آیا خواب با پنجره باز برای سلامتی بهتر است؟

جوانب مثبت: خواب عمیق تر و آرام تر

برای مبتدیان ، تحقیقات به طور مکرر نشان می دهد که دمای خنک خوابیدن را آسان می کند.

هوای خنک نه تنها به خواب رفتن شما کمک می کند ، بلکه به خواب رفتن شما نیز کمک می کند. تعداد خواب ® خوابهای تختخواب هوشمند که دمای بدن خود را در شب سرد توصیف می کنند ، بیشترین آرامش را دارند. 

مطالعه ای در سال 2012 از  ژورنال Physiological Anthropology

  نشان داد که قرار گرفتن در معرض گرما باعث افزایش بیداری و کاهش دوره های خواب سریع حرکت چشم می شود. به عبارت دیگر هرچه اتاق گرمتر باشد ، خوابیدن و خوابیدن سخت تر است.

تحقیقات اضافی ، مانند این مطالعه 2015 که در   مجله Indoor Air منتشر شده است ، می گوید پنجره های باز باعث بهبود تهویه و کاهش میزان مونوکسیدکربن در خون فرد می شود که با کمبود خواب و بیداری همراه است.

 

CONS: مشکلات آلرژیک احتمالی

خوابیدن با پنجره باز می تواند بر سلامتی شما نیز تأثیر منفی بگذارد. در حالی که هوای سرد به خودی خود نمی تواند شما را بیمار کند - سرماخوردگی و سرماخوردگی به دلیل غالب شدن سیستم ایمنی بدن در بدن توسط میکروب ها رخ می دهد ، اما به طور بالقوه می تواند حفره های بینی را خشک کند و در نتیجه باعث افزایش تولید مخاط و عفونت سینوسی شود.

علاوه بر هوای خشک ، خوابیدن با پنجره باز می تواند شما را در معرض مواد حساسیت زا قرار دهد که به راحتی هنگام خواب می توانند استنشاق کنند.

 "به طور معمول ، در طول روز هنگامی كه گیاهان گرده های خود را به هوا رها می كنند ، تعداد زیادی از گرده ها را با هم مرتبط می كنیم." اما همچنین شواهدی وجود دارد كه نشان می دهد غلظت گرده های منتقل شده در هوا نیز هنگام عصر زیاد است. به ویژه در بهار و پاییز ، مواد آلرژی زا ، گرد و غبار و ذرات معلق (مانند آلودگی هوا یا ذرات آتش سوزی) به داخل آن دمیده و آلرژی و آسم را تحریک می کنند.

"آلرژی و آسم می تواند منجر به تولید مخاط بیشتر ، نفس نفس و افزایش سرفه شود."

و گرچه آلرژی و آسم به خودی خود مشكلاتی هستند ، اما همچنین شرایطی هستند كه می توانند خواب را به راحتی مختل كنند ، سیستم ایمنی بدن را تضعیف كرده و شما را در برابر سایر بیماری های غیر مرتبط نیز باز كنند.

 

دمای خواب ایده آل چیست؟

طبق تحقیقات Sleep Number ، محیط مطلوب خواب بین 65-67 درجه است. در دمای 65 درجه ، بدن ما "از نظر حرارتی خنثی" باقی می ماند ، به این معنی که برای ایجاد یا ریختن گرما نیازی به هیچ کاری ندارند. گرمای بدن از طریق پاها ، سر و دستان شما آزاد می شود ، بنابراین آنها را بدون پوشش نگه دارید (یا از ملافه کمتری استفاده کنید) تا خنک تر بمانید. تشک ، تشک ، بالش ، ملحفه و سایر وسایل مانند پنکه را برای پایین نگه داشتن دمای بدن انتخاب کنید تا بتوانید در خواب بمانید و کیفیت بهتری داشته باشید. اگر اتاق خیلی گرم است یا تختخواب تنفس ندارد ، گرما در کنار شما به دام افتاده و خوابیدن با کیفیت را دشوار می کند. از استفاده از پتوی برقی خودداری کنید - ممکن است به خواب رفتن کمک کند ، اما گرمای اضافی بر خواب شما در طول شب تأثیر منفی می گذارد.

 

در آخر...

تا زمانی که مشخص نشود خوابیدن با پنجره باز چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد ، خوابیدن با پنجره ترک خورده ممکن است یک روش بهتر باشد. خوابیدن با پنجره باز می تواند سهوی باعث ایجاد حساسیت ، آسم شود یا به طور بالقوه باعث بیماری در کسی شود که سیستم ایمنی بدنش از قبل ضعیف شده است. اما برای بیشتر افراد ، نسبتاً بدون خطر است. سعی کنید اتاق خواب خود را در حدود 65 درجه با رطوبت 65 درصد نگه دارید. از این طریق خیلی سرد یا خیلی گرم نیستید - درست همانطور که بدن شما آن را دوست دارد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید