تنظیم، خواب! خواب چگونه به عملکرد و بهبودی شما کمک می کند

تعداد افرادی که در مسابقات دوچرخه سواری ، مسابقات سه گانه و مسابقات ورزشی آماتور شرکت می کنند هر ساله در حال افزایش است زیرا مردم اهمیت بیشتری برای سلامتی و تناسب اندام خود قائل می شوند و آنها را به روشی لذت بخش در زندگی خود می بافنداگر یکی از آنها هستید ، آیا فکر کرده اید که چگونه خواب در عملکرد و بهبود شما نقش دارد؟ 

مهم نیست که شما در چه سطحی از ورزشکاران باشید ، خواب از اهمیت مهم جسمی و روحی برخوردار است ، مهم این است که شما یک برنامه خواب منظم را رعایت کنیدروال خواب اطمینان از این دارد که ذهن و بدن یک ورزشکار در بهترین حالت قرار داردبسیاری از محققان پیشنهاد می کنند که هر کس در هر سنی می تواند از یک برنامه خواب روزانه عملی ، قابل تکرار بهره مند شود.

در اینجا نکاتی در مورد داشتن بهترین کیفیت خواب برای اطمینان از عملکرد شما در بهترین حالت پیدا خواهید کرد.

اطمینان حاصل کنید که خواب با کیفیت خوب بخشی از برنامه منظم شماست

سازگاری نقش زیادی در نحوه استراحت و ترمیم بدن شما دارداگر ثابت قدم هستید ، استراحت با کیفیت بدن می تواند هر شب خود را ترمیم کند ، باعث می شود که شما سرحال باشید و برای مقابله با کار ، آموزش و زندگی به طور کلی آماده باشیدشما نمی توانید کیفیت خواب خود را یک شبه تغییر دهید. این باید یک روند مداوم باشد ، بنابراین مهم است که شما خواب را در اولویت قرار دهید.

 

رژیم و هیدراتاسیون در طول روز

در طول روز ، برای نوع بدن ، سطح فعالیت و سن خود خوب بخوریددر طول روز مقدار کمی آب بنوشید و مقادیر متوسطی از غذاهای سالم و سالم بخوریدکنار گذاشتن وعده های غذایی یا خوردن بیش از حد در طول غذا می تواند توانایی شما را برای خوابیدن در آخر روز مختل کند.

 

قبل از شام ورزش را تمام کنید

اگر در ورزش یا ورزش می روید ، سعی کنید قبل از خوردن شام آخرین تمرین خود را انجام دهیداگر ورزش نمی کنید ، سعی کنید یک پیاده روی کوتاه به برنامه روزانه خود اضافه کنید و قبل از آخرین وعده غذایی روزانه پیاده روی خود را برنامه ریزی کنید.

 

قبل از خواب آرام باشید

قبل از خواب با کشش و شل شدن عضلات یا لذت بردن از حمام گرم ، آرام باشیدپیچیدن به شما کمک می کند تا سریعتر به خواب بروید.

مواردی را که خواب شما را مختل می کنند حذف کنید

قبل از خواب ، وسایل الکترونیکی را مانند تلفن ها ، رایانه ها و تلویزیون ها خاموش کنیدکارهای اداری ، کتاب ها ، صورتحساب ها و کاغذهای اداری را پشت میز بگذارید و آنها را به رختخواب نبرید.

 

مقدار خواب

بیشتر ورزشکاران بزرگسال در حالی که به طور فعال و در حال تمرین و مسابقه هستند به حداقل 8 ساعت خواب نیاز دارند ، اما میزان خواب مورد نیاز ما از نظر سن و فرد متفاوت است.

علاوه بر این ، وقتی استرس داریم ، باید بیشتر بخوابیمافراد غیر ورزشکار و ورزشکار می توانند در سفرهای کاری ، یا هنگام نگرانی از کار ، خانواده یا مدرسه دچار استرس شوندبرخی از متخصصان خواب توصیه می کنند کمی زودتر به رختخواب بروید یا کمی بیشتر در رختخواب بمانید تا بدن ما بتواند استراحت بیشتری داشته باشد.

همانطور که اشاره کردیم ، هرچه شما با برنامه خود سازگارتر باشید ، نتایج بهتری خواهید داشتاز یک متخصص خواب یا متخصص بهداشت بخواهید شخصی شود تا بتواند به خواب روزمره خود راه یابد یا اگر نمی توانید خواب مورد نیاز خود را بخوابید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید