ایده های زمان چای برای سلامتی من

این که آیا چای برای دو نفر است یا چای برای شما ، در اینجا نحوه انتخاب فنجان مناسب + مزایای سلامتی آورده شده است.

زمان چای ممکن است مانند یک تمایل به مصرف قدیمی باشد ، اما با برخی تنظیمات جزئی ، این سنت بریتانیایی می تواند یک افزایش انرژی و سپس برخی از آنها را افزایش دهد.

چای با کافئین کمتر از قهوه ، فواید سلامتی نیز دارد. طبق مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه ، چای مملو از آنتی اکسیدان ها ممکن است با کمک به کاهش فشار خون و کلسترول خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد  .

از برگهای گیاه  Camellia sinensis  ساخته شده ، عطر ، طعم و رنگ هر چای با توجه به اینکه چه مدت برگهای چای پس از برداشت اجازه پژمرده شدن و اکسید شدن دارند ، تعیین می شود. دمنوش های گیاهی که به آنها تیزان نیز گفته می شود ، از گل ، گیاهان و میوه ها مانند بابونه ، گیاه هیبیسکوس ، زنجبیل یا لیمو تهیه می شود. برخلاف چای های سنتی ، آنها معمولاً حاوی کافئین نیستند.

فواید سلامتی چای های سنتی از گروهی از مواد شیمیایی گیاهی است که به عنوان فلاونوئیدهای پلی فنول شناخته می شوند. در داخل پلی فنول های ساده ، کاتچین ها مفیدترین مواد در نظر گرفته می شوند.

این که آیا چای برای دو نفر است یا چای برای شما ، در اینجا نحوه انتخاب یک فنجان مناسب آورده شده است.

چای سبز:  در چین و ژاپن محبوب است ، چای سبز حاوی برگ های غیر اکسید شده است. چای سبز با بیشترین میزان پلی فنول از نظر وزنی ، همچنین از نظر تأثیرات آن بر سلامت استخوان و پیشگیری از سرطان ، بیشترین نوع مورد مطالعه برای سلامتی است. طبق گفته انستیتوی ملی سرطان : EGCG ، EGC ، ECG و EC چای سبز حاوی بالاترین سطح چهار کاتچین بالقوه مفید است  .

چای سیاه:  در چای سیاه ، محبوب ترین چای در ایالات متحده ، برگ های چای پژمرده ، کبود ، غلتانیده و کاملاً اکسید می شوند. به دلیل اکسیداسیون بالاتر ، چای سیاه حاوی مقادیر کمتری کاتچین نسبت به چای سبز است ، اما غلظت های تئاروبیگین ها و تئافلاوین ها را افزایش می دهد ، دو نوع پلی فنول پیچیده.

چای اولانگ:  جایی بین چای سیاه و سبز ، چای اولانگ از برگهای پژمرده ، کبود و نیمه اکسیده تولید می شود. اولانگ حاوی پلی فنول های ساده و پیچیده است.

چای سفید:  همچنین در معرض حداقل اکسیداسیون ، چای سفید از برگ های جوان چای یا جوانه های رشد استفاده می کند. چای سفید حاوی EGCG همان مقدار چای سبز است.

چای های ویژه:  اگر چیزی کمی غیر معمول می خواهید ، چای کومبوچا را تخمیر کنید که به صورت سرد سرو شود. مطالعات ، مانند این مقاله در  Journal of Physiological Anthropology ، نشان داده است که غذاهای تخمیر شده ممکن است باعث بهبود سلامت روده و سلامت روان شوند.

 

دم کردن جام عالی

خواه چای خود را گرم ، سرد ، با یک یا دو توده بخورید ، این مراحل را دنبال کنید تا یک فنجان کامل دم کنید:

آب تازه ، سرد ، فیلتر شده یا چشمه را به جوش بیاورید. هرگز آب را جوش نزنید ، این باعث می شود آب اسیدی کمتری ایجاد شود و مقدار پلی فنول موجود در چای کاهش یابد.

آب خود را در مایکروویو قرار ندهید - خیلی سریع گرم می شود و طعم لطیف چای را از بین می برد.

چای خود را بریزید و اجازه دهید آن را خنک کند.

برای جلوگیری از طعم تلخ ، با توجه به نوع چای و قدرت مورد نظر شیب دار کنید. این چای ها 2-3 دقیقه برای چای های سبز ، سفید و اولانگ و 3-5 دقیقه برای چای های سیاه ، گیاهی و میوه ای است.

برای جلوگیری از برهم زدن خواب خوب ، زمان چای صبحانه خود را حداکثر تا ظهر تنظیم کنید. برای استراحت بعد از ظهر ، به چای بدون کافئین بروید. یا یک چای گیاهی یا میوه ای انتخاب کنید. برخی از اینها ممکن است ویتامین های آنتی اکسیدان A و C را تأمین کنند.

برنامه ریزی برای استراحت چای روزانه همچنین به شما کمک می کند تا ساکت بودن را برای خود رقم بزنید. ترکیب  مدیتیشن با تمرکز حواس  به درو مزایای سلامت و خواب و حتی روانی بیشتر. یا از یک مهمانی آرام با دوستان خود لذت ببرید. با داشتن پتانسیل سلامتی ، شاید چای راز ماندگاری بیشتر سلطنتی سلطنتی باشد؟

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید