12 نکته تزئین برای بهتر جلوه دادن هر اتاق خواب

چند ترفند تزئین هوشمندانه می تواند اتاق خواب معمولی شما را به یک عقب نشینی لذت بخش بصری تبدیل کند.

بعد از یک روز طولانی سخت ، چه در محل کار یا در خانه مراقبت از کودکان در طول روز ، هیچ چیز احساس لگد زدن کفش ها و بازنشستگی در رختخواب را برای شب احساس نمی کند. صرف نظر از اینکه شما از اتاق خواب خود برای چه کاری استفاده می کنید - کار کردن ، مطالعه ، خوابیدن - ایجاد محیطی که در آن احساس راحتی کنید مهم است و چند راز طراح وجود دارد که ممکن است فکرش را هم نکنید برای انجام این کار.

این ترفندها ، در صورت استفاده از هر طرح خواب ، نه تنها اتاق خواب شما را عالی نشان می دهد ، بلکه باعث می شود که زمان خواب نیز جذابیت بیشتری داشته باشد. خبر بهتر هم می خواهید؟ این در مورد صرف مقدار زیادی پول نقد نیست. این در مورد تغییر استراتژی طراحی شما و تمرکز دوباره بر اولویت های شما است.

1.یک مبلمان را بردارید

یک اتاق مملو از مبلمان و لوازم جانبی می تواند احساس بی نظمی و بهم ریختگی کند. عقب بایستید و با چشم تازه به اتاق دسترسی پیدا کنید. آیا واقعاً به چهار نقاشی روی دیوار یا دو صندلی در اتاق احتیاج دارید؟

یک مبلمان غیر ضروری را از اتاق خارج کنید و از تفاوت آن شگفت زده خواهید شد. این فضای بیشتری ایجاد می کند ، فضای بهم ریخته و فضای کمتری به اتاق می دهد.

2. یا حداقل اندازه مبلمان خود را در نظر بگیرید

وقتی که در حال خرید مبلمان اتاق خواب خود هستید ، واقع بین باشید و تکه هایی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی برای اتاق داشته باشند. به نظر می رسد که یک تختخواب سلطنتی به نظر عالی می رسد ، اگر اتاق کوچکی داشته باشید ، تخت اتاق را اشغال می کند و باعث می شود فضای آن متناسب نباشد - به علاوه ، گردش خون در اتاق را دشوارتر می کند. در عوض ، یک اندازه ملکه را انتخاب کنید ، یا اگر یک اتاق خواب مهمان یا کودکان است ، حتی ممکن است یک تخت دو نفره یا یک نفره باشد.

3. یک نقطه کانونی ایجاد کنید

به جای اینکه بخواهید ایده های زیادی را در یک اتاق جمع کنید ، به یک ویژگی اصلی که می خواهید در فضا ایجاد کنید ، دقت کنید. به عنوان مثال ، در این تصویر ، دیوار بافت با نورپردازی ویژگی ، کانون اصلی اتاق است. هیچ چیز دیگری سعی در جلب توجه ندارد. داشتن بسیاری از ویژگی ها یا نقاط کانونی باعث می شود اتاق به هم ریخته و شلوغ باشد ، در حالی که چشمان شما از یک ویژگی به ویژگی دیگر منتقل می شود ، در واقع نمی دانید کجا باید نگاه کنید - و یک اتاق خواب شلوغ به خواب آرام کمک نمی کند. یک نقطه کانونی بدون ایجاد فشار زیاد بر سرنشین ، تأثیر اولیه ای را در اتاق ایجاد می کند.

4. شلوغی را کاهش دهید

هیچ چیز در مقایسه با منظره آشفتگی و آشفتگی هنگام ورود به اتاق خواب در پایان یک روز طولانی ، کاری ناامیدکننده و ناامیدکننده نیست. سعی کنید برای هر چیزی که در اتاق خواب خود استفاده می کنید خانه ای ایجاد کنید. یک جعبه اسباب بازی را در اتاق خواب کودکان نگه دارید تا بتوانید تمام اسباب بازی های زمین را جمع کنید و در عرض چند ثانیه آنها را دور نگه دارید. همچنین یک سبد لباسشویی را در اتاق خواب یا در نزدیکی اتاق خواب نگه دارید تا لباس های کثیف شانس بیشتری برای ساختن آن از زمین و داخل ماشین لباسشویی داشته باشند.

خواباندن تختخواب خود را صبح قبل از شروع روز ممکن است در لیست اصلی وظایف شما قرار نگیرد ، اما به من اعتماد کنید ، بعداً وقتی وارد اتاق خواب خود می شوید از خود تشکر می کنید تا یک تخت خواب دعوت کننده زیبا برای آغوش گرفتن پیدا کنید.

5. نور را پیدا

کنید به دیوار مجاور یا آن طرف پنجره اتاق آینه اضافه کنید. این باعث می شود بلافاصله نور بیشتری به اتاق اضافه شود زیرا آینه نور طبیعی اطراف را پرتاب می کند ، سایه هایی را که ممکن است اتاق را قبلا تاریک کرده نرم می کند. اگر منظره خوبی داشته باشید ، نمای بیشتری نیز به اتاق وارد می کند و باعث می شود فضای اتاق بزرگتر شود. یک آینه اضافی در اتاق خواب نیز برای یک نگاه لحظه آخری قبل از بیرون آمدن از در ، مفید است.

6. از نگاه "کاتالوگ" خودداری کنید

همه ما بروشور یا فروشگاهی از فروشگاه داخلی مورد علاقه خود باز کرده ایم و فکر کرده ایم ، "وای ، من دقیقاً همان ظاهر اتاقم را می خواهم." اما هنگامی که در حال خرید مبلمان نرم برای اتاق خود هستید ، سعی کنید آن را کمی مخلوط کنید. از انتخاب مواردی که همه از یک محدوده هستند خودداری کنید.

مخلوط کردن و تطبیق وسایل نرم شما با ظاهری کمتر رسمی باعث ایجاد فضای شیک و بدون دردسر در اتاق می شود.

7. تخت خواب 

قاب بندی کنید تختخواب را با یک سر تختی قاب بندی کنید. شما می توانید هر تختخواب ساده و قدیمی را با سر تخت مناسب شگفت انگیز جلوه دهید. بسته به سبک خانه و ظاهری که دوست دارید ، می توانید یک تختخواب چوبی با ظاهر طبیعی ، یک تخت آهنی آراسته یا حتی یک تخت خواب پارچه ای نرم داشته باشید.

اگر سر تخت خواب پارچه ای را انتخاب می کنید ، ترکیب پارچه های موجود در پارچه های دیگر اتاق مانند بالش و ملافه را در نظر بگیرید یا با قرار دادن بالش هایی با رنگ های متضاد ، سر تخت را از ویژگی های اتاق برجسته کنید.

8. دیوارهای خود را تسکین دهید ، روح خود 

آرام کنید انتخاب یک رنگ بندی مناسب برای یک اتاق خواب ، صرف نظر از اینکه آن اتاق استادانه باشد ، کودکانه یا مهمان ، به یک خواب آرام شب کمک می کند و به محض این که یک اثر آرامش بخش را بر روی اشغالگر بگذارد. داخل اتاق بشو. رنگ های تسکین دهنده شامل رنگ های خنثی مانند خاکستری روشن و قهوه ای ، بژ و کرم است. با افزودن مقداری رنگ به شکل بلوزهای پاستلی و سبزها ، طلاها و زردها طرح را بهبود بخشید.

سعی کنید از رنگهای پررنگ مانند رنگهای اصلی قوی پرهیز کنید زیرا در اتاق خواب تحریک بیش از حد دارند و استراحت را دشوارتر می کنند.

9. پنجره ها 

بپوشانید پانسمان پنجره بسیار بیشتر از مهار نور در یک اتاق است. آنها یک پنجره می پوشند و یک عنصر مورد علاقه را اضافه می کنند. می توان از آنها برای افزودن درام به اتاق استفاده کرد یا کم رنگ و زیبا هستند. در هر صورت ، تأثیر بسزایی در اتاق خواب خواهند داشت.

حتی اگر پنجره های کوتاهی دارید ، پرده های آویز را که کاملاً به زمین می آیند در نظر بگیرید - به نظر می رسد بسیار مجلل تر شده و یک پنجره معمولی را بسیار جالب تر نشان می دهد.

اگر حریم خصوصی مسئله ای است ، پرده های محض ایده خوبی است. آنها می توانند در طول روز کشیده بمانند و هنوز هم اجازه ورود به داخل را می دهند. در صورت لزوم از یک پرده در پشت پرده های محض استفاده کنید تا نور را مسدود کند ، یا یک جفت پرده سنگین تر را جلوی آن لایه کنید تا کاملاً الهی جلوه کند.

10. پاهایتان را غرق کنید

آخرین باری که وارد اتاق هتلی شدید که زیر آن فرش مخمل خواب دار داشته باشد را به خاطر بسپارید. به یاد داشته باشید که چقدر لوکس به نظر می رسید و احساس می کنید می توانید در آن ذوب شوید ... یا حتی روی آن بخوابید!

فرش جذاب ترین ، گرمترین و دنج ترین کف پوش اتاق خواب است که به شما کمک می کند احساس آرامش کنید. به علاوه ، در پایان یک روز طولانی برای خستگی پاها تسکین می یابد.

اگر در کف اتاق خواب خود کاشی یا چوب دارید ، با افزودن یک فرش نرم ، فضای کلی آن را نرمتر و جذاب تر کنید.

11. نگاه كنيد

رنگهاي روشن و روشن براي اتاق خواب ها انتخاب بسيار خوبي هستند زيرا باعث مي شوند اتاق باز و جادار باشد - مخصوصاً اگر اتاق كوچكتر از حدي باشد كه مي خواهيد مفيد باشد. رنگ آمیزی سقف را به همان رنگ دیوارها در نظر بگیرید. این کار باعث کاهش خطوط سایه بین دیوارها و سقف می شود و چشم شما را فریب می دهد و فکر می کند فضای اتاق بیشتر از حد واقعی است.

12. دراز بکشید و به پشت دراز بکشید

آخرین نکته ، مهمترین چیز این است که به اتاق لمس کنید. هیچ چیز تختخواب مدرن به اندازه لایه های لوکس ملافه و بالش ، جذاب تر به نظر نمی رسد.

لحاف ها را روی لایه قرار دهید و در انتهای تخت روی روتختی بیندازید. آنها نه تنها عالی به نظر می رسند بلکه داشتن کمی پوشش اضافی نزدیک به دست اگر در طول شب سرد شود بسیار زیبا است. بالش های مربع شکل اروپایی همراه با بالش های شکل معمولی بسیار زیبا به نظر می رسند. سعی کنید یک بالش به سبک اروپایی با یک روبالشتی رنگی متضاد در پشت بالشهای مستطیلی قرار دهید. سپس کوسن های تزئینی را جلوی آن لایه لایه کنید. ممکن است یکی دو دقیقه طول بکشد تا از کنار همه بالش ها و بالشتک ها به رختخواب بروید ، اما عالی به نظر می رسد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید