چگونه بهترین روکش مبلمان را برای خانه خود انتخاب کنید

هنگامی که می خواهید فضایی را به روز کنید، روکش باید همیشه تعویض شود. انتخاب اثاثه یا لوازم داخلی مبلمان شما این قدرت را دارد که ظاهر هر اتاق را تغییر دهد. جدای از آن، این یک روش عالی برای بیان شخصیت شما و مفیدتر کردن مبلمان شما برای خانه شما است.
هنگام انتخاب اثاثه یا لوازم داخلی جدید برای خانه باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. دانستن آنچه در مواد مختلف وجود دارد به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید، از رنگ گرفته تا دوام. نحوه انتخاب اثاثه یا لوازم داخلی ایده آل برای خانه در اینجا نشان داده شده است.

1. دوام

روکشی که انتخاب می کنید باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند خواسته های خانه شما را تحمل کند. اگر خانواده شما بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی داشته باشد، احتمالاً به پارچه‌ای انعطاف‌پذیرتر نیاز دارید که بتواند هر گونه ناهنجاری‌ها را تحمل کند. پارچه های طبیعی و مصنوعی هر دو می توانند استفاده فشرده را حفظ کنند.

پنبه: پنبه یک ماده عالی برای مقاومت در برابر فرسودگی است. هرچه بافت سنگین تر باشد، پارچه محکم تر می شود. اگرچه پنبه ماده ایده آلی برای رسیدگی به لکه ها نیست، اثاثه یا لوازم داخلی پنبه را می توان با یک پوشش مقاوم در برابر لکه درمان کرد.
میکروفیبر: به عنوان یک ماده مصنوعی، میکروفیبر برای استفاده در کاربردهای سنگین بسیار عالی است. نوشیدنی های ریخته شده و چنگال های دندانه دار به دلیل ساختار متراکم بافته شده و مقاومت در برابر آب به آن آسیبی نمی رساند.
الفین: الفین برای ساخت روکش هایی شبیه پشم استفاده می شود. به لطف بافت تنگ می تواند سایش سنگین را تحمل کند.
اگر از پارچه ای محکم استفاده کنید، مبلمان شما می تواند سال ها دوام بیاورد.

2. بافت

هنگام انتخاب اثاثه یا لوازم داخلی، بافت برای اکثر خریداران یک مشکل است. بسیاری از منسوجات، از ضخیم و درشت گرفته تا نازک و صاف، توسط صاحبان خانه ترجیح داده می شوند. بافت های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، خواه حساسیت بافتی داشته باشید یا به سادگی نوع خاصی از پارچه را ترجیح دهید.

ماده، ماندگاری در طول زمان و تعداد نخ ها همگی بر احساس پارچه تأثیر می گذارند. اگرچه چرم به عنوان یک پارچه قوی تر شروع می شود، اما چرم با استفاده به تدریج نرم می شود. الفین ثبات بالاتری را حفظ می کند. در مقایسه با دیگر منسوجات اثاثه یا لوازم داخلی، موادی مانند مخمل، ابریشم و پنبه تمایل به نرم‌تر شدن و نرم‌تر شدن دارند، در حالی که پلی‌استر و کتان تمایل به خشن‌تر و بادوام‌تر شدن دارند.

3. رنگ
رنگ اثاثه یا لوازم داخلی به طور قابل توجهی بر احساس اتاق تأثیر می گذارد. شما رنگی می خواهید که از شما در دستیابی به اهدافتان پشتیبانی کند و سبک شما را تکمیل کند، چه در حال تجهیز خانه یا کسب و کار باشید.

حوزه روانشناسی رنگ به بررسی چگونگی واکنش انسان به رنگ های مختلف می پردازد. رنگ‌های روشن‌تر و گرم‌تر می‌تواند به شما احساس آرامش بیشتری بدهد، در حالی که رنگ‌های روشن و سرد در مبلمان‌تان ممکن است به شما احساس انرژی بیشتری بدهد.

اگر می خواهید رنگی دراماتیک داشته باشید یا دوست دارید طرح را در فصل تغییر دهید، رنگ های خنثی انتخاب های عالی هستند. رنگ های اصلی خوب برای کار شامل سفید، برنزه و خاکستری است. آنها را با پرتاب ها و بالش هایی که با اثاثیه موجود در فضا مطابقت دارند، اضافه کنید.

4. قیمت
هنگام انتخاب اثاثه یا لوازم داخلی منزل باید قیمت مواد مختلف را در نظر گرفت. وزن و در دسترس بودن پارچه ها توسط مشاغل برای تعیین قیمت آنها استفاده می شود. با توجه به سبکی و دسترسی، پنبه و پلی استر از مقرون به صرفه ترین مواد موجود هستند. پشم و مخمل گرانتر هستند زیرا مواد سنگین تری هستند.

با وجود ظریف و سبک بودن، مواد ساتن و مخملی قیمت بیشتری نسبت به پنبه یا پلی استر دارند زیرا یافتن آنها دشوارتر است. برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه خود برای مبلمان، بسیار مهم است که هزینه اثاثه یا لوازم داخلی را در هنگام انتخاب خود در نظر بگیرید.

5. تعمیر و نگهداری
مراقبت و نگهداری مورد نیاز برای هر پارچه باید آخرین اولویت شما در هنگام انتخاب اثاثه یا لوازم داخلی باشد. بدون شک مبلمان شما با استفاده از آن کثیف می شود و برخی از مواد حتی ممکن است در طول زمان نیاز به نگهداری اضافی داشته باشند. آگاهی از الزامات مواد مختلف ضروری است زیرا تعمیر و نگهداری می تواند زمان بر و هزینه بر باشد.

در حالی که پنبه و سایر مواد بافتنی فقط به تمیز کردن و جاروبرقی نیاز دارند، اثاثه یا لوازم داخلی مخملی نیاز به برس زدن منظم دارند تا در شرایط خوبی باقی بمانند. تمیز کردن چرم کمی دشوارتر است زیرا حتی صابون ملایم نیز می تواند لکه هایی را روی چرم بدون محافظ باقی بگذارد.

اگر مواد نازک‌تر باشد، احتمالاً باید ظرف چند سال آینده یک بالشتک را تعویض کنید. گاهی اوقات لازم است رشته های شل را از پارچه بافته جدا کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید