیرا دکوراتور بیش از حد مراقب است.

2.تونی دوکت

تونی دوکت ، یکی از محافظان السی دو ولف ، فارغ التحصیل مدرسه تئاتر ییل بود که قبل از اینکه به عنوان طراح جواهرات و طراح برجسته داخلی در آمریکا و اروپا تبدیل شود ، به عنوان لباس و طراح صحنه برنده جایزه تونی کار می کرد.

Duquette استودیوی شخصی خود را در سال 1941 افتتاح کرد و سبک ماکسیمالیستی و برتر از همه چیز افسانه ها است. مشهورترین اثر Duquette ملک داونریج وی در بورلی هیلز (بالا) بود که وی و همسرش در سال 1949 ساختند. Duquette در سال 1999 درگذشت ، اما شریک تجاری قدیمی او ، هاتون ویلکینسون ، این ملک را خریداری کرد و همچنان به تبلیغ میراث خود ادامه می دهد.

3.کاترین هانلون / Unsplash

Dorothy Draper پیشگام اولیه حرفه طراحی داخلی ، شرکت خود را در سال 1923 تأسیس کرد ، که در حال حاضر توسط پرولت کارلتون وارنی رهبری می شود. دراپر معروف به سبک "مدرن باروک" خود که در فضاهای عمومی مانند لابی هتل ها ، تئاترها و رستوران ها می درخشید ، از اتاق های دوره ای به نفع سبک جسورانه و پر جنب و جوش که رنگ ها و الگوها را مخلوط می کرد ، با لمس های امضا از جمله گل کلم کلم و سیاه -و کف شطرنجی سفید.

Draper همچنین یک ستون محبوب برای مجله Good Housekeeping نوشت و کتابی را منتشر کرد به نام Decorating Is Fun !: How to Be Your Own Decorator . وی نوشت: "تزئینات فقط یک سرگرمی محض است ،" لذت رنگ ، آگاهی از تعادل ، احساس نور ، احساس سبک ، علاقه به زندگی و لذت مفرح از لوازم جانبی هوشمند آن لحظه. " کاغذ دیواری شیک گرمسیری Brazilliance او یک طرح کلاسیک است.

 

4.بیلی بالدوین

بیلی بالدوین پس از مرگ شرکت روبی راس وود را تصاحب کرد. او یک تزئین کننده برای مشتریان مشهور مانند جکی او ، کول پورتر ، گرتا گاربو و دیانا وریلند بود. بالدوین به اندازه سبک شخصی خود به اندازه سلیقه طراحی بی عیب و نقص خود شناخته شده بود ، در سال 1974 در لیست بهترین لباس بین المللی قرار گرفت.

کتاب 1972 وی ، بیلی بالدوین تزئین می کند ، هنوز هم یک مرجع برای طراحان مدرن است. نیویورک تایمز در مرثیه خود در سال 1983 بیلی بالدوین را "رئیس دکوراسیون داخلی" خواند.

5. ژان میشل فرانک

ژان میشل فرانک یک طراح داخلی و مبلمان فرانسوی بود که در اروپا و ایالات متحده کار می کرد. او فضای داخلی را برای کول پورتر ، نلسون راکفلر و السا اسکیاپارلی و یک خط مبلمان برای هرمس طراحی کرد.

سفید رنگ مورد علاقه او بود و او کلاسیک ماندگار مینیمالیستی یعنی میز پارسونز را اختراع کرد . فرانک در سال 1941 در 46 سالگی بر اثر خودکشی درگذشت و متأسفانه کار خود را کوتاه کرد. اما مارینالیسم مجلل و مجلل او که با خطوط تمیز با مواد لوکس ازدواج می کرد ، امروز نیز طنین انداز است.

 

6. رابرت نودسن / کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جان اف کندی

خواهر پریش یک طراح داخلی مشهور بود که با طراح همکارش آلبرت هادلی 30 سال همکاری موفق داشت. تیم معروف به پریش هادلی به جکی کندی بانوی اول کمک کرد تا در اوایل دهه 1960 جاه طلبی خود را در احیای کاخ سفید JFK انجام دهد ، و این امر مهیای بانوان اول بعدی بود. در بالا بازسازی شده آنها در اتاق بیضی زرد دیده می شود .

 

 7.ریزولی

ماریو بواتو ، اهل جزیره استاتن ، معروف به دلیل آوردن سبک خانه انگلیسی در ایالات متحده ، لقب وی به "شاهزاده Chintz" است. بواتا چرخشی بزرگتر و جسورانه تر به آمریکا بخشید و نام خود را روی همه چیز از مبلمان تا کالاهای خانگی به عنوان یکی از محبوب ترین طراحان دهه های 1980 و 90 قرار داد. او بیش از نیم قرن تحت تأثیر طراحی آمریکایی در سال 2018 درگذشت .

 

8. آیلین گری، مانوئل بوگو / انجمن Cap Moderne

کار پیشگامانه آیلین گری ، طراح ایرلندی (1976-1878) ، که در کنار مدرنیست هایی مانند لوکوربوزیه کار می کرد ، از مبلمان گرفته تا فضای داخلی تا معماری گسترش یافت. وی ویلا E-1027 (بالاتر) واقع در ریویرا فرانسه به عنوان بخشی از یک مکان تاریخی ملی فرانسه و همچنین یک میراث جهانی یونسکو به لوکوربوزیه Cabanon می پیوندد.

در فرانسه ، انجمن Cap Moderne در سال 2014 برای بازسازی املاک برای بازدیدهای عمومی تاسیس شد. میز قابل تنظیم E1027 گری در مجموعه طراحی دائمی موزه هنرهای مدرن در شهر نیویورک قرار دارد و امروزه نیز تولید و محبوبیت زیادی دارد ، جایی که به نظر می رسد تازه همانطور که در سال 1927 طراحی کرد.

 

9. شارلوت پریاند

طراح قرن بیستم شارلوت پریاند نشان خود را به عنوان یک طراح مبلمان و طراح داخلی معروف به کلاسیک های ماندگار به عنوان Chaise Longue Basculante نمادین طراحی شده در سال 1928 نشان داد.

"به عنوان یک زن پیشگام در طراحی مدرنیست ، کار پرریاند اغلب تحت الشعاع مشهورتر او قرار گرفت همکاران مرد ، از جمله لوکوربوزیه ، پیر ژانرت و ژان پروو ، "در یک بیانیه مطبوعاتی از موزه طراحی لندن در مورد گذشته نگر 2021 از کارهای او می خوانند . "با این حال ، در سال های اخیر شهرت وی به عنوان یک طراح و معمار مبلمان با قد و قامت همسالانش مطابقت داشته است - به ویژه مبلمان او بسیار مورد توجه مجموعه داران قرار گرفته است."

10خانه لوران توسط فرانک لوید رایت

 نلس آکرلوند / خانه لوران

در حالی که فرانک لوید رایت به دلیل ابداع سبک Prairie و تولید پربار خانه های شاخص اواسط قرن و سایر ساختمان ها شناخته شده است ، بدون شک به دلیل رویکرد جامع نگر طرح. وی که به جهت دهی به ساختمان ها و انتخاب موادی که به طور هماهنگ با محیط طبیعی آنها سازگار باشد ، شهرت داشت ، به همان اندازه وسواس داشت که در داخل ساختمان به چه شکل و ساختمانهایش کار می کرد.

او نور و منظره طبیعی به ارمغان آورد و از رنگهای رنگ گرفته تا مبلمان ، نورپردازی ، شیشه های تزئینی ، فرش و هنر همه را طراحی یا انتخاب کرد. سبک هنوز مشهور و بسیار کپی شده وی شاهدی بر تأثیر ماندگار وی در طراحی داخلی است.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید