3 کاری که نمی توانید در خواب انجام دهید

بعضی از کارهایی که نمی توانیم در خواب انجام دهیم واضح است ، مانند پختن غذا یا ماراتن 

موارد دیگری که خواب از آنها جلوگیری می کند خیلی واضح نیستند. اگر می توانید در خواب راه بروید ، در خواب صحبت کنید و در بعضی موارد در خواب جیغ بزنید و باز هم بیدار نشوید 

در اینجا سه ​​کار غیر منتظره وجود دارد که نمی توانید هنگام خواب انجام دهید:

در خواب نمی توانید عطسه کنید

محقق خواب ، استیون شی ، مدیر انستیتوی علوم بهداشت حرفه ای اورگن در دانشگاه علوم و بهداشت اورگان ، او روی صدها مطالعه خواب کار کرده است و هیچ کس تا به حال در خواب عطسه نکرده است. او نظریه ای درمورد چرایی ، شامل مراحل غیر REM و REM خواب دارد. در هنگام خواب غیر REM ، یا خواب عمیق ، محرکی که به طور عادی شما را عطسه می کند ، مانند غلغلک دادن پر در زیر بینی ، به راحتی از بین نمی رود. اگر محرک به اندازه کافی قوی باشد ، مانند یک صدای بلند ، بوی دود ، یا شاید یک صدای جدی پر وجود داشته باشد ، شما به راحتی از خواب بیدار می شوید و سپس عطسه می کنید. در هنگام خواب REM ، در مرحله ای که چشم های شما پشت درب شما سوسو می زند و شما رویای واضح خود را می بینید ، در واقع عضلات شما نیمه فلج می شوند تا از عمل کردن رویاها جلوگیری کنند ، این امر همچنین مانع بزرگ شدن درد می شود.

 

هنگام خواب نمی توانید سرفه کنید

به نظر می رسد که سرفه ، دقیقاً مانند عطسه ، هنگام خواب امکان پذیر نیست. شیا در یک مطالعه خواب ، پسری را که سرفه مزمن داشت ، مورد مطالعه قرار داد. اگرچه کودک بیدار هر 10 تا 15 ثانیه به طور مداوم سرفه می کند ، اما سرفه او در هنگام خواب فروکش می کند ، به همین دلیل در هنگام خواب نمی توانید عطسه کنید. هنگامی که افراد بیمار هستند و احساس می کنند کل شب بیدار شده اند و سرفه می کنند ، دلیل آن این است که آنها واقعاً نخوابیده اند. هر بار که در طول شب سرفه می کنید ، در واقع برای میلی ثانیه از خواب بیدار می شوید ، سرفه می کنید ، سپس دوباره به خواب می روید.

 

در خواب احتمالاً نمی توانید خمیازه بکشید

محققان خواب هنوز در حال مطالعه این مورد هستند ، اما اکثر نظریه ها معتقدند که خمیازه یا واکنشی همدلانه با دیگران است - وقتی BFF شما خمیازه می کشد - یا وسیله ای برای تنظیم دما است که با انتقال خون به عضلات صورت مغز را خنک می کند. ژورنال  نفس خواب . فارغ از اینکه چرا خمیازه می کشید ، که هنوز جای بحث دارد ، متیو ابن ، مدیر آزمایشگاه بیمارستان نیویورک / مرکز پزشکی ویل کورنل ، به نیویورک تایمز گفت مواردی از خمیازه کشیدن افراد در خواب وجود داشته است ، اما این نادر. از آنجا که بیشتر خستگی ، بی حوصلگی ، قبل از خواب یا بیدار شدن از خواب خمیازه می کشید ، به احتمال زیاد اکثر ما این کار را در خواب انجام نمی دهیم.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید