چگونه اختلات خواب بر سلامت مردان تأثیر می گذارد

خواب برای همه افراد حیاتی است، اما در خواب زن و مرد تفاوت هایی وجود دارد.

تحقیقات نشان داده است که زنان به طور متوسط ​​تمایل به خواب بیشتری نسبت به مردان دارند. مسئولیت های کاری و خانوادگی می تواند بر زمان صرف خواب تأثیر بگذارد.

یک نظرسنجی در سال 2012 نشان داد که تقریباً یک سوم (29.2٪) مردان به طور متوسط ​​هر شب کمتر از 6 ساعت می خوابند. با این حال، AASM 7 ساعت یا بیشتر خواب در هر شب را برای سلامتی مطلوب توصیه می کند.

عوامل زیادی مانند تولید هورمون، افزایش سن یا تفاوت های اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که بر نحوه خواب زنان و مردان تأثیر می گذارد.

بسیاری از مردان ممکن است علیرغم گذراندن ساعت های کافی در رختخواب، هر شب با کیفیت کافی نخوابند. ممکن است به خواب رفتن یا به خواب رفتن مشکل باشد. اینها ممکن است نشانه های اختلال خواب باشند.

 

سلامت مردان و اختلالات خواب

هنگامی که اختلالات خواب درمان نشود، می تواند به طرق مختلف بر سلامت مردان تأثیر بگذارد. اختلالات خواب می تواند بر همه چیز از خلق و خو گرفته تا باروری در مردان تأثیر بگذارد. خواب کم می تواند خطر ابتلا به سایر مشکلات سلامتی را نیز افزایش دهد.

آپنه انسدادی خواب (OSA) در مردان شایع تر از زنان است. OSA یک اختلال خواب جدی است که باعث می‌شود در طول خواب تنفس را متوقف کنید. هنگامی که OSA دارید، کمبود اکسیژنی که بدن شما در طول خواب دریافت می کند می تواند عواقب طولانی مدتی برای سلامتی شما داشته باشد. OSA درمان نشده خطر بیماری قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت و افسردگی را افزایش می دهد.

مطالعات ارتباط قوی بین OSA و اختلال نعوظ پیدا کرده اند . با این حال، طبق یک مطالعه، استفاده از درمان CPAP می‌تواند تأثیر OSA را بر عملکرد نعوظ معکوس کند.

میزان خوابی که می‌بینید نیز می‌تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که مردانی که خیلی کم و زیاد می خوابند در مقایسه با افرادی که 7 تا 8 ساعت می خوابند در معرض خطر بیشتری برای ناباروری قرار دارند.

کمبود خواب می تواند بر خلق و خو و سلامت روان شما تأثیر بگذارد. کم خوابی شما را در معرض خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات سلامت روان قرار می دهد.

مردان نیز بیشتر از زنان به اختلال رفتاری خواب REM (RBD) مبتلا می شوند. RBD زمانی اتفاق می‌افتد که هنگام خواب رویاهای واضح را اجرا کنید. این بیماری در افرادی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند یا ممکن است بعداً در زندگی به آن مبتلا شوند، به میزان بیشتری رخ می دهد.

 

مردان چگونه می توانند بهتر بخوابند؟

بسیاری از مردان ممکن است متوجه شوند که وقتی عادات خواب سالم را اتخاذ می کنند، خواب بهتری را آغاز می کنند. عادات ساده روزانه، مانند ورزش منظم، افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول روز، و محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش قبل از خواب، همگی می توانند به بهبود خواب شما کمک کنند.

از جمله این عادات سالم، توصیه به پرهیز از الکل قبل از خواب است. در حالی که ممکن است فکر کنید الکل به خواب شما کمک می کند، می تواند باعث بیدار شدن مکرر شبانه شود. مصرف الکل همچنین می تواند شدت مشکلات تنفسی در طول خواب مانند خروپف را بدتر کند. این برای مردان مهم است که بیشتر از زنان به نوشیدن بیش از حد y تمایل دارند.

کم خوابی می تواند تاثیر زیادی بر سلامت مردان داشته باشد. اگر همچنان کم خواب هستید یا مشکوک هستید که ممکن است اختلال خواب داشته باشید، از تیم خواب در  مرکز خواب معتبر AASM  در نزدیکی شما کمک بگیرید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید