دوستداران کتاب، توجه کنید

پدیده ای برای بیشتر دوستداران کتاب در سراسر جهان وجود دارد. ما فقط نمی توانیم وارد یک کتابفروشی شویم و دست خالی از آن خارج شویم. مهم نیست که در خانه انبوهی از کتاب های خوانده نشده به ارتفاع یک مایل وجود داشته باشد. این عادت به خرید و سپس نخواندن کتاب آنقدر بیداد می کند. بنابراین، با هر بازدید گاه به گاه از نمایشگاه کتاب محلی یا کتابفروشی، مجموعه جدیدی به کتابخانه شما اضافه می شود.

فقط، اگر کتاب ها در تمام زمین پخش شده باشند، واقعاً می توان آن را کتابخانه نامید؟ یا در زیر تخت یا در کارتن جمع شده است؟ ما چندان مطمئن نیستیم. با این حال، چیزی که ما می دانیم این است که ایجاد یک کتابخانه کوچک برای خودتان اصلاً دشوار نیست. در اینجا چند نکته سریع برای شروع شما وجود دارد.

موقعیت

اولین قدم برای ایجاد کتابخانه رویایی شما این است که تصمیم بگیرید قفسه کتاب خود را کجا قرار دهید. قبل از اینکه یک قفسه کتاب بسازید یا بخرید ، با یک متر نواری به خانه خود بروید و فضاهای خود را بررسی کنید. نیازی به بیان نیست، همچنین به کتاب‌های خود نگاه کنید تا ببینید به چه مقدار فضای قفسه نیاز دارید.

اگر کمبود فضا دارید یا فقط می‌خواهید یک گوشه دنج برای مطالعه داشته باشید، یک قفسه کتاب در گوشه‌ای بهترین گزینه است. اما اگر شما از آن معدود خوش شانس هایی هستید که فضای زیادی در اختیار دارند، گزینه تمام قد یا تمام دیوار را برای نشان دادن زیبایی های خود انتخاب کنید.

در حالت ایده آل، باید قفسه خود را طوری قرار دهید که مانعی برای افراد ایجاد نکند. از این گذشته، شما نمی خواهید کسی دست بی دقتی را تکان دهد و کتاب های شما را به زمین بزند!

به عملکرد فکر کنید

ما عاشق کتاب های بزرگ هستیم و نمی توانیم دروغ بگوییم. کتاب‌های سنگین در قفسه‌های محکم و روی زمین امن‌تر هستند، در حالی که مجموعه‌های کوچک‌تر بهتر است در قفسه‌های کتاب دیواری قرار بگیرند . البته، اگر اغلب تمایل به جابه‌جایی دارید، باید هر چیزی را به دیوار بچسبانید.

قفسه های کتاب که هوشمندانه انتخاب می شوند، می توانند به تقسیم فضا نیز کمک کنند. در خانه ای که اتاق نشیمن به اتاق ناهارخوری می ریزد، یک قفسه کتاب که از دو طرف باز است می تواند به عنوان یک تقسیم کننده اتاق غیر متعارف عمل کند.

مسائل مادی  

از آنجایی که قفسه کتاب یک سرمایه گذاری طولانی مدت است، منطقی است که قفسه ای را انتخاب کنید که بادوام و سازگار با آب و هوا باشد. قفسه های کتاب با چوب جامد  به دلایلی کلاسیک هستند. آنها تا ابد ماندگار می شوند و هوای بی انتها را به فضای شما می بخشند.

برای جایگزینی مناسب تر، قفسه هایی را انتخاب کنید که از تخته خرده چوب با کیفیت بالا یا ام دی اف ساخته شده اند. قفسه های فلزی در رنگ های روشن نیز می توانند فوق العاده شیک و معاصر به نظر برسند. یکی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد و به خوبی با دکوراسیون کلی فضای شما هماهنگ باشد.

طرح، ايجاد كردن.

بعد، به آنچه می خواهید نمایش دهید فکر کنید. آیا کتاب هایی وجود دارد که می خواهید به نمایش بگذارید؟ یا کتاب هایی که نمی خواهید «قرض گیرندگان» متوجه شوند؟ آیا دوست دارید کتاب های شما خانه خود را با قاب عکس و سوغات سفر به اشتراک بگذارند؟ بسته به پاسخ‌هایتان، بین قفسه‌های کتاب با فضای ذخیره‌سازی باز، فضای بسته یا هر دو انتخاب کنید.

در نهایت، آن  را قفسه کتاب خود کنید. به یاد داشته باشید، فقط به این دلیل که قفسه کتاب نامیده می شود، به این معنی نیست که می تواند فقط کتاب ها را در خود جای دهد. کتاب‌هایی را در اندازه‌های مختلف نمایش دهید، یک یا دو گیاه گلدانی اضافه کنید و آن را با چیزهای جالبی که برایتان مهم هستند چاشنی کنید. 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید