خواب خود را دوباره تنظیم کنید

1. هر روز در یک ساعت مشخص بیدار شوید

داشتن خواب بهتر در شب فقط به رفتن به رختخواب در یک زمان معقول بستگی ندارد.  

بدن ما بر اساس آنچه به عنوان "ریتم شبانه روزی" شناخته می شود ، عمل می کند که به برنامه های روزمره ثابت متکی استبدون داشتن ثبات در خواب ، حتی پس از خواب می توانیم احساس کندی و خستگی بیش از حد کنیم.  
مهم این است که چه در روزهای هفته و چه در تعطیلات آخر هفته زمان بیداری را که برای شما مفید باشد انتخاب کنید.

2. اتاق خواب خود را تا آنجا که ممکن است تاریک کنید

یک اتاق تاریک برای ایجاد یک خواب بدون وقفه ضروری استحتی یک نور ملایم و درخشان مانند ساعت زنگ دار نیز می تواند چرخه خواب شما را مختل کند.
متخصصان خواب از دانشگاه هاروارد پیشنهاد می كنند كه میزان روشنایی را حدود 2-3 ساعت قبل از خواب كاهش داده و سپس حداقل یك ساعت قبل از خواب تمام دستگاه های ساطع كننده نور را خارج كنید تا سطح ملاتونین به حالت طبیعی خود برسد
  اگر اتاق خواب شما در معرض نورهای بیرونی شب مانند نور مهتاب ، چراغ های خیابان و ماشین های عبوری است ، سرمایه گذاری روی پرده های خاموشی با کیفیت می تواند مانع از اختلال در خوابیدن این منابع نوری شود

3. از ورزش خیلی نزدیک به زمان خواب خودداری کنید

ورزش منظم برای سلامت کلی خواب شما عالی است ، اما زمان روز می تواند بر کیفیت آن تأثیر بگذارد.
ورزش متابولیسم شما را تنظیم می کند و به حرکت ریتم بدن کمک می کند ، اما همچنین باعث آزاد شدن "هورمون های بیدار" مانند اندورفین می شودمطالعات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است کسانی که برنامه ورزش خود را در اواسط ظهر دارند ، کیفیت خواب آنها را نسبت به افرادی که مرتباً شب ها تمرین می کنند ، بهبود بخشیده اند.

 

4. گیاهان را به اتاق خواب وارد کنید

علاوه بر تأمین رنگ و نشاط در خانه شما ، گیاهان داخلی می توانند فواید زیادی برای سلامتی در منزل شما ایجاد کنند که ممکن است منجر به خواب بهتر در شب شود.
مطالعات انجام شده از دانشگاه ویلینگ دریافت که ژربرا و آلوئه ورا می توانند به عنوان تصفیه کننده هوا طبیعی عمل کنند ، در حالیکه نیلوفرهای صلح در ترسیم رطوبت از هوا و بهبود سطح رطوبت بسیار عالی هستندیاس و اسطوخودوس نه تنها می توانند صحنه اتاق شما را بهبود بخشند ، بلکه می توانند به آرامش ذهن قبل از خواب کمک کنند.
اگر می توانید فضا و زمان لازم برای پرورش و پرورش گیاهان را در اتاق خواب خود پیدا کنید ، ممکن است آنها با یک فضای خواب و تجربه بهتر به شما جبران کنند.

 

5. از نوشیدن قهوه خیلی نزدیک به زمان خواب خودداری کنید

بهتر است حداقل تا شش ساعت قبل از خواب از مصرف قهوه خودداری کنید
به گفته متخصصان خواب از انجمن پزشکی خواب آمریکا ، محرک هایی مانند قهوه می توانند کیفیت خواب شما را تحت تأثیر قرار دهند و ممکن است خرخر و بدبختی را بدتر کنند و از همه مهمتر خوابیدن را دشوار می کنند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید