مبلمان آینده از چه چیزی ساخته خواهد شد؟

در گفت‌وگوهای معماری که در دنیای امروز انجام می‌دهیم، گفت‌وگوها در مورد مصالح بسیار گسترده است. بحث در مورد قابلیت زنده ماندن بتن در شرایط معاصر وجود دارد، اینکه چگونه می توان چوب را به صورت پایدارتری تامین کرد، و در مورد اینکه چگونه مواد زیست تخریب پذیر مانند بامبو باید مناظر رایج تری در محیط های شهری ما باشند.

اما ما همچنین باید در مورد آنچه که در این ساختمان‌ها وجود دارد صحبت کنیم. یعنی مبلمانی که ساختمان‌های اطراف ما را تزئین می‌کنند، تقویت می‌کنند و قابل سکونت می‌کنند. مواد مورد استفاده برای ساخت این اشیاء به طور مداوم در طول قرن ها تکامل یافته اند، و با نزدیک شدن به پایان سال 2022، ارزش این را دارد که بپرسیم.

 در آینده چه چیزی برای مبلمان ما ساخته خواهد شد؟

خوب، واقعیت ها این است که این آینده به خودی خود از مواد کاملاً جدیدی تشکیل نمی شود. این شامل بازاندیشی مواد موجودی است که برای ساخت مبلمان با آنها استفاده می‌کنیم، و کمی آنها را به روش‌های نوآورانه دوباره ابزار می‌کنیم.

چوب به عنوان یک ماده طبیعی تجدیدپذیر که به راحتی جعل می شود، یک انتخاب پایدار محبوب برای ساخت صندلی ها، میزها و کابینت هایی است که خانه ها، محل کار و فضاهای تفریحی ما را تشکیل می دهند. با این حال، بسیاری از مبلمان چوبی که امروزه تولید و در گردش هستند، در واقع تجزیه پذیر نیستند . بسیاری از مبلمان چوبی با پلی یورتان پوشانده شده اند - یک پوشش مایع برای به حداقل رساندن تأثیر چوب توسط حلال ها، آب و سایش. با این حال، پلی اورتان به عنوان یک نوع پلاستیک، توانایی چوب را برای تجزیه زیستی کند می کند.
در عوض، آینده مبلمان چوبی می تواند شاهد استفاده گسترده تر از روغن های گیاهی مانند روغن تونگ یا دانه کتان برای پوشش باشد. رویکردهای شرکت های مبلمان مانند مدل شماره - مستقر در اوکلند در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده - می تواند در آینده دور رایج تر شود. برای تکمیل محصولات چوب سخت خود، از رزین های زیستی استفاده می شود که در طول زمان راحت تر کمپوست می شوند و در نتیجه سازگارتر با محیط زیست هستند.

چوب همچنین در رویکرد دیگری وجود دارد که می‌تواند در آینده رایج‌تر باشد. بیوفاکچر، که در آن ارگانیسم‌های بیولوژیکی برای تولید مواد جدید استفاده می‌شوند. پروژه ای در سال 2017 توسط طراح مبلمان سباستین کاکس و محقق بین رشته ای نینلا ایوانووا، مجموعه ای از لامپ ها و چهارپایه ها را دید که از ضایعات چوب و یک گیاه قارچی ساخته شده بودند. همانطور که قسمت رویشی قارچ رشد می کند، ضایعات چوب را در اطراف قاب ها می چسباند تا مبلمان قابل کمپوست سازی را تشکیل دهد. این پیشرفتی است که از نظر زیبایی شناختی نیز جالب است، اما هنوز مشخص نیست که چگونه در مقیاس جهانی تولید می شود.

اما به همان اندازه که طراحان با موادی از سلولز تولید شده در آزمایشگاه گرفته تا ابریشم عنکبوتی آزمایش می‌کنند، به نظر می‌رسد آینده مواد مبلمان نیز به سمتی پیش می‌رود که ریخته‌شده و دور ریخته‌شده - ضایعات - جلو و مرکز باشد. صندلی راحتی که توسط شرکت هلندی ZUIVER Group در سال 2019 ساخته شده است تا حدی از باقی مانده قهوه - با استفاده از ضایعات تولید شده توسط مصرف قهوه در سراسر جهان تشکیل شده است. برند مبلمان Actiu اخیراً یک صندلی ساخته شده از 100٪ فایبرگلاس بازیافتی و پلاستیک پلی پروپیلن - که از جعبه های سبزیجات و میوه از منطقه اندلس اسپانیا تهیه شده است، راه اندازی کرده است.

این مبلمان که با همکاری دفتر معماری ایتالیایی Archirivolto Design طراحی شده است، یک مبلمان مینیمال و چند منظوره است و شاید به آینده ای اشاره می کند که در آن «قالب‌پذیری» مواد حتی بیشتر از قبل پیش خواهد رفت، زیرا طراحان به دنبال طراحی اشیایی هستند که به طور یکپارچه در آن جا می‌شوند.

زمینه های متنوع

آینده آنچه مبلمان از آن ساخته شده است را شاید بتوان به بهترین شکل در سالونه دل موبایل امسال نشان داد ، جایی که چندین طراح مبلمان و معماران مواد جایگزین را بررسی کردند. در پاسخ به موضوع Salone که آگاهی محیطی و پایداری را در تولید مبلمان تعبیه کرد. شرکت هلندی توسعه مواد Cooloo با ایجاد مبلمان بادوام و طولانی مدت از مواد بازیافتی آزمایش کرد. صندلی Ameba آنها که توسط Hugo de Ruiter طراحی شده است، از قاب چوبی یا فلزی که از یک بلوک فوم بریده شده است، اجتناب می‌کند و دارای گزینه‌های پوششی متعددی است. از جمله شلوار جین بازیافتی و چرم.

به نظر می رسد آینده مبلمان به سمتی پیش می رود که در آن مواد موجود با مواد جدید تقویت می شوند و بازیافت و بازیافت به طور خلاقانه ای انجام می شود تا به اشکال خلاقانه تر و جسورانه تر منجر شود. شاید آینده‌ای از همکاری نزدیک‌تر بین طراح مبلمان، محقق، معمار و تامین‌کننده مواد باشد، جایی که اکتشافات پیشگامانه مواد دست در دست هم با توجه بیشتر به اینکه مواد از کجا می‌آیند و به کجا ختم می‌شوند، وجود دارد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید