خواب چگونه عضله را تقویت می کند

خواب با کیفیت پس از بالا بردن وزنه می تواند راز ساختن عضلات قوی تر ، سریعتر باشد.

یک جلسه وزنه برداری در سالن بدن سازی ممکن است شما را برای یک شب بیرون رفتن در شهر آماده کند. به نظر می رسد که خواب برای ریکاوری در تمرینات قدرتی بسیار مهم است و به ترمیم عضلات پس از یک تمرین سنگین کمک می کند. از طرف تلنگر ، خواب ناکافی می تواند در توانایی بازیابی بدن پس از بلند شدن وزنه ها اختلال ایجاد کند و توانایی بدن در ایجاد حداکثر قدرت عضلانی را مهار کند.

همراه با پروتئین غذایی برای کمک به ترمیم عضلات و رشد عضلات جدید ، بدن شما هورمون های عضله سازی مخصوص به خود را هنگام خواب تولید می کند ، از جمله هورمون رشد انسانی (HGH). در طول مرحله N3 خواب NREM (حرکت غیر سریع چشم) ، جریان خون در عضلات افزایش می یابد و رشد و ترمیم بافت رخ می دهد. در طول خواب REM ، عضلات شل می شوند ، که می تواند به کاهش تنش و کاهش علائم انواع خاصی از درد مزمن کمک کند. در واقع ، بسیاری از عملکردهای مهم ترمیمی در بدن - مانند ترمیم بافت و رشد عضلات - بیشتر یا فقط در هنگام خواب اتفاق می افتد. یک برنامه خواب منظم از هفت تا نه ساعت در شب (احتمالاً اگر یک ورزشکار رقابتی باشید بیشتر باشد) به روند بهبود عضلات کمک می کند.

علاوه بر قدرت عضلات ، هماهنگی عضلات با خواب کافی بهبود می یابد. بسکتبالیست هایی که دو ساعت خواب به برنامه شبانه خود اضافه کردند ، پنج درصد افزایش در زمان واکنش و سرعت در زمین را تجربه کردند. خواب برای تقویت یادآوری عضلات مرتبط با حرکات بدن ضروری است. همراه با ترمیم و رشد عضلات که در هنگام خواب اتفاق می افتد ، این امر باعث بهبود عملکرد کلی ورزش می شود.

ارتباط ورزش و خواب به هر دو روش کار می کند: تمرینات قدرتی خود می توانند به شما کمک کنند تا استراحت شبانه بهتری داشته باشید. افرادی که تمرینات قدرتی دارند ممکن است سریعتر بخوابند ، خواب با کیفیت بهتری داشته باشند و در طول شب کمتر بیدار شوند. دوست ندارید بلند شوید؟ به جای آن دویدن ، یوگا یا ایروبیک را امتحان کنید. هر نوع ورزش هنگام خواب راحت تر مفید است اگرچه از انجام برخی ورزش ها مانند ورزش های رقابتی باید طی دو ساعت خواب خودداری کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید