آیا نوجوان شما به اندازه کافی خواب می کند؟

دلایل مختلفی برای این کم خوابی نسلی وجود دارد

هنگامی که کودک به سن بلوغ رسید ، یک تغییر بیولوژیکی 2 ساعته در ساعت داخلی یک نوجوان وجود دارد ، به این معنی که اگر شما عادت دارید کودک خود را در ساعت 9:00 بخوابید ، اکنون ممکن است او نتواند بخوابد. تا ساعت 11:00 بعد از ظهر ، زمان خواب بعدی باید با زمان بیداری بعدی مطابقت داشته باشد ، اما دبیرستان ها معمولاً زودتر از مدارس ابتدایی یا راهنمایی شروع می شوند. اگر کودک شما باید تا ساعت 7:00 صبح در مدرسه باشد ، ممکن است مجبور شود ساعت 5:00 صبح بیدار شود تا آماده شود و به موقع آنجا باشد.

دکترها می گویند: "فشارهای انجام تکالیف درسی ، فعالیت های بعد از مدرسه ، مشاغل ، زندگی اجتماعی و تأثیر شدید زمان روی صفحه نمایش را با تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، رایانه ها و بازیها اضافه کنید و نوجوان شما ممکن است شبانه چندین ساعت کمتر بخوابد." برگدار

اگر شک دارید که نوجوان شما خواب کافی ندارد ،  بیمارستان کودکان در سراسر کشور  به شما توصیه می کند که برای این علائم هوشیار باشید:

تغییرات خلق و خوی.  نوجوانان به طور طبیعی بدخلق هستند ، اما کم خوابی علاوه بر این که توانایی کنترل کمتر این احساسات را در آنها ایجاد می کند ، باعث بدتر شدن حالت بدخلقی ، تحریک پذیری و احساس خستگی می شود.

 

تغییر در رفتار

  نوجوانانی که خواب کافی ندارند ، بیشتر در رفتارهای پرخطر مانند مشروبات الکلی و رانندگی سریع شرکت می کنند.

 

اختلال در توانایی شناختی

خواب کم می تواند باعث توجه ، توجه ، حافظه ، توانایی تصمیم گیری ، زمان واکنش و خلاقیت شود ، همه اینها می تواند بر عملکرد در مدرسه و فعالیت های خارج از برنامه تأثیر بگذارد.

افت تحصیلی  طبق آکادمی اطفال اطفال آمریکا ، نوجوانانی که خواب کافی ندارند ، نمرات ضعیف می گیرند ، در مدرسه به خواب می روند و دیر می آیند یا به طور کلی مدرسه را از دست می دهند.

 

اختلال در رانندگی

محرومیت از خواب می تواند هوشیاری راننده، توجه، زمان واکنش، قضاوت و تصمیم گیری با توجه به تحت تاثیر قرار،  ملی ایمنی ترافیک بزرگراه محیط مدیریت istration . یکی از بدترین خواب آلودگی در پنجره های رانندگی بین ساعت 3 بعد از ظهر تا 4:00 بعد از ظهر اتفاق می افتد ، در همان زمان ممکن است بسیاری از نوجوانان از کار اخراج یا فعالیت های بعد از مدرسه به خانه بروند.

5 نکته از  بیمارستان کودکان در سراسر کشور برای کمک به نوجوانان در داشتن یک خواب راحت

یک برنامه خواب منظم داشته باشید.  نوجوان خود را تشویق کنید هر روز تقریباً در همان ساعت بخوابد و بیدار شود. این برنامه باید اطمینان حاصل کند که او 9 ساعت خواب توصیه شده در شب را دارد.

آخر هفته خواب زیاد را تشویق نکنید. خواب در تعطیلات آخر هفته برای جبران عقاید ممکن است ایده خوبی به نظر برسد ، اما در حقیقت این کار نوجوان شما را سخت تر می کند که با پایان یافتن آخر هفته به یک برنامه منظم خواب برگردد.

چرت زدن خوب است. یک چرت کوتاه زود هنگام عصر 15 تا 20 دقیقه می تواند به رفع نیاز خواب کمک کرده و از خواب آلودگی در اواسط بعد از ظهر جلوگیری کند.

دو شاخه را بکش. تلفن های هوشمند و تبلت ها را 2 ساعت قبل از خواب مصادره کنید. اگر غر زدن بیش از حد بلند شد ، برنامه ای مانند  F.lux  یا  CF.lumen را بارگیری کنید  که می تواند نور آبی مختل کننده خواب را که توسط دستگاه های الکترونیکی ساطع می شود ، مسدود کند.

با متخصص اطفال صحبت کنید. اگر نوجوان شما نمی تواند به خواب رود ، خروپف می کند (یکی از علائم آپنه خواب) یا در طول روز بیش از حد خواب آلود به نظر می رسد ، با پزشک خود مشورت کنید. دکتر لیسی می گوید: "همچنین توجه به چگونگی رفتار نوجوان شما نیز به طور کلی مهم است." "اغلب اوقات ، خواب آشفته نشانه اتفاق دیگری است ، از افسردگی یا اضطراب گرفته تا مشکلات اجتماعی در مدرسه."

همانطور که والدین نوجوانان می دانند ، در واقع جلب توجه آنها می تواند سخت ترین کار باشد. دانشگاه میشیگان  نشان می دهد مسلح نوجوان شما با همان اطلاعات شما داشته باشد. حقایق مربوط به  نوجوانان و خوابیدن  از TeensHealth یا  خواب آلودگی رانندگی  از بنیاد ملی خواب ، که فقط برای نوجوانان نوشته شده است ، ممکن است بیش از همه استدلال ، استدلال یا بحث والدین تأثیر داشته باشد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید