چوب های پر مصرف در صنعت مبلمان

در ساخت مبلمان خانه، چوب مورد علاقه همیشگی افراد بوده است. علیرغم وجود آهن فرفورژه، پلاستیک، مرمر و سنگ، زیبایی طبیعی و ماندگاری مبلمان چوبی حرف اول را میزد. صندلی راحت پدربزرگتان را به یاد بیاورید که حتی بعد از گذشت این همه سال هنوز محکم در ایوان قرار دارد. یا صندوقی که مادربزرگ شما از آن استفاده می کرد و اکنون جای پرافتخاری در فضای زندگی شما دارد. این دقیقا همان چیزی است که مبلمان خوب و محکم می تواند برای شما انجام دهد. می‌تواند پیش پا افتاده‌ترین خانه را به داستانی پر جنب و جوش تبدیل کند، تنها در صورتی که به خوبی مراقبت شود.

یکی دیگر از دلایلی که چوب محبوب ترین و پرطرفدارترین متریال برای ساخت مبلمان است، به دلیل در دسترس بودن آسان و سهولت استفاده از نظر طراحی و کاربرد است.

روندهای محبوب سبک زندگی و تقاضای رو به رشد برای طراحی داخلی بی عیب و نقص، تغییر بزرگی در نحوه سرمایه گذاری مصرف کنندگان در مبلمان دیده است. بازار مبلمان به طور خاص رشد کرده است و مصرف کنندگان هنگام انتخاب چوب به دنبال کیفیت همراه با دوام و قیمت مناسب هستند.

بیایید نگاهی به انواع چوب مورد استفاده در ساخت مبلمان و ویژگی های متمایز آن ها بیاندازیم.

ساج

ساج همچنان یک انتخاب محبوب در بین طراحان داخلی و صاحبان خانه است و مزایای آن از دوام و استحکام به یک نماد سبک تبدیل شده است. به عبارت ساده ساج جاودانه، بادوام و همیشه در مد است. چوب ساج به دلیل سختی و مقاوم بودن در برابر ترک خوردگی و پوسیدگی در مبلمان ظریف، قاب پنجره ها و درها بسیار معروف است. ساج دارای سطح بسیار بالایی از روغن است که آن را در برابر آب و قارچ ها مقاوم می کند. کیفیت و کاربرد عالی که چوب ساج ارائه می دهد، آن را برای مبلمان داخلی و خارجی مانند کمد لباس، نیمکت، ست ناهار خوری و تخت تبدیل می کند. مبلمان ساج این توانایی فوق العاده را دارند که در طرح های سنتی و همچنین مدرن جذاب به نظر برسند.

با این حال، با توجه به افزایش قیمت چوب ساج، بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال جایگزین های ارزان تر و در عین حال بادوام هستند.

چوب انبه

چوب انبه یکی دیگر از چوب های بادوام و مقاوم در برابر آب است که به دلیل وزن کمش شناخته شده است. برخی از ویژگی های برجسته چوب انبه این است که انعطاف پذیر است و جابجایی آسانی دارد همچنین در برش ها و الگوهای مختلف موجود است. از این رو یک انتخاب محبوب برای مبلمان ناهار خوری و اتاق نشیمن است.

چوب رز هندی یا چوب شیشام

چوب شیشام نوعی گل سرخ است که برای ساخت مبلمان و عمدتاً کابینت استفاده می شود زیرا سخت و محکم است. چوب شیشام محکم است، زیبا به نظر می رسد و به دلیل مقرون به صرفه بودن و دوام آن در بازار محبوبیت پیدا می کند. چوب شیشام از آنجایی که ظاهر جذابی دارد و در برابر موریانه ها بسیار مقاوم است، گزینه ای عالی برای مبلمان اتاق نشیمن، تخت خواب و ناهارخوری محسوب می شود. در مورد میزهای قهوه، مطالعه، قفسه کتاب، کابینت آشپزخانه و حتی کفپوش، چوب شیشام نیز یک انتخاب محبوب است.

از چوب شیشام معمولاً به عنوان ملکه چوب یاد می شود در حالی که ساج را پادشاه می نامند. هر دو به دلیل ظاهر قابل توجه و دوام خود شناخته می شوند و تنها ویژگی متمایز کننده قیمت آن است.

چوب بلوط

چوب بلوط برای میزهای چوبی مورد توجه قرار می گیرد زیرا روکش مناسبی دارد، بادوام است و در برابر سایش و پارگی مقاومت خوبی دارد. مبلمان بلوط نیز توسط طراحان داخلی توصیه می شود زیرا در برابر رطوبت مقاوم هستند و آن ها را به انتخاب مناسبی برای مبلمان نشیمن و غذاخوری تبدیل می کند.

بلوط گردو

بلوط گردو به راحتی قابل خم شدن است و برای قفسه ها و کابینت ها انتخاب خوبی است. در برابر آب بسیار مقاوم است، بادوام است و بیشتر در ساخت سرویس های غذاخوری استفاده می شود. بلوط گردویی به دلیل ظاهر جامد و پوشش آن محبوب است. کار با چوب بسیار آسان است و طرح‌های پیچیده سنتی که روی مبلمان ایجاد می‌شوند، جذابیت را به مجموعه‌های نشیمن و ناهارخوری می‌افزایند.

چوب لاستیکی

چوب لاستیکی که یک چوب بسیار همه کاره و در عین حال قیمت مناسب است، به عنوان تقلیدی از چوب ساج، بلوط و گل سرخ استفاده می شود. این یک چوب با چگالی بالا است که به راحتی در دسترس است و یک گزینه قابل اعتماد برای وسایل است.

چوب ماهون

چوب ماهون به دلیل جلا دادن خوب و دوام زیر آب شناخته شده است. ماهاگونی که بیشتر در ساخت کابینت و مبلمان طرح دار استفاده می شود کار با آن آسان است.

چوب ساتن

برای یک دکوراسیون قدیمی، چوب ساتن گزینه ای است که کارشناسان پیشنهاد می کنند. چوب ساتن، چوبی بسیار صیقلی و بادوام با ظاهری درجه یک است. به طور عمده در ساخت مبلمان و اقلام تزئینی استفاده می شود اما تعمیر و نگهداری بالایی نیاز دارند و در عین حال ماندگاری بالایی هم دارند.

چوب بامبو

این رشته، بادوام، انعطاف پذیر است و بیشتر در مبلمان عصایی استفاده می شود. آن ها می توانند محکم یا سبک باشند، مقرون به صرفه باشند و حسی خاکی به دکور ارائه دهند.

چوب افرا

چوب افرا یکی دیگر از چوب هایی است که در ساخت میز، قفسه و کنسول استفاده می شود. این چوب ها سخت، بسیار قابل اعتماد و محکم هستند که به دلیل استحکام خود شناخته می شوند.

چوب گیلاس

کار با چوب گیلاس آسان است، بسیار بادوام، مستحکم و مقاوم در برابر پیچ خوردگی است. از چوب گیلاس که عمدتاً برای کنده کاری زینتی استفاده می شود، برای ساخت میز و قفسه نیز استفاده می شود.

چوب مهندسی شده

در حالی که مواد فوق از درختان در دسترس طبیعی تهیه می شوند، چوب مهندسی شده با اتصال الیاف، چوب، ورق و مواد دیگر ساخته می شود.

تخته سه لا

پانل های تخته سه لا مدرن ترین چوب های مهندسی شده هستند که در برابر گرما و فشار بسیار مقاوم هستند. آن ها به طور گسترده استفاده می شوند زیرا در برابر ترک خوردگی، انقباض و پیچ خوردگی مقاوم هستند. تخته سه لا محکم و بسیار انعطاف پذیر است و نجاران آن را ترجیح می دهند زیرا کار با آن ها آسان است و قیمت مناسبی دارند.

انتخاب مبلمان با بهترین چوب

در حالی که انتخاب مبلمان برای خانه یا محل کار شما می تواند یک تجربه دلهره آور با انتخاب های بی حد و حصر موجود باشد، عاقلانه است که ببینیم چه چیزی با نیاز و بودجه ما مطابقت دارد. با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی و گزینه‌های متعدد چوب مهندسی شده، مبلمان چوبی معمولاً ترجیح داده می‌شوند زیرا برای چندین نسل باقی می‌مانند.

مراقبت خوب از مبلمان با پولیش، واکس معمولی و دور نگه داشتن آن ها از دماهای زیاد، عمر آن ها را افزایش داده و به فضای زندگی شما ارزش می بخشد.

امروزه با انتخاب گزافی که فرد در مبلمان و جزئیات دارد، قبل از تصمیم گیری، مکث و تحقیق ضروری است.

 خرید خوبی داشته باشید!!!

گیلدار متعهد به ارائه مبلمان با کیفیت با قیمت های مقرون به صرفه در کنار بالاترین سطح خدمات مشتری است. ما به مهارت خود افتخار می کنیم که محصولات منحصر به فردی را ایجاد و ارائه می کند که به دلیل سبک و پایان خود شناخته شده اند. ما بهترین کیفیت چوب و مبلمان را همراه با قیمت های شگفت انگیز و ارزش برای پول ارائه می دهیم.

مبلمان گیلدار با بهترین طیف مبلمان، طرح های سنتی و مدرن خیره کننده ای را برای شما به ارمغان می آورد که هم راحتی و هم سبکی استثنایی را ارائه می دهد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید