نحوه انتخاب رنگ، 10 قدمی که کارشناسان برای رسیدن به طرح های موفق بر می دارند

انتخاب صحیح رنگ رنگ می تواند باعث ایجاد یا شکستن اتاق شود. رنگ‌ها می‌توانند یک فضا را با هر اندازه، شکل یا جنبه‌ای تغییر دهند. می تواند خلق و خوی ایجاد کند، از آرامش آرام گرفته تا گرما و شادی، و همه چیز را در موفقیت پروژه داخلی شما ایجاد کند.

در حالی که همیشه منطقی است که رنگ هایی را انتخاب کنید که شخصاً برای شما جذاب باشد، عواملی وجود دارند که بر دید شما نسبت به یک رنگ خاص تأثیر می گذارند. برای مثال، نور طبیعی با توجه به نمای اتاق شما و زمان روز متفاوت است. برخی از قسمت‌های اتاق شما روشن‌تر، برخی دیگر تیره‌تر می‌شوند، در حالی که مبلمان، فرش‌ها و سایر وسایل نرم نیز می‌توانند بر نحوه دیدن سایه تأثیر بگذارند.

اگر انتخاب رنگ برایتان دشوار است زیرا نمی توانید تصور کنید که رنگ در فضای شما چگونه به نظر می رسد، از یک گلدان تستر برای ایجاد یک نمونه استفاده کنید، ترجیحاً روی یک ورق بزرگ کاغذ آستر، و آن را در اتاق خود جابجا کنید. چند روزه تا ببینم از ظاهرش خوشت میاد یا نه

در اینجا، کارشناسان داخلی در مورد چگونگی انتخاب رنگ‌ها توصیه می‌کنند تا ایده‌های رنگ‌آمیزی شما به شکلی که می‌خواهید زنده شوند.

 

نحوه انتخاب رنگ رنگ

چه به دنبال ایده های رنگ آمیزی اتاق نشیمن یا ایده های رنگ حمام باشید، معضلات و راه حل های شما یکسان خواهد بود. چه به دنبال رنگ آمیزی یک اتاق به طور کامل یا فقط برای رنگ آمیزی یک دیوار باشید، یا صرفاً بخواهید با ترفندهای رنگ آمیزی علاقه ایجاد کنید ، انتخاب رنگ مناسب کلید موفقیت خواهد بود. با این حال، به خاطر داشته باشید که پوشش های مختلف رنگ ، ظاهر رنگ را تغییر می دهد، بنابراین همیشه ابتدا با دقت آزمایش کنید.

 

1. رنگ سفید مناسب را انتخاب کنید

همیشه برای ایجاد حس شادابی و سبک محبوبیت زیادی دارد، تعداد شگفت‌انگیزی از سایه‌ها وجود دارد که می‌توانند جلوه‌ای متفاوت ایجاد کنند، از رنگ‌های خنک‌تر که فضا را افزایش می‌دهند تا رنگ‌های سفید گرم که می‌توانند برای ایجاد حس ملایم‌تر استفاده شوند.

 

2. رنگ های پررنگ را با اطمینان انتخاب کنید

اتاق نشیمن آبی، فرش خاکستری، مبل صورتی

استفانی باربا مندوزا، طراح داخلی توصیه می‌کند که رنگ‌های پررنگ‌تر می‌توانند فضا را گرم‌تر و دنج‌تر کنند، اما تنها در صورتی که از نور مناسب استفاده کنید. می توانند ایجاد کنند.

من به استفاده از نورپردازی سطح پایین و شمع در هنگام استفاده از لحن غنی تمایل دارم، که به ایجاد یک فضای صمیمی در عصر کمک می کند. اما رنگ‌های پررنگ نیز روش فوق‌العاده‌ای برای انتقال در طول روز دارند: اگر منبع خوبی از نور طبیعی داشته باشید، در طول روز احساس انرژی می‌کنند و سپس با همراه شدن با نور هوشمندانه، تا عصر ذوب می‌شوند.

 

3. رنگ رنگ را متناسب با دمای اتاق انتخاب کنید

میز کنار تخت با رنگ قرمز و سفید

رنگ ها بر اساس دمایشان از گرم تا سرد طبقه بندی می شوند. رنگ‌های گرم عبارتند از قرمز، نارنجی و زرد در یک طرف چرخه رنگ ، در حالی که رنگ‌های سرد از سبز تا آبی تا بنفش هستند.

آنابل گریمشاو ، طراح داخلی توصیه می‌کند: «رنگ‌های گرم‌تر زمانی که می‌خواهید احساس دنج‌تری ایجاد کنید و مردم را به داخل اتاق بکشید، واقعاً خوب عمل می‌کنند».(در برگه جدید باز می شود). رنگ‌های سردتر می‌توانند آرامش‌بخش‌تر باشند، بنابراین، برای مثال، رنگ‌های آبی و سبز در اتاق خواب‌ها به خوبی کار می‌کنند. آنها همچنین فضای بیشتری را احساس می کنند.

 

4. رنگ هایی با رنگ سرد پیدا کنید که احساس سردی نکنند

در و سقف طوسی، صندلی راحتی مخملی قرمز

رنگ‌های سرد که به‌خاطر ویژگی‌های آرام‌بخش‌شان شناخته می‌شوند، تمایل به عقب‌نشینی دارند و فضای اتاق‌ها را بزرگ‌تر می‌کنند. بنابراین به احساس آرامش آن‌ها می‌افزایند. 

از رنگ‌های سرد می‌توان در اتاق‌هایی با نور طبیعی فراوان استفاده کرد، مانند این مورد، بدون اینکه فضا را تحت تأثیر قرار دهد. تکه های قرمز گرم، روی صندلی راحتی و فرش، کمی گرما را اضافه می کند.

 

5. رنگ های روشن مناسب را به عنوان لهجه انتخاب کنید

دیوارهای سفید، طاق نما زرد نئون، کف چوبی

ایده‌های رنگ تاکیدی می‌توانند در ناحیه‌ای که پوشش می‌دهند محدود باشند، اما در اثر آنها بی‌حد و مرز. رنگ آمیزی یک دیوار با رنگ متضاد می تواند تاثیر و جذابیت را به طرح اتاق اضافه کند و چشم را به یک نقطه کانونی جلب کند، همانطور که طراح داخلی سارا فاکس از طراحی داخلی فاکس است.(در برگه جدید باز می شود)توضیح می دهد.

 

6. نحوه تهیه یک پالت رنگ را کشف کنید

دیوارهای زرد، کف سنگی بافت

چرخه رنگ می تواند به شما در انتخاب رنگ ها برای طرح خود کمک کند. رنگ‌های متضاد یا «مکمل» (آنهایی که روی چرخ در مقابل یکدیگر قرار دارند) به یکدیگر انرژی می‌دهند، در حالی که رنگ‌های هماهنگ (همجوار روی چرخ) از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند. رنگ های تونال انواع روشن تر و تیره تر از همان رنگ هستند.

 

7. با رنگ های رنگ تعادل ایجاد کنید

دیوار و قاب عکس آبی، تخته سر طرح آبی و سفید

در حالی که رنگ‌های شاد می‌توانند نشاط‌بخش باشند و شخصیت زیادی به اتاق اضافه کنند، اما زیاده‌روی می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. یکی از راه‌های تضمین موفقیت، تعادل رنگ پررنگ با رنگ‌های ملایم است، همانطور که طراح داخلی کیتی رادر(در برگه جدید باز می شود)در این طرح زیبا نشان می دهد.

او می‌گوید: «سقف خنثی و فرش عوامل آرامش‌بخش مهمی هستند که چشم ما را به سمت رنگ‌های قوی در جاهای دیگر می‌کشند.

 

8. سقف ها را با رنگ های رنگ آمیزی زنده کنید

دیوار برهنه صورتی و سفید، سر تخت خاکستری

اگر دیوارها را به رنگ سفید رنگ آمیزی می کنید، پس پیشنهاد می کنیم سقف را به همان رنگی که این کار باعث بلندتر شدن سقف می شود.در برگه جدید باز می شود).

اگر رنگ عمیق‌تری را برای دیوارها انتخاب کرده‌اید، مانند آبی و دودی سبز اتاق بیضی، رنگ سفید گرم‌تری مانند White Tie را به جای سفید سرد پیشنهاد می‌کنیم تا کنتراست بین رنگ‌ها را ملایم‌تر کنید. دیوارها و سقف.

از بین تمام صورتی‌های موجود، این رنگ کاملاً مورد علاقه است، زیرا دارای ته رنگی گرم از یک دوز کوچک زرد است، به جای برخی از رنگ‌های بسیار یاسی.

 

9. رنگ های رنگ را برای ایجاد کنتراست انتخاب کنید

کف و پله ها با کاشی قهوه ای و سفید، دیوارهای قرمز و سبز

آنی اسلون، کارشناس رنگ و موسس آنی اسلون، می‌گوید: «قرمز رنگی است با شادی و اشتیاق زیاد، پررنگ‌ترین رنگ از همه رنگ‌ها». گرما، پویایی و شخصیت فوق‌العاده را به فضا می‌آورد، بنابراین یک انتخاب عالی برای مناطق فعال مانند راهروها است.

در اینجا، دیوارها در رنگ پرایمر قرمز با آبی کامبرین برای کنتراست گرم در مقابل سرد، با حاشیه در آبی پمبرلی، و کف شطرنجی در رنگ گچی پرایمر قرمز و اصلی برای تأثیر بیشتر، در تضاد هستند.

 

10. با خنثی های مدرن کار کنید

کرکره های سفید، صندلی های چوبی، میز قهوه خوری مشکی

رنگ‌های خنثی، از سایه‌های سفید گرفته تا کرم، خاکستری و مایل به قرمز، می‌توانند به راحتی با آن‌ها زندگی کنند و پس‌زمینه‌ای ملایم تا رنگ‌های پررنگ‌تر ایجاد کنند. یا با دیگر رنگ‌های خنثی لایه‌بندی شوند تا ترکیبی پیچیده از بافت و سایه ایجاد کنند.

اگر تشخیص اینکه یک رنگ خاص پایه سرد یا گرمی برای ایده های اتاق خنثی شما دارد دشوار است، ممکن است مقایسه آن با یک تراشه سفید واقعی (روشن) مفید باشد.

در اینجا، دیوارها با کرم نرم، والسپار رنگ آمیزی شده اند(در برگه جدید باز می شود)خرده های بیسکویت با سقف و تزئینات سفید گرم ترکیب شده و برای گرمای بیشتر با مبلمان چوبی ترکیب شده است. برای جلوگیری از یک نتیجه بی مزه، یک میز قهوه تیره و مجسمه تعریفی را اضافه می کند.

 

چگونه رنگ رنگ مناسب را انتخاب کنم؟

از رنگ هایی که به طور طبیعی برای شما جذاب هستند، در مورد جلوه ای که می خواهید ایجاد کنید، از سایه های خنک آرام گرفته تا سایه های پویا گرم تصمیم بگیرید. در نظر بگیرید که چگونه رنگ با اثاثیه اتاق کار می‌کند و آیا می‌خواهید برای مثال یک پس‌زمینه ساده برای نقاشی‌های جسورانه ایجاد کنید یا از رنگ‌های زنده برای ایجاد تأثیر استفاده کنید. در صورت تمایل، یک تابلوی حالت (کلاژی از تصاویر و نمونه‌ها) برای ایجاد یک طرح متضاد ایجاد کنید، یا چیزی هماهنگ‌تر با لایه‌های بافت را ترجیح می‌دهید؟ سپس یک نمونه نقاشی کنید و طرح خود را آزمایش کنید تا ببینید که نتیجه را دوست دارید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید