چگونه نور بر خواب شما تأثیر می گذارد

آیا می دانستید که حتی کوچکترین پرتوهای نور در اتاق خواب شما می تواند به نقاط کانونی تبدیل شود که توجه شما را جلب کرده و شما را از خواب منحرف کند؟ ناپدید شدن نور در غروب به مغز می گوید که زمان آن فرا رسیده است. و تعداد کمی از مردم می دانند که قرار گرفتن در معرض نور روشن در طول روز می تواند خواب را بهبود بخشد، زیرا نور خورشید، به خصوص در صبح، به تنظیم ساعت شبانه روزی شما برای روز کمک می کند و به مغز شما سیگنال می دهد که بیدار شود. هر چه تضاد بین شب و روز بیشتر باشد، خواب بهتری خواهید داشت. در اینجا نحوه انجام آن وجود دارد.

در طول روز بیرون بروید

ما می دانیم که بیرون رفتن سخت است، به خصوص که همه هنوز در یک بیماری همه گیر زندگی می کنند. به حداکثر رساندن نور خورشید در صبح به خواب شبانه بهینه کمک می کند. قبل از شروع روز، برای پیاده روی کوتاه یا دوچرخه سواری برنامه ریزی کنید. ورزش در روز نیز خواب را بهینه می کند. یا حتی ممکن است تماس بعدی زوم خود را در حالی که کنار پنجره نشسته اید، بگیرید. حتی اگر هوا آفتابی نیست، به هر حال بیرون بروید: آسمان خاکستری هنوز حدود چهار تا پنج برابر نور مصنوعی داخل خانه است.

نور عصر خود را تنظیم کنید

نور مصنوعی روشن در عصر می تواند خواب را مختل کند، بنابراین نور خود را تنظیم کنید. این بدان معناست که چراغ‌های سقفی را کم‌نور کنید یا آنها را به طور کامل خاموش کنید و در عوض به لامپ‌های کوچک میز کناری یا میز خواب تکیه کنید. این همچنین به معنای محدود کردن نور آبی که خواب را به تعویق می‌اندازد، نه تنها از لامپ‌ها، بلکه همچنین از بزرگ‌ترین مقصران: لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌ها است.

اگر قبل از خواب مطالعه می کنید، چاپ را انتخاب کنید. تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌ها می‌توانند باعث شوند که فکر کنید کمتر خواب‌آلود هستید و باعث می‌شود تا زمان بیشتری به خواب بروید.

سعی کنید خود را به کمتر از یک ساعت مطالعه در دستگاه خود در عصر محدود کنید. برای جلوگیری از وسوسه بعد از به صدا در آمدن زنگ ساعت خواب، اتاق خواب خود را به منطقه ای عاری از وسایل تبدیل کنید.

نور را در اتاق خواب مسدود کنید

با چراغ های خاموش به اتاق خود بروید و در را ببندید. آیا منابع نور بالقوه آزاردهنده ای می بینید؟ به آشکارسازهای دود، ساعت زنگ دار یا هر چیز دیگری که حتی کمترین میزان نور را ساطع می کند، توجه کنید. برای مسدود کردن آنها برنامه ریزی کنید.

سایه‌ها یا پرده‌های خاموش ، نوری را که از پنجره شما می‌آید، مسدود می‌کند، و جارو کردن در می‌تواند درخشش زیر در را از بین ببرد. هنگامی که در حال خرید پرده های خاموش کننده و سایه بان هستید، مطمئن شوید که آنها را به درستی نصب کنید تا در نهایت با یک "هاله" نور در اطراف لبه ها مواجه نشوید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید