زمستان امسال هوای اتاق خواب خشک را مدیریت کنید

با سردتر شدن هوا ، داشتن گرمایش مرکزی در خانه راهی مناسب برای گرم نگه داشتن آن است. اما بدون مشکل نیست. هوای گرم خارج شده از استخوان خشک است و هرچه بیشتر برای گرم کردن خانه به آن هوای گرم اعتماد کنید ، تمام هوای خانه شما خشک تر می شود.

سطح رطوبت به طور طبیعی در زمستان کاهش می یابد و این در میزان خوب خواب و احساس ما هنگام بیدار شدن نقش دارد. رطوبت داخلی مناسب در طول زمستان باید حدود 50٪ باشد ، اما هوای خشک زمستانی می تواند باعث کاهش رطوبت به حدود 15٪ یا کمتر شود. این ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که می تواند بر سلامتی ، خانه و راحتی شما تأثیر بگذارد.

چرا با گلودرد از خواب بیدار می شوید یا احساس گرفتگی می کنید؟

رطوبت کم هم برای خواب مناسب نیست. هوای سرد نسبت به هوای گرم رطوبت کمتری را در خود نگه می دارد. هوای خشک می تواند باعث تحریک مجاری بینی ، عطسه ، سرفه ، خارش گلو شود و حتی ممکن است رنج ناشی از سرماخوردگی و ویروس های دیگر را افزایش دهد. این به نوبه خود می تواند منجر به خروپف بیشتر شده و خواب را دشوار کند.

چگونه می توان از هوای خشک در اتاق خواب جلوگیری کرد

شما نمی توانید آب و هوا را کنترل کنید ، اما می توانید نحوه تأثیر سطح رطوبت روی اتاق خواب خود را کنترل کنید. برای اطمینان از بهترین خواب ممکن ، سعی کنید سطح رطوبت اتاق خواب خود را در طول سال در حدود 50٪ حفظ کنید.

 

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از خشک شدن هوا در اتاق خواب جلوگیری کنید. این شامل:

سرمایه گذاری در یک مرطوب کننده هوا برای زمستان

استفاده از یک لحاف بلندتر یا چند لایه به جای اینکه دمای آن را بالا ببرید (این گرما را می افزاید اما رطوبت را بیشتر کاهش می دهد)

افزودن رطوبت به هوا با قرار دادن کاسه های بزرگ آب در اطراف خانه (آب تبخیر می شود و رطوبت اضافه می کند) به ویژه در نزدیکی رادیاتورها

لباس های مرطوب و مرطوب را برای خشک شدن در اتاق خواب خود آویزان کنید.

نگهداری گیاهان در اتاق خواب (بخار رطوبت از برگها تبخیر می شود)

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید