چگونه اطمینان حاصل کنیم که کودکان شما خواب خوبی دارند

تقریباً وقت آن رسیده است که جوانان شما به مدرسه برگردنددر حالی که این برای بسیاری از والدین و دانش آموزان تسکین دهنده است ، برخی از کودکان با استرس و اضطراب بازگشت به کلاس مبارزه می کنندبه نوبه خود ، این می تواند توانایی آنها را برای داشتن خواب خوب شب و آماده شدن برای روز بعد مانع کند.

کمبود خواب مکرر می تواند بر توانایی تمرکز کودک در هنگام مطالعه تأثیر بگذارد و همچنین هماهنگی و متابولیسم وی را از تعادل خارج کنددر اینجا بهترین نکات ما برای کمک به بچه هایتان است که از طریق قدرت خواب راحت به مدرسه می آیند.

نیازهای فردی کودک خود را برطرف کنید

از آنجا که ممکن است شما و فرزندتان در طول تابستان زمان زیادی را در خانه با هم سپری کرده باشید ، مطمئناً از میزان خواب آنها بیشتر آگاه می شوید و به نوبه خود از رفتار آنها در مقادیر مختلف آن آگاه می شوید.
اگرچه تحقیقات نشان می دهد بچه ها در هر سنی به طور متوسط ​​هر شب 9-11 ساعت خواب نیاز دارند ، اما هیچ دو الگوی خواب یکسان نیستبعضی از بچه ها به طور طبیعی با هر میزان خواب زودتر بیدار می شوند ، بنابراین مهم است که به آنها فرصت کافی بدهید تا شب قبل راحت شوند.  

 

یک روال ثابت تنظیم کنید

این مهم است که کودکان روال معمول داشته باشند بنابراین آنها انتظار دارند که روز بعد ، به خصوص برای بچه های کوچکتر ، چه اتفاقی بیفتدتعیین زمانهای خاص برای فعالیتهای روزمره ، مانند شام ، مسواک زدن و خواندن هنگام خواب ، یک روش عالی برای نشان دادن به فرزندتان است که زمان خواب در دستور کار بعدی است

اطمینان از اینکه کودک می داند چه موقع خواب می تواند استرس و اضطراب او را در مورد آنچه در آینده رخ می دهد کاهش دهد و باعث آرامش بدن قبل از رفتن به رختخواب می شودهر روال را که تنظیم می کنید ، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که هر شب تقریباً در یک ساعت مشخص است - به خصوص در شب های مدرسهآخر هفته ها می توانید کمی انعطاف پذیرتر باشید ، به خصوص در مورد کودکان بزرگتر که الگوی خواب را ایجاد کرده اند.


قبل از خواب صفحات را خاموش کنید

اگرچه تلویزیون و دستگاه های هوشمند برای کودکان در طول تعطیلات یکی از ابزارهای حواس پرتی و یادگیری بسیار مهم است ، اما مهم است که قبل از بازگشت آنها به کلاس ، محدودیت هایی را ایجاد کنید ، مخصوصاً اگر آنها از فناوری به عنوان بخشی از آموزش استفاده می کنند.
متخصصان خواب پیشنهاد می کنند که کودک شما 1-2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب تلفن و سایر وسایل ساطع کننده نور را خاموش کند تا سطح ملاتونین به حالت طبیعی خود برسدمیزان نور آبی ساطع شده از این دستگاه ها می تواند سطح ملاتونین و اثربخشی آنها را کاهش دهد و ممکن است کودک شما را برای ساعت ها بیش از آنچه که در نظر گرفته بود بیدار نگه دارد.


در مورد خواب به آنها بیاموزید

دقیقاً مانند کارهای مدرسه ، خواب مهارت و تکنیکی است که بچه ها باید آن را یاد بگیرندبه طور طبیعی برای همه آنها به وجود نمی آیدوقت گذاشتن برای یادگیری خواب و فواید شگفت انگیز آن به بچه هایتان ، ممکن است به آنها کمک کند تا منتظر پریدن در رختخواب و سر تکان دادن برای روز جدید باشندبه همان اندازه که خواب برای بچه ها مهم است ، اگر این کار را به عنوان یک وظیفه سخت ببینند ، از آن لذت نمی برند.  

در اینجا چند نکته خواب سرگرم کننده آورده شده است که می توانید با کودکان خود به اشتراک بگذارید:

خواب شما را خوشحال می کند .
خواب دارای اثرات سم زدایی است که به رشد مغز کمک می کند و سلامت عاطفی و روانی را تقویت می کند.

خواب شما را قویتر می کند .
خواب باعث ترشح هورمون رشد می شود که رشد را ترغیب می کند و به شما در بازیابی انرژی و عضله بعد از ورزش کمک می کند.

خواب شما را باهوش تر می کند .
خواب به عملکرد و تمرکز مغز کمک می کنداین بدان معنی است که بچه ها بهتر می توانند آنچه را که در مدرسه می آموزند و روزانه تجربه می کنند پردازش و درک کنند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید