نکاتی برای دکوراسیون اتاق خواب

تختخواب ، بالش ، چراغ ، نیمکت - چه طراح داخلی مشتاق باشید و چه بخواهید به خانه خود کمی دکوراسیون بدهید ، اتاق خواب می تواند مکانی چالش برانگیز برای ایجاد حس خوب طراحی باشد ، زیرا همه چیز مربوط به راحتی است. نگران نباشید ؛ در اینجا چند ایده و نکات تزئینی وجود دارد که به شما کمک می کند از طراحی اتاق خواب خود بیشترین بهره را ببرید.

رنگ ظریف را انتخاب کنید

به جای رنگهای اصلی پررنگ ، سایه های آرامش بخش و یک پالت آرامش بخش از رنگهای تک رنگ را انتخاب کنید. نظریه رنگ را به خاطر بسپارید: رنگهای ملایم آبی ، اسطوخودوس یا سبز آرام در نظر گرفته می شوند. رنگهای غنی از جواهرات به ایجاد آرامش و راحتی کمک می کند. اینها ممکن است شامل قهوه ای تند ، انار عمیق یا توپاز باشد. در اتاق خواب از نسخه های کم رنگ رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید. "این ممکن است به معنای انتخاب رنگ نارنجی به جای بادمجان یا کدو تنبل به جای نارنگی باشد.

از سقف غافل نشوید

سقف و دیوار در یک اتاق مهم است. وقتی در رختخواب دراز می کشید ، آیا سطح خالی را می بینید؟ یک الگوی ظریف یا رنگ ملایم اضافه کنید. سقف را کمی روشن تر از رنگ دیوار رنگ آمیزی کنید. این به کاهش بصری سقف کمک می کند و به فضا احساس راحتی و صمیمیت می دهد.

راه حل های دیگر عبارتند از: تزئین یا کاغذ دیواری سقف ، افزودن عناصر معماری به شکل تیر یا قالب یا استفاده از رنگ تزئینی. برای داشتن سقف اتاق خواب لوکس ، ورق نقره ای ، تخت خواب ، می تواند شما را در احساسات و گرما غرق کند ، در حالی که بافت ، طرح و رنگ را به سقف می افزاید. یک مدال و قالب لوستری از کریستال یا سایه های ظریف اضافه کنید که رنگ ، طرح و بافت را به "دیوار پنجم" بالای سر خود اضافه کنید.

اتاق خواب را ساده نگه دارید

یک اتاق خواب باید دنج و ساده ، پیچیده و زیبا به نظر برسد ، صرف نظر از اینکه چه سبک دکوراسیونی را انتخاب می کنید. برای سهولت حرکت ، حداقل سه فوت بین تخت و دیوارهای جانبی یا مبلمان بزرگ و حداقل دو پا بین تخت و مبلمان کم ، مانند میز و کمد بگذارید. اگر برای رفتن از کمد به حمام مجبورید در اطراف تخت راه بروید ، به این فکر کنید که چگونه می توانید تخت را جابجا کنید.

اتاق خواب خود را تنها با وسایل مورد نیاز خود تزئین کنید. یک تختخواب ، یک یا دو میز کنار تخت ، کمد و صندلی از ملزومات آن است. هر چیز دیگری به هم ریخته است. اگر جا دارید ، یک کمد کشویی در کمد قرار دهید.

لوازم جانبی باید به حداقل برسد. یک اثر هنری زیبا انتخاب کنید ، تعدادی عکس خانوادگی ترتیب دهید ، گل و شمع اضافه کنید و آن را به حال خود رها کنید.

مبلمان با اندازه مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که آماده خرید مبلمان اتاق خواب هستید ، با یک طرح طبقه و یک طراحی اندازه گیری شده از فضا شروع کنید. مبلمان باید با اتاقی که در آن زندگی می کند متناسب باشد و این امر به ویژه در مورد مبلمان اتاق خواب صادق است. برای یک اتاق خواب کوچک یک تخت و کمد بزرگ و بزرگ انتخاب نکنید. اگر سقف بلند است ، یک تخت سر بلند به اندازه قابل مشاهده آن کمک می کند.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است ، مبلمان متناسب با آن را نیز انتخاب کنید. یک صندلی و عثمانی اضافه کنید یا یک مبلمان را در انتهای تخت قرار دهید. مبلمان و لوازم جانبی بسیار کوچک در یک اتاق بزرگ گم شده به نظر می رسند.

فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید

برای افزودن به احساس آرامش بخش اتاق خواب  خود ، وسایل را دور از دید مخفی کنید.تا اتاق آرام تر و جادارتر به نظر برسد.

یک میز کنار تخت بزرگ انتخاب کنید که کشوها یا درهایی در پشت آن وجود دارد که می توانید کتاب ها ، لوسیون ها و لیوان های مطالعه را در نزدیکی اما دور از دید پنهان کنید. برای ذخیره سازی بیشتر ، یک میز دامن دار یا یک کمد کوچک با کشو انتخاب کنید.

برای نگهداری ملحفه ، پتو و بالش اضافی از یک صندوق عقب یا نیمکت ذخیره در پای تخت استفاده کنید.

برای دسترسی آسان به کتاب ها و لوازم جانبی ، از یک سرپوش با قفسه های داخلی یا پانل های کشویی استفاده کنید.

یک سیستم سازمانی سفارشی طراحی شده می تواند حداکثر استفاده را از فضای کمد دیواری داشته باشد.

جعبه های کم عمق را در زیر تخت قرار دهید و آنها را با دامن تخت زیبا مخفی کنید.

یک گوشه دنج

مکانی آرام برای نشستن و مطالعه کردن. با یک صندلی و زیرپایی راحت در انتهای تخت یا در گوشه ای ، یک مکان صمیمی برای مطالعه یا استراحت ایجاد کنید.

اگر اتاق دارید ، زیر پنجره اتاق خواب یک صندلی پنجره بسازید. از منظره و نور طبیعی لذت ببرید.

به کتانی های مجلل علاقه مند شوید

اتاق خواب خود را با پارچه های زیبا و لوکس ست کنید. هیچ چیز مانند کتانی های زیبا به اتاق خواب راحتی نمی بخشد. ملحفه هایی که کمتر از 100 درصد پنبه یا کتان هستند و تعداد نخ آنها 350 و بیشتر است خریداری نکنید. برای ملحفه هایی که احساس می کنند از یک هتل 5 ستاره آمده اند ، آنها را برای شستشو و پرس حرفه ای به خشک شویی بفرستید که هزینه زیادی ندارد .

با استفاده از موهار نرم یا ترمه روی بازوی صندلی مطالعه ، پارچه های حسی دیگری را از طریق اتاق خواب اضافه کنید ، دیوارها را با دیوارهای ابریشمی یا بافت دار بپوشانید ، پارچه های ابریشمی یا سایبان تخت ابریشمی را آویزان کنید یا کفپوش های مخمل بلند اضافه کنید.

پنجره را بپوشانید

یک پنجره با پرده زیبا به قاب پنجره و منظره کمک می کند و راه های دیگری برای افزودن رنگ ، طرح ، بافت و نرمی به اتاق خواب ارائه می دهد. اگر عاشق پرده های نرم و شفاف هستید که نور را فیلتر می کنند ، پرده های کرکره ای مات را که می توانید آنها را پایین بکشید ، برای حفظ حریم خصوصی در شب و جلوگیری از نور صبح ترکیب کنید.

برای همه پارچه فروشی ها ، از پرده های مات یا روکش پارچه ای استفاده کنید تا وقتی می خواهید دیر بخوابید از آفتاب جلوگیری شود.

چندین گزینه روشنایی

در اتاق خواب ، خوب است که نورپردازی خود را در سراسر اتاق "لایه بندی" کنید. نور محیط کل اتاق را روشن می کند ، لامپ های کوچک می توانند نور را برای مطالعه و سایر فعالیت ها متمرکز کنند ، و نور برجسته به شستن دیوارها در نور ملایم کمک می کند.

برای تمرکز نور مطالعه در جایی که به آن نیاز دارید ، از چراغ خواب با بازوی متحرک استفاده کنید. هر چراغ باید با دیمر قابل تنظیم باشد. برای هر چراغ یک کلید روشن/خاموش جداگانه نصب کنید تا بتوانید انتخابی باشید و فقط ناحیه مورد نظر خود را روشن کنید.

اجازه دهید اتاق خواب شما یک گریز واقعی باشد

سعی کنید خود را منضبط کنید تا تلفن همراه ، کامپیوتر ، تلویزیون ، دستگاه ورزش یا شاه توت خود را از اتاق خواب دور نگه دارید. مکانی دوست داشتنی برای استراحت و تجدید ایجاد کنید. شما دوست دارید اتاقی را به مطالعه ، خواب و عاشقانه اختصاص دهید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید