صبحانه چه تاثیری بر سلامت خواب شما دارد؟

خوردن صبحانه سالم به ما انرژی می دهد تا بتوانیم مانند یک ورزش و انتخاب غذاهای مناسب برای تأمین سوخت بدن ، گزینه های خوبی را انتخاب کنیم. متخصصان می گویند این تصمیمات به ما کمک می کند شب با کیفیت بخوابیم.

صبحانه اغلب در اولین ساعت بیدار شدن ذهن ما را درگیر می کند - و این دلیل خوبی دارد. بدن ما برای ایجاد روز آینده به ذخیره انرژی خود نیاز دارد. خوردن صبحانه همچنین بر ساعت بیولوژیکی بدن یا ریتم شبانه روزی تأثیر می گذارد  ، که به ما کمک می کند بعداً عصر برای خواب با کیفیت آماده شویم.

اگر شما به دنبال یک راه داده ثابت را برای همگام سازی ریتم خود را، خواب تخت هوشمند که با استفاده از بستر ویژگی ریتم شبانه روزی  بهبود خواب و بیداری زمان سازگاری خود را با 35 دقیقه به خواب با کیفیت بهتر.

این بدان معنی است که آماده سازی برای استراحت شبانه کمی بعد از زنگ صبح آغاز می شود.

دکتر کنت اسمیت ، رئیس آکادمی خواب و تنفس آمریکا و متخصص طب خواب ، توضیح می دهد که افرادی که صبحانه می خورند (در مقابل حذف صبحانه) از بهبود خواب و  کیفیت کلی خواب لذت می برند  .

در مورد خواب و غذا خوردن توضیح می دهد: "غذا با شروع ساعت محیطی واقع در کبد به فعال شدن ساعت شبانه روزی کمک می کند. بنابراین اگر صبحانه را حذف کنید ، ساعت شبانه روز شما خاموش است."

داستان پشت صبحانه چیست؟

صبحانه به معنای واقعی کلمه "افطار کردن" عدم غذا خوردن یک شبه است ، به گفته لینل راس ، مربی و تغذیه معتبر بهداشت و سلامتی آموزش دیده

"در طول زمان ، کسانی بوده اند که استدلال می کنند صبحانه مهم نیست و حتی امروزه نیز افرادی مخالف غذا خوردن در صبح هستند. متخصصان رژیم غذایی دیدگاه دیگری دارند. ما معتقدیم که خوردن یک صبحانه مقوی به ما کمک می کند تا روشن فکر کنیم ، تعادل را حفظ کنیم قند خون ما و ما را برای یک روز خوب آماده می کند ، "راس توضیح می دهد.

"هنگامی که صبحانه سالم می خورید ، احساس انرژی می کنید و روز خود را با انتخاب سالم تر ، انرژی لازم برای ورزش و مراقبت از خود را سپری می کنید تا شب بهتر بخوابید."

آیا می دانید که تعداد خواب  که می گویند آنها به طور منظم ورزش می آرام ترین به طور کلی، از بالاترین (بهترین) نمره و میانگین ضربان قلب و تنفس نرخ در مقایسه با کسانی که گاهی اوقات و یا به ندرت ورزش؟ درسته! اختصاص هر روز برای فعالیت بدنی خواب را بهبود می بخشد.

 

صبحانه برای سلامتی: یک شروع خوب برای روز

انتخاب های روزانه ما بر سلامتی ما تأثیر می گذارد و این شامل انتخاب مواد غذایی است.

راس توضیح می دهد که اگر برای صبحانه به دنبال یک دونات یا شیرینی شیرین پر از کربوهیدرات ساده و یک فنجان قهوه باشیم ، جهش قندهای خون را تجربه خواهیم کرد ، به دنبال آن تصادفی باعث می شود احساس خستگی ، تحریک پذیری و تمایل به مصرف کربوهیدرات بیشتری داشته باشیم. میان وعده هایی که از نظر غذایی بدن ما را راضی نمی کنند.

راس می گوید: "تا زمانی که به خانه می روید ، بیش از حد غذا می خورید زیرا گرسنه اید و کمبود مواد مغذی دارید و انتخاب های شما باعث خستگی و حوصله ورزش نمی شود". "شما برای تماشای بیش از حد تلویزیون در کاناپه فرو می روید و خیلی دیر بیدار می مانید تا خواب کافی نداشته باشید."

شروع روز تعطیل با  یک صبحانه سالم  می تواند این چرخه تنبلی خستگی - خستگی را از بین ببرد که بر توانایی ما در انتخاب سالم مانند ورزش ، خوردن وعده های غذایی مقوی و خوابیدن هر شب در یک ساعت تأثیر می گذارد تا خواب خوبی داشته باشیم.

راس می افزاید: "افرادی که صبحانه می خورند نیز تمایل دارند  وزن خود را  بهتر کنترل کنند و افراد دارای اضافه وزن یا چاقی نیز در خواب خوب مشکل دارند."

 

5 نکته صبحانه برای خواب بهتر این شب

متخصصان می گویند ، این فقط چیزی نیست  که  می خورید ، بلکه همچنین  چه زمانی  و  چگونه است .

جان فاکس ، مربی شخصی و مشاور تغذیه دارای گواهینامه NSCA ، روزهای خود را با مربیگری در زمینه استراحت ، تغذیه و تغییر سبک زندگی مناسب (علاوه بر ورزش) سپری می کند تا به آنها در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند.

فاكس مي گويد: "چگونه و چه وقتي وعده هاي غذايي خود را مي گذرانيد نقش بسياري در روشن كردن ساعت داخلي بدن شما دارد."

 

نکته شماره 1: زمان بندی مهم است

فاکس می گوید راز این است که به طور مداوم هر روز صبحانه بخورید تا ساعت بیولوژیکی خود را در ریتم مناسب نگه دارید ، سطح انرژی ما را تثبیت کرده و شبانه با کیفیت بخوابید. صبحانه را جز part برنامه های صبحگاهی خود قرار دهید  .

"خوردن نامنظم یا صرف صبحانه در روزهای هفته فقط برای بمباران سیستم با یک وعده غذایی ناگهانی در آخر هفته ، مقصر واقعی است که با ریتم شما اشتباه گرفته می شود. این بی نظمی همان چیزی است که علائم شبانه روزی بدن شما را به وحشت می اندازد ، و در نتیجه باعث می شود که در طول روز احساس پوسیدگی کنید و فاکس توضیح می دهد ، شب ها بیشتر بی قرار هستند.

حدود 35٪ از تعداد  خواب گزارش خوردن در یک ساعت از رفتن به رختخواب. در مقایسه، کسانی که به ندرت در یک ساعت از رفتن به رختخواب غذا خوردن بیشتر آرام کلی و گرفتن بالاترین (بهترین) نمرات.

 

نکته شماره 2: متابولیسم خود را فعال کنید

ظرف یک ساعت از خواب بیدار شدن صبحانه بخورید. این متابولیسم شما را تنظیم می کند تا کار خود را انجام دهد و سیستم گوارشی شما را برای ثبات در طول روز نشان می دهد.

اگر تمایل دارید صبحانه را بخاطر کمبود وقت صرف کنید ، آن را عصر روز قبل آماده کنید. گزینه هایی مانند  پودینگ چیا  یا گرم کردن مجدد یک تکه تخم مرغ و آبگوشت صبحانه پر از سبزیجات آماده هستند تا لحظه ای قبل آماده باشید تا صبح را در مسیر خود قرار دهید.

 

نکته شماره 3: عاقلانه انتخاب کنید

صبح ها خودتان را با پروتئین ، چربی های سالم و یک کربوهیدرات پیچیده تأمین کنید (یک نوع ساده نیست ، مثل دونات یا کلوچه).

آماندا A. Kostro Miller ، RD ، LDN ، که در هیئت مشاوره Fitter Living خدمت می کند ، چند نمونه از اشباع غذاهای صبحانه را برای نگه داشتن در اختیار شما قرار می دهد:

  • تخم مرغ
  • کره آجیل و مغز (مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام هندی)
  • لبنیات کم چرب
  • گوشت بدون چربی (مانند بیکن بوقلمون و مرغ)
  • ماست یونانی
  • میوه ها و سبزیجات
  • غلات کامل (مانند کینوا ، فونیو و بلغور جو دوسر)
  • بذر (مانند کره دانه آفتابگردان ، دانه کدو تنبل)
  • ماهی چرب
  • روغن زیتون

 

نکته شماره 4: طبیعی بروید

غذاهای جامد و کامل را به جای اسموتی یا شیک انتخاب کنید. مطمئناً ، هنگام تأخیر مایعات به راحتی هنگام حرکت یا پشت میز کار شما می نوشند ، اما فاکس می گوید ، این "می تواند در برابر کاهش سیگنال های طبیعی ریتم شبانه روزی شما کار کند."

آیا اینجا الگویی را حس می کنید؟ با ساعت داخلی بدن خود خراب نشوید!

 

نکته شماره 5: از شکر اجتناب کنید

در آخر ، شیرینی ها را کنار بگذارید. این ها قند خون شما را افزایش می دهند ، ریتم شبانه روزی و نشانه های سیری شما را بیش از پیش گیج می کنند ، و شما را به سمت مشکلات قند خون ، ولع خوردن میان وعده و وضعیت نیمکت سیب زمینی سوق می دهد ، بنابراین شما برای ورزش و داشتن خواب مولد خیلی خسته هستید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید