افزایش ایمنی برای احساس بهتر و بهتر خوابیدن

این 5 مورد تقویت کننده سیستم ایمنی را به میان وعده های خوشمزه تبدیل کنید که باعث بهبود رفاه و خواب با کیفیت می شوند.

آیا به دنبال راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستید؟ آسان ترین و خوشمزه ترین راه البته از طریق غذاهایی است که می خوریم و کیفیت خواب ماست.

بیشتر شما احتمالاً خواص مفید ، مفید برای شما ویتامین های C ، E ، B کمپلکس و منیزیم را برای مبتدیان خوانده یا شنیده اید. نیروگاههای تقویت کننده سیستم ایمنی A و D ، همانطور که در این گزارش مطالعه شده است  ، با توانایی متابولیسم در سیستم ایمنی بدن ما برای کمک به مبارزه خوب ارتباط دارند. بتا کاروتن ، اسید اگزالیک و سایر مواد مغذی مفید که به طور طبیعی در انواع میوه ها ، سبزیجات ، گیاهان دارویی ، کربوهیدرات های پیچیده و ماهی یافت می شود نیز برای آماده نگه داشتن بدن برای دفع ویروس مزاحم کلیدی هستند.

در اینجا پنج جز اصلی افزایش سیستم ایمنی بدن و روش های تبدیل آنها به میان وعده های خوشمزه یا وعده های غذایی سبک که موجب بهبود رفاه و خواب با کیفیت می شوند ، آورده شده است:

1) ماست کم چرب

ماست ساده و کم قند که در یخچال های سرتاسر کشور یافت می شود ، یک غذای دوستدار لبنی برای بدن است. این ماده حاوی کلسیم ، پروتئین ، پروبیوتیک ها (برای سلامت روده شما) ، ید ، ویتامین B12 و ویتامین D است. این ویتامین به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند و باعث افزایش دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری می شود.

جایزه دیگری؟ مطالعه ای  که در سال 2016 منتشر شد نشان داد که کسانی که روزانه 100 گرم ماست مصرف می کنند یا روزانه کپسول پروبیوتیک مصرف می کنند ، نسبت به افرادی که مصرف نمی کنند ، اضطراب ، افسردگی و استرس کمتری دارند. این مطالعه نتیجه گرفت که این امر احتمالاً به دلیل رابطه مغز و روده و توانایی روده در تولید سروتونین و دوپامین ، انتقال دهنده های عصبی که به شرایط فوق الذکر کمک می کنند ، می باشد.

دوز روزانه خود را دریافت کنید:

یک صبحانه سریع بخورید: ماست یونانی ساده خود را با یک قطره نمک شربت افرا ، برش های موز تازه ، انبه و زغال اخته یا توت فرنگی لایه لایه کنید. برای پودر کردن ، چند پپیتاس غنی از منیزیم یا مغزهای خشک شده بوجود آمده اضافه کنید (منیزیم به عملکرد عصب و عضله کمک می کند).

یک کاسه بزرگ و دلچسب چیلی چند لوبیا یا سوپ مورد علاقه خود را به جای خامه ترش با ماست پر کنید.

به جای خامه برای یک ضربه پروبیوتیک به ظروف ، ماکارونی یا ظروف برنجی اضافه کنید!

2) CINNAMON

دارچین (که در مورد دارچین "واقعی" یا سیلان صحبت می کنیم) جدا از اینکه ادویه اصلی در لاته ادویه کدو تنبل است ، به دلیل انبوهی از فواید سلامتی نیز ارزشمند است. این مقادیر زیادی از سینامالدئید است که به عنوان دفع کننده باکتری ها و عفونت ها شناخته می شود ، بخشی از این ارزش ادویه خوشمزه است. در حقیقت ، فرهنگ های سراسر دنیا از دارچین به عنوان ماده نگهدارنده مواد غذایی طبیعی استفاده می کنند. سرشار از آنتی اکسیدان نیز ضد التهابی است که به مبارزه با عفونت ها و ترمیم آسیب بافت کمک می کند.

دوز روزانه خود را دریافت کنید:

دارچین سیلان را درون چای گیاهی مورد علاقه خود یا حتی یک فنجان قهوه خوب بچرخانید (آن را قهوه خود به سبک مکزیکی بدانید).

روی کدو تنبل مکعبی و بو داده ، بلوط یا کدو تنبل بپاشید.

در سوپ های ریشه ای سبزیجات ، کاری و خورشت ها استفاده کنید.

به اسموتی اواسط بعدازظهر خود با یک موز کامل ، یک فنجان آب مورد علاقه خود (لیچی ، پرتقال ، آناناس که همه کار می کنند) ، یک و نیم فنجان ماست یونانی یا کفیر ساده ، 1/4 قاشق چای خوری دارچین سیلان اضافه کنید (بعلاوه اضافی برای پاشیدن) در بالای آن) و یک فنجان انباشته مکعب یخ. کمی دارچین اضافی مخلوط کنید ، بریزید ، گرد و غبار بگیرید ، جرعه جرعه و بو بخورید!

3) میوه مرکبات

مرکبات دارای ویتامین C زیادی است که تولید گلبول های سفید خون را برای مقابله با عفونت ها افزایش می دهد. بنابراین هر قطره خوبی طلایی را از پرتقال ، گریپ فروت ، لیمو ، لیموترش ، نارنگی ، پوملو ، تانژلوس و امثال آن فشار دهید! آیا می دانید بدن شما این ویتامین را ذخیره یا تولید نمی کند؟ بنابراین اطمینان حاصل کنید که روزانه از مرکبات لذت می برید!

دوز مرکبات روزانه خود را دریافت کنید:

آب لیمو و آهک باعث روشنایی هر چیزی از سس سالاد ، تکه ماهی تازه کبابی ، مرغ ، گوشت خوک ، تاکو ، شیرجه یا نوشیدنی می شوند!

از مایه مرکبات در دسرها ، گرانولای خانگی یا همراه با گیاهان تازه برای مالش ، ماریناد یا نم نم باران استفاده کنید.

آب مرکبات ترش (لیمو یا آهک) را له کنید ، زنجبیل تازه و عسل به آن اضافه کنید و در قابلمه کوچکی گرم کنید و بگذارید تا خنک شود. این اکسیر راهی عالی برای افزودن یک مشت تقویت کننده سیستم ایمنی به یک فنجان چای گیاهی یا مخلوط با آب برای یک نوشیدنی تازه می شود.

4) چای

یک چای بگیرید و بنوشید ، زیرا چای - چه سبز ، چه سیاه و چه سفید - در هر جرعه آنتی اکسیدان ، پلی فنول و فلاونوئیدهای ضد بیماری را تحویل می دهد.

به طور خاص چای سبز در  حال بررسی است  که می تواند به طور طبیعی بر تعداد سلول های T نظارتی تأثیر بگذارد ، که می تواند عملکرد ایمنی بدن را بهبود بخشد.

مطلع دوز روزانه خود را (فراتر از فنجان):

چای مورد علاقه خود را در شیر نارگیل ، خامه یا هر مایع دیگری آغشته کنید تا عطر و طعم آن را به هر چیزی تزریق کند. از پودینگ برنج ، بستنی ، کاستارد ، ریزوتو ، سوپ و ماهی شکار گرفته تا شراب.

برای سیگار کشیدن گوشت یا ماهی از برگهای خشک چای سیاه یا سبز استفاده کنید - طعمی که به آن می بخشد بی نظیر و خوشمزه است.

تانن موجود در چای سیاه که به شدت دم می شود ، یک ماده نرم کننده عالی گوشت است. گوشت خود را چندین ساعت قبل از کباب کردن یا برشته شدن برای نتایج سطح بعدی ، مارین کنید.

5) بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر فقط برای صبحانه نیست. این ابرغذای محلول ، غنی از فیبر و کاهش دهنده کلسترول (درست است ، به این  مطالعه مجله تغذیه بریتانیا مراجعه کنید ) ، به هر طریقی از روز ، به روش های مختلف مناسب است.

نکات اضافی برای بتاگلوکان ها که به طور طبیعی در جو دو سر وجود دارد و به تقویت سلول های خونی ضد عفونت کمک می کند. این که جو دوسر دارای روی و سلنیوم باشد ، دو ماده مغذی شناخته شده برای کمک به حفظ عفونت است ، ضرری ندارد. اوه ، و به لطف تریپتوفان موجود در جو دو سر (اسید آمینه ای که مغز به سروتونین تبدیل می شود) ، بدن شما می تواند شل شود تا بتوانید خواب شبانه بهتری داشته باشید!

دوز روزانه جو دوسر خود را دریافت کنید:

یک جو دوسر خوش طعم با 1 فنجان جو دوسر برش خورده استیل ، یک عدد تخم مرغ نرم ، یک مشت سبزیجات غنی از ویتامین C سیر شده (کلم قمری ، اسفناج یا خرد خرد شده سوئیس) ، 2 برش ماهی سالمون دودی ، یک قطره قطره چکان زیتون روغن ، فلفل سیاه تازه آسیاب شده و یک عدد ماست یونانی با یک تکه پیازچه تازه یک وعده ناهار سبک و پر طعم ایجاد می کند.

جو دو سر سریع را با کره مغزهای مورد علاقه خود ، چیپس شکلات تلخ ، عسل ، میوه خشک ، گردوی خرد شده ، ادویه های گرم کننده مانند دارچین یا زنجبیل ترکیب کنید و توپ های قدرتمندی به سختی کار می کنید!

به جای خرده نان ، یک مشت جو دو سر نورد در کوفته ، گوشت گوشت یا برگر خود بریزید. شما یک تقویت فیبر و یک ماده مغذی جو دوسر بدست می آورید - یک پیروزی.

کمک به سیستم ایمنی بدن خود همانقدر خوشمزه است که برای شما مفید است. در مورد آنچه برای یک روز پرانرژی و خواب آرام می خورید بخوانید  .

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید