راهنمای خرید مبلمان کلاسیک و راحتی

مبلمان جزو وسایل اصلی منزل است که دکوراسیون پذیرایی و نشیمن را تشکیل میدهد، مبلمان علاوه بر زیبا و مدرن بودن باید راحت و استاندارد هم باشد. اگر قصد خرید مبل جدید دارید بهتر است نکاتی که در این بخش میگوییم تا بعدا از خریدتان پشیمان نشوید.

همه افراد از داشتن خانه ای که به درستی مبلمان شده باشد لذت می‌برند، البته فراموش نکنید که مبلمان تنها به میز و مبل و صندلی محدود نمی‌شود و وسایل دیگری مانند ویترین، کشو، و حتی جاکفشی و بسیاری از موارد دیگر را نیز در بر می‌گیرد.

 

 راهنمای خرید مبلمان راحتی و کلاسیک

از آن جا که مبلمان تنوع بسیار زیادی دارد در بیشتر خانه ها در قسمت پذیرایی استفاده می شود با این حال مبلمان کلایبک وراحتی از پرطرفدارترین مبلمان ها هستند ، افراد با توجه به متراژ خانه خود و دکوراسیونی که مد نظر دارند مبلمان مخصوص و مناسب منزل خود را خریداری می کنند .

در این قسمت از راهنمای خرید مبلمان شما را با اصطلاحات و برخی نکات مهم در خرید مبلمان آشنا می کنیم که احتمالا آن ها را هنگام خرید بشنوید. از اصطلاحاتی که در زمان خرید مبلمان با آن مواجه می شوید اصطلاح کلاف است که به بدنه و چارچوب اصلی مبل گفته می شود. در مبلمان کلاسیک به جهت استحکام زیاد چوب درختان نراد، راش، گردو و بلوط، از آن ها برای ساخت کلاف مبلمان استفاده می شود. در این مبلمان، از چوب ماسیو و روکش های طبیعی بهره گرفته می شود و به هیچ عنوان از روکش های ملامینه و ام دی اف استفاده نمی شود. برخی از سازندگان مبلمان نیز به جهت انعطاف پذیری کم، از چوب سفید یا همان چوب کاج استفاده می کنند که این مسئله از مرغوبیت مبلمان می کاهد. برخی با هدف افزایش طول عمر مبل از دو چوب به صورت متصل استفاده می کنند، که در اصطلاح به این نوع کلاف دوبل گفته می شود که مرغوبترین نوع کلاف محسوب می شود.

بیشتر اوقات وقتی که می خواهید خریدی انجام دهید یکی از معیارهای انتخاب شما زیبایی ظاهری کالا است ولی برای یک خرید خوب علاوه بر زیبایی ظاهری به فاکتور های دیگری نیز باید دقت شود. مخصوصا وقتی می خواهید برای خانه خریدی انجام دهید باید دقت لازم را داشته باشید چراکه تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون خانه تان دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در ظاهر دکوراسیون منزل و زیبایی آن تاثیر گذار است مبل ها می باشند ؛ انتخاب مبل مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر خانه داشته باشد.

کارکرد اصلی مبلمان کلاسیک استفاده در اتاق پذیرایی می باشد و بیش از هرچیز زیبایی در ساخت این نوع مبلمان مهم است. ابر یا فوم به کار رفته در قسمت نشیمن مبلمان کلاسیک از انعطاف پذیری قابل قبولی برخوردار می باشد. معمولاً ارتفاع نشیمن گاه در مبلمان کلاسیک از دیگر مبل ها بلند تر است.

از شرایط ظاهری مهم برای خرید مبلمان کلاسیک اجرای هنر منبت کاری، روی مبلمان کلاسیک می باشد. نکته حائز اهمیت در اجرای این هنر این است که باید خطوط ایجاد شده ساده و در عین حال متقارن باشند. اجرای طرح های پیچیده و ریزه کاری روی بدنه، پایه و تاج مبلمان از دیگر زیبایی های این مبلمان به شمار می رود. رنگ های به کار رفته در مبلمان کلاسیک عمدتاٌ الهام گرفته از طبیعت است و اغلب قهوه ای یا کرم می باشد. ذکر این نکته نیز خالی لطف نیست که مبلمان کلاسیک و استیل نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند که از جمله آن می توان به تفاوت در اجرای کنده کاری یا منبت، وزن و قیمت آن ها اشاره کرد.

 

استحکام مبلمان

بررسی صدای مبل و اتصالات و بدنه مبلمان از مهم ترین نکاتی است که در هنگام خرید و انتخاب مبلمان راحتی باید به آن دقت کنید. بهتر است قبل از خرید تمامی قسمت های آن را بررسی کنید و برای چند لحظه روی آن بنشینید .

 

تناسب اندازه مبلمان با فضا

از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید تناسب اندازه مبل با فضایی که شما در اختیار دارید می باشد. مبلمان را باید با توجه به سایز منزل و اتاق خود خریداری کنید.به طور مثال اگر سقف خانه ی شما کوتاه است باید از خرید مبلمان سلطنتی خودداری کنید. بهترین حالت انتخاب مبلمان این است که با توجه به متراژ خانه و قسمت مشخصی که قرار است مبل آن‌جا قرار گیرد خرید خود را نهایی کنید.

 

فوم مناسب برای مبل راحتی

از دیگر فاکتورهایی که باید در هنگام خرید مبلمان راحتی توجه داشته باشید ، توجه به فرم یا اسفنج می‌باشد که در مبل به کار گرفته شده است.برای مبلمان راحتی معمولا از تشک های دابل استفاده می کنند که شستشوی آسانی دارد .دقت کنید اگر در قسمت نشیمنگاه مبلمان فوم استفاده شده باشد باید از جنس فوم سرد باشد چرا که این نوع از فوم نسبت به بقیه عمر بیشتری دارد .برای تشخیص فوم گرم از فوم سرد بدین صورت می باشد که می‌باشد که وقتی شما یک قسمتی از مبل را به سمت داخل فشار می دهید اگر خیلی سریع به حالت اولیه برگشت از فوم سرد استفاده شده است و اگر با کمی تاخیر به حالت اولیه برگردد و خیلی نرم باشد از فوم گرم استفاده شده است.

 

متریال به کار رفته در ساخت مبل راحتی

یکی از مواردی که در قیمت مبل‌های تاثیرگذار است متریالی می باشد که در ساخت مبل راحتی به کار رفته است. این‌که از چه چوبی برای کلاف مبل استفاده شده باشد و قسمت نشیمن مبل چگونه باشد می‌تواند تعیین‌کننده این موارد باشد.

از کلاف برای ساخت مبلمان استفاده می شود کلاف به بدنه و چهارچوب اصلی هر مبلمانی گفته می شود. معمولا برای ساخت کلاف از بهترین چوب ها استفاده می شود . چوبی که در مبلمان بکار می رود درصد کمی را به خود اختصاص می دهد اما باید نباید از چوب های نامرغوب و بی کیفیت استفاده شود ، باید از چوب با کیفیت و خوب استفاده شود . در ایران معمولا از چوب هایی مانند روس و نراد برای کلاف مبلمان استفاده می کنند  چراکه این نوع از چوب ها از استحکام بالایی برخوردارند.  برای پایه های مبلمان نیز از چوب های توسکا و یا راش استفاده می شود.

 

پارچه استفاده شده در مبلمان راحتی

از دیگر نکات مهمی که باید هنگام خریداری مبلمان به آن دقت شود پارچه یا روکش استفاده شده در مبلمان است باید دقت داشته باشید که علاوه بر زیبایی ظاهری، جنس مناسبی نیز داشته باشد چرا که وقتی بعد از مدت ها از روکش  استفاده می‌کنید مقاومت کافی را از خود نشان داده و رنگ ثابتی داشته باشد و یا پس از تابش نور آفتاب و یا شست و شو تغییر رنگ ندهد و رنگ آن همچنان مانند روز اول بماند همینطور در فصول سرد و گرم سال نباید سردی هوا را به خود جذب کند و یا باعث تعریق شود. در ساخت مبلمان معمولا از پارچه های مازاراتی ، چرم و یا مخمل استفاده می شود . پرکاربردترین پارچه های چرمی که می توان آنها را نام برد پارچه های مسکو، مایا و ملیتا هستند و برای جنس مخمل نیز از پارچه های جاسمین و پورشه بیشترین کاربرد را دارد.

 

نکاتی درباره استفاده از مبلمان راحتی و کلاسیک

از مهم ترین اجزای مبلمان کوسن ها هستند ، شما می‌توانید با انتخاب یک دست کوسن جذاب که متناسب با رنگ مبلمان خود می باشد دکوراسیون منزل خود را شیک کنید.استفاده از روکش سنتی برای مبلمان جلوه ی خاصی را به مبلمان می دهد و از کثیف شده و فرسودگی جلوگیری می کند.بهتر است برای مبلمان خود یک دست پیراهن مبل داشته باشید تا در مواقع ضروری مانع از نشست گرد و غبار شود.

استفاده از روکش های سنتی برای مبلمان می‌تواند باعث ایجاد جلوه خاصی به مبلمان شود که برای جلوگیری از کثیف شدن و فرسودگی زودهنگام مؤثر است. برای مبلمان خود حتماً یک دست پیراهن مبل خریداری کنید تا در مواقع لزوم روی مبلمان خود کشیده تا مانع از نشست گرد و غبار شود.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید